سومین بار هم جلسه تعیین هیئت رئیسه شورا برگزار نشد؛

پیشگر خلف وعده کرد

حرف تازه : سومین جلسه شورانشینان برای تعیین هیئت رئیسه سال چهارم شورای چهارم باز هم برگزار نشد. عصر امروز و در حالیکه رفیعی، شوقی، صابر، رجبی، کاظمی، باقری، کارگرنیا، حاجی پور و جذب در شورا حضور داشتند فرانک پیشگر هم اضافه شد و پس از لحظاتی شیرزاد، رسولی، نیکومنش، علوی، موسوی روزان هم به صحن […]

حرف تازه : سومین جلسه شورانشینان برای تعیین هیئت رئیسه سال چهارم شورای چهارم باز هم برگزار نشد.

عصر امروز و در حالیکه رفیعی، شوقی، صابر، رجبی، کاظمی، باقری، کارگرنیا، حاجی پور و جذب در شورا حضور داشتند فرانک پیشگر هم اضافه شد و پس از لحظاتی شیرزاد، رسولی، نیکومنش، علوی، موسوی روزان هم به صحن شورا آمدند تا هر ۱۵ عضو شورا در صحن حضور داشته باشند.

ریاست این جلسه بر عهده عیسی مهدوی بود و فرماندار رشت ضمن خوشامدگویی به اعضا و اصحاب رسانه گفت: شورا یکی از پایه های دموکراسی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی است.

وی افزود: عملکرد مثبت شورا به اعتمادسازی مردم کمک می کند.

فرماندار رشت با خواندن شعری به میمنت روز پیوند آسمانی به استقبال جلسه انتخاب هیئت رئیسه رفت.

عیسی مهدوی از زحمات رفیعی نوده تقدیر و تشکر کرد و سال گذشته را سالی پرکار دانست و خداقوت گفت و آرزوی توفیق کرد.

اولین رای گیری مربوط به ریاست شورا بود که در کمال تعجب فرانک پیشگر دست خود را بالا برد و اعلام کاندیداتوری کرد. با کاندیداتوری پیشگر برای ریاست پس از چند لحظه علوی، شیرزاد، نیکومنش، حاجی پور، جذب، رسولی و موسوی روزان به نشانه اعتراض صحن شورا را ترک کردند و آبستراکسیون شد تا این جلسه برای سومین بار متوالی برگزار نشود.

پس از این اتفاق مهدوی دقایقی منتظر ماند اما انتظار او ثمری نداشت و اعضا به جلسه برنگشتند.

فرماندار رشت گفت: نگاه هفتصد هزار نفر شهروند به شورا است.

وی  خاطرنشان کرد: اگر در حال حاضر شهردار یک لایحه دوفوریتی بیاورد در خلا عدم انتخاب هیات رییسه چه باید بشود.

این کاندیداتوری پیشگر در حالی اتفاق افتاد که او چندی پیش در ماجرای استیضاح شهردار نیز در آخرین ساعات و دقایق پیش از جلسه استیضاح با مطرح کردن نام رضا جمشیدی چرخش دقیقه نودی داشت و حالا بار دیگر در شرایطی که تا چند دقیقه پیش از جلسه از همراهان این طیف به شمار می رفت باز هم با چرخش دقیقه نودی تعجب همگان را برانگیخت.

برخی معتقدند این تصمیمات پیشگر با راهنمای بیرونی شورا گرفته شده است و باز هم ریشه این تصمیمات را در بیانیه و اظهار نظرهای رضا جمشیدی جستجو می کنند.

برخی نیز ریشه این تصمیمات را بی ارتباط با دوستی او با یکی از بانوان مجموعه شهرداری رشت نمی دانند. کسی که از جایگاه خوبی در مجموعه شهرداری برخوردار است اما به شوقی و پیشگر که هر دو این روزها در طیف مخالف شهردار هستند قرابت فکری بیشتری دارد.

اما نکته ای که وجود دارد این است که دلیل چرخش های پیشگر آنقدر مبهم است که احتمالا حتی اگر همین الان هم جلسه انتخاب هیئت رئیسه برگزار شود شانس هر فردی برای ریاست بیش از او خواهد بود. چرا که باید بپذیریم اعتماد کردن به پیشگر به سادگی ماه های پیش نیست و بسیار سخت به نظر می رسد.

انتخابات هیئت رئیسه فردا از ساعت ۲۰ در ساختمان شورا برگزار خواهد شد و تا اینجا می توان گفت به جز فرانک پیشگر بازنده دیگری نداشته است. پیشگر حتی اگر از این مقطع هم به سلامت عبور کند در یک سال باقیمانده باید پاسخگوی افکار عمومی در خصوص تصمیمات خود باشد که کار سختی به نظر می رسد.

چرا که اگر پیشگر به تفکرات طیف مخالف شهردار اعتقاد داشته است چرا همراه آنان به استیضاح رای نداده است و اگر با حضور در حلقه یاران شهردار به این طیف پیوسته است چرا احتمال بالای نایب رییسی خود را با پیشنهاد ریاست از طیف مقابل تعویض کرده است؟ آیا این تصمیمات مفهومی جز در نظر گرفتن منافع شخصی دارد؟ 

حالا هیچ کدام از دو طیف شورا دل خوشی از پیشگر ندارند و هرکدام در مقطعی از پایبندی پیشگر به تصمیمات جمعی ناامید شده اند. باید دید با تمام این تفاسیر آیا شورانشینان با دست خود ریاست را به پاس چرخش های دقیقه نودی پیشگر تقدیم او می کنند یا اینکه فردا از گزینه های جدیدی رونمایی می کنند؟