علیرضا حسنی مدیر عامل سازمان فرهنگی رشت خبر داد:

پیشوازی از بهار با اجرای موسیقی محلی در پیاده راه رشت

حرف تازه – علیرضا حسنی با اشاره به ویژه برنامه های فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در آستانه سال نو اظهار داشت: یکی از این برنامه ها اجرای موسیقی محلی و سنتی در پیاده راه فرهنگی رشت با همکاری شهرداری منطقه دو است. مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت افزود: مکان اجرای این برنامه در بالکن […]

حرف تازه – علیرضا حسنی با اشاره به ویژه برنامه های فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در آستانه سال نو اظهار داشت: یکی از این برنامه ها اجرای موسیقی محلی و سنتی در پیاده راه فرهنگی رشت با همکاری شهرداری منطقه دو است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت افزود: مکان اجرای این برنامه در بالکن های ساختمانهای بافت مرکزی ساختمان تاریخی شهرداری- هتل ایران-اداره پست و ساختمان خانه فرهنگ و هنر در هنگام غروب است.

وی با بیان اینکه از ۲۷ الی ۳۰ اسفند ماه نوای موسیقی محلی حال و هوای پیاده راه فرهنگی رشت را بهاری می کند گفت: با اجرای این برنامه شاد و مفرح شهر رشت به پیشواز نوروز می رود.

حسنی با بیان اینکه حفظ و احیای سنت های دیرینه گیلانیان یکی از مهم ترین اهداف این سازمان در تدوین برنامه های فرهنگی است گفت: موسیقی محلی جز میراث ناملموس یک جامعه محسوب می شود با اجرای چنین برنامه هایی می توان نسل جدید را باموسیقی محلی بیشتر آشنا و راغب کرد .

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت افزود: باید با تدوین درست برنامه های فرهنگی از ابزار هنر برای انتقال ارزش ها؛ باورها و آداب و سنن و نیز ایجاد جامعه ای با نشاط بهره گرفت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت تاکید کرد: موسیقی محلی جزیی از هویت سرزمین ما است و باید برای پیدا کردن خریدار برای هنر ؛ ابتدا آن را عرضه کرد و اجرای چنین برنامه هایی می تواند علاوه بر ایجاد محیطی با نشاط برای شهروندان گامی کوچک برای ترویج موسیقی محلی در بین نسل جدید باشد.