پیکر ششمین شهید مدافع حرم گیلان در خمام خاکسپاری شد

تی تی خبر : پیکر شهید مدافع حرم «حبیب روحی چوکامی» در شهر رشت تشییع و در خمام خاکسپاری شد. همزمان با سالروز شهادت امام هشتم (ع) و تنها یک روز پس از چهلمین روز شهادت جوان ترین شهید مدافع حرم گیلان شهید «سجاد طاهر نیا»، پیکر شهید «حبیب روحی چوکامی» ششمین شهید گیلان که برای […]

۱۹۳۶۲۸۲تی تی خبرپیکر شهید مدافع حرم «حبیب روحی چوکامی» در شهر رشت تشییع و در خمام خاکسپاری شد.

همزمان با سالروز شهادت امام هشتم (ع) و تنها یک روز پس از چهلمین روز شهادت جوان ترین شهید مدافع حرم گیلان شهید «سجاد طاهر نیا»، پیکر شهید «حبیب روحی چوکامی» ششمین شهید گیلان که برای دفاع از حرم پیام رسان واقعه کربلا حضرت زینب کبری (س) در سوریه به شهادت رسید، در رشت تشییع و در گلزار شهدای دهستان چوکام از توابع شهر خمام به خاک سپرده شد.

در این مراسم که با حضور سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان جمعی از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران و همچنین مردم ولایتمدار رشت برگزار شد، تشییع کنندگان عزادار مسیر پل عراق تا میدان فرهنگ را با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «کُلُنا عباسکِ یا زینب» پیموده و پیکر شهید مدافع حرم را تا آرامگاه ابدی وی بدرقه کردند.

شهید روحی بعد از شهیدان محمد حسین عطری، امیررضا علیزاده، فرهاد خوشه بر، سجاد طاهر نیا و سید اسماعیل سیرت نیا، ششمین شهید مدافع حرم و نخستین شهید نیروی دریایی سپاه گیلان است که حین عملیات مستشاری در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

از این شهید بزرگوار سه فرزند به جا مانده که کوچکترین آنها دو ماه سن دارد.

منبع : مهر