پیش بازی یووه و رئال

حرف تازه – یوونتوس و رئال مادرید در مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا ۱۷-۲۰۱۶ به مصاف یکدیگر می روند.  مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۷-۲۰۱۶ در ورزشگاه میلینیوم شهر کاردیف ولز برگزار خواهد شد که طی آن، یوونتوس با رئال مادرید رو به رو می شود. فلیکس بریش از آلمان، قضاوت این مسابقه […]

حرف تازه – یوونتوس و رئال مادرید در مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا ۱۷-۲۰۱۶ به مصاف یکدیگر می روند.

 مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۱۷-۲۰۱۶ در ورزشگاه میلینیوم شهر کاردیف ولز برگزار خواهد شد که طی آن، یوونتوس با رئال مادرید رو به رو می شود. فلیکس بریش از آلمان، قضاوت این مسابقه را بر عهده دارد. هر دو تیم یوونتوس و رئال مادرید در فصل اخیر به مقابل قهرمانی در لیگ های داخلی خود دست یافته اند. یوونتوس در صورت پیروزی در مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا، افتخار بزرگ «سه گانه» را به دست می آورد در حالی که رئال مادرید نیز طی ۴ دهه اخیر نتوانسته به قهرمانی هم زمان در لیگ داخلی و اروپا برسد. ولز برای نخستین بار به عنوان میزبان مسابقه فینال لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شده و هفدهمین کشوری است که میزبانی بزرگ ترین فینال در رده باشگاهی را بر عهده دارد. مطابق قرعه، تیم یوونتوس به عنوان میزبان نمادین این بازی محسوب می شود.

یوونتوس برای راهیابی به فینال لیگ قهرمانان، در مرحله گروهی به عنوان صدرنشین صعود کرد. سویا، دینامو زاگرب و لیون تیم های هم گروه یوونتوس بودند. سپس بیانکونری در مرحله حذفی به ترتیب از سد تیم های پورتو، بارسلونا و موناکو گذشت و راهی مسابقه فینال شد. یوونتوس تنها تیم بدون شکست در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا محسوب می شود. اما رئال مادرید در مرحله گروهی با بوروسیا دورتموند، لژیا ورشو و اسپورتینگ پرتغال هم گروه بود که پس از صعود از گروه به عنوان تیم دوم، توانست بلیط کاردیف را با پیروزی در مرحله حذفی به ترتیب مقابل تیم های ناپولی، بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید به دست بیاور.

آخرین بار که این دو تیم در یک فینال اروپایی به مصاف یکدیگر رفته اند، مربوط به فصل ۹۸-۱۹۹۷ لیگ قهرمانان اروپا است که طی آن بازی، رئال مادرید با تک گل پردراگ میاتوویچ در آمستردام، به پیروزی دست یافت. تیم های رئال مادرید و یوونتوس در فصل ۱۵-۲۰۱۴ لیگ قهرمانان نیز طی دو مسابقه رفت و برگشت مرحله نیمه نهایی با یکدیگر رو به رو شدند که با برتری یوونتوس همراه بود. البته یوونتوس در مسابقه فینال مقابل بارسلونا در شهر برلین شکست خورد. رئال مادرید در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ به قهرمانی در این تورنمنت دست یافته ولی آخرین قهرمانی یوونتوس در لیگ قهرمانان، به سال ۱۹۹۶ مربوط می شود. یوونتوس در سال ۱۹۹۶ با پیروزی مقابل آژاکس، قهرمان اروپا شد. رئال مادریدِ زین الدین زیدان در صورت پیروزی در این بازی، به اولین تیم تاریخ لیگ قهرمانان (در قالب جدید) تبدیل می شود که موفق به دفاع از عنوان قهرمانی شده است. قهرمانی های دهم (دسیما) و یازدهم (اوندسیما) رئال مادرید در اروپا باعث شده تا کهکشانی ها همچنان با اقتدار، حائز عنوان پُر افتخارترین تیم در تاریخ لیگ قهرمانان باشند. آخرین بار که یک تیم ایتالیایی به قهرمانی در این تورنمنت دست یافت، تیم اینتر تحت هدایت ژوزه مورینیو بود.

نکات آماری بازی:

  • این بازی، نوزدهمین تقابل بین تیم های یوونتوس و رئال مادرید در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا (جام باشگاه های اروپا) است. پس از تقابل های رئال مادرید و بایرن مونیخ، بیشترین رویارویی در تاریخ این تورنمنت را همین دو تیم با یکدیگر داشته اند.

  • در تاریخ تقابل های این دو تیم، ۸ برد برای یوونتوس و ۸ برد برای رئال مادرید به ثبت رسیده در حالی که ۲۲ نتیجه مساوی نیز مشاهده می شود.

  • رئال مادرید برای پانزدهمین بار به فینال لیگ قهرمانان (جام باشگاه های اروپا) رسیده که ۴ بار بیشتر از تیم میلان است. طی ۱۴ فینال اخیر، رئال مادرید در ۱۱۱ فینال یعنی در ۷۹% آنها به پیروزی دست یافت.

  • رئال مادرید طی ۴ سال اخیر، ۳ بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کرده و یاد آور سال های ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۰۰ است که مادریدی ها دقیقاً به چنین موفقیتی دست یافته بودند.

  • پس از منچستر یونایتد در سال ۲۰۰۹، اکنون رئال مادرید نخستین تیم مدافع عنوان قهرمانی است که دوباره به فینال لیگ قهرمانان راه می یابد. البته منچستر یونایتد نتوانست قهرمانی خود را تکرار کند تا همچنان تیم میلان با آریگو ساکی، صاحب دو قهرمانی پیاپی در سال های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰ باقی بماند.

  • یوونتوس طی ۸ بازی اخیر اروپایی، به ۷ پیروزی دست یافته است.

  • یوونتوس طی ۶ بازی خانگی اخیر مقابل رئال مادرید در کلیه رقابت ها، به ۵ پیروزی دست یافته است.

  • یوونتوس در هر ۴ بازی خانگی اخیر مقابل رئال مادرید در کلیه رقابت ها، حداقل ۲ گل را به ثمر رسانده است.

  • گونزالو هیگواین با ۵ گل زده در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا، بهترین آمار گلزنی خود را طی یک فصل این تورنمنت به ثبت رسانده است. تقابل او و سامی خدیرا با تیم سابقشان، جالب توجه خواهد بود.

  • دنی آلوز از فصل ۰۸-۲۰۰۷، دارای بیشترین تعداد گل زده و پاس گل بین کلیه مدافعان کناری حاضر در لیگ قهرمانان اروپا است. وی ۱۰ گل و ۲۵۵ پاس گل را در کارنامه داشته و یکی از آماده ترین یاران ماسیمیلیانو آلگری محسوب می شود.

  • یوونتوس تاکنون ۶ بار در فینال لیگ قهرمانان شکست خورده که بیش از هر تیم دیگر در تاریخ این تورنمنت است.

  • یوونتوس در فص جاری لیگ قهرمانان اروپا و طی ۱۲ بازی، فقط ۳ گل را دریافت کرده و بهترین خط دفاعی را به خود اختصاص داده است.

  • رئال مادرید طی ۱۲ بازی در فصل جاری لیگ قهرمانان، فقط یک بار کلین شیت داشته است.

  • از ۱۵ گل اخیر رئال مادرید در لیگ قهرمانان، ۱۴ گل از دقیقه ۴۲ به بعد به ثمر رسیده شده است.

  • کریستیانو رونالدو برای ششمین فصل متوالی توانسته تعداد گل های خود در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا را از عدد ۱۰۰ عبور دهد. هیچ بازیکنی در تاریخ این تورنمنت، بیش از ۲ فصل پیاپی، به چنین موفقیتی دست پیدا نکرد. (رود فان نیستلروی و لیونل مسی)

  • جیان لوئیجی بوفون دروازه بان یوونتوس در صورت حضور در میدان، با سن ۳۹ سال و ۴۴ ماه تبدیل به دومین بازیکن مسن حاضر در فینال لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد. (پس از ادوین فان در سار با سن ۴۰ سال و ۶ ماه)

  • جیان لوئیجی بوفون در دو فینال قبلی لیگ قهرمانان اروپا دو شکست را مقابل تیم های میلان و بارسلونا به ترتیب در سال های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۵۵ متحمل شد.

  • زین الدین زیدان در سال ۱۹۹۸ به عنوان بازیکن یوونتوس در فینال لیگ قهرمانان مقابل رئال مادرید قرار گرفت و شکست خورد اما چند سال بعد با پیراهن رئال مادرید، قهرمانی در این تورنمنت را جشن گرفت. زیدان یکی از زیباترین گل های تاریخ لیگ قهرمانان را مقابل بایر لورکوزن به ثمر رساند که منجر به قهرمانی رئال مادرید شد. زیدان در صورت پیروزی در فینال کاردیف، در دومین سال فعالیت خود به عنوان مربی در سطح حرفه ای و بزرگسال، به دومین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست خواهد یافت. برخی از منتقدین زیدان معتقدند که موفقیت وی روی نیمکت رئال مادرید و قهرمانی اروپا در فصل گذشته شباهت زیادی به موفقیت مقطعی روبرتو دی متئو دارد.

آخرین وضعیت بازیکن های دو تیم:

یوونتوس: مارکو پیاتسا تنها بازیکن مصدوم یوونتوس بوده که در این بازی غایب است. مکس آلگری می تواند با تمام قوا به مصاف رئال مادرید برود. جالب این که هنوز کسی نمی داند که آیا آلگری با سیستم ۱-۳-۲-۴ به میدان خواهد رفت یا سیستم ۱-۲-۴-۳؟ به نظر می رسد که گونزالو هیگوایین در نوک خط حمله قرار گرفته و پشت سر وی، پائولو دیبالا و ماریو مانژوکیچ حضور داشته باشند.

رئال مادرید: مصدومیت گرت بیل بهبود یافته و او آماده بازگشت به میدان است اما درخشش فرای تصور ایسکو در اواخر فصل باعث شده تا زیدان مصمم به استفاده از این ستاره محبوب اسپانیایی در ترکیب اصلی تیمش باشد. به نظر می رسد که گرت بیل نیز پذیرفته که باید در کشور خود، روی نیمکت بنشیند. تصمیم زیدان مبنی بر نیمکت نشین کردن گرت بیل، مهم ترین اتفاق پیش از شروع بازی محسوب می شود اما غیبت بیل تبدیل به یک امر عادی در فصل جاری شده است. مصدومیت دنی کارواخال نیز بهبود یافته و او در صورت آمادگی کامل، در ترکیب اصلی رئال مادرید به میدان خواهد رفت.

ترکیب و سیستم احتمالی دو تیم:

وبسایت نود