رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

پیشنهاد نامگذاری یک میدان به نام خیرالکلام و ساخت المان اولین روزنامه گیلان/ دست و دلمان نلرزد برای فرهنگ هزینه کنیم

حرف تازه – رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ظهر امروز میزبان مدیران رسانه های استان بود. به گزارش حرف تازه، کیوان محمدی در این برنامه پس از شنیدن صحبت های اصحاب رسانه، دقایقی به سخنرانی و پاسخ به مسائل مطروحه پرداخت و گفت: متاسفانه در جامعه ما آنطور که باید به فرهنگ توجه […]

حرف تازه – رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ظهر امروز میزبان مدیران رسانه های استان بود.

به گزارش حرف تازه، کیوان محمدی در این برنامه پس از شنیدن صحبت های اصحاب رسانه، دقایقی به سخنرانی و پاسخ به مسائل مطروحه پرداخت و گفت: متاسفانه در جامعه ما آنطور که باید به فرهنگ توجه نمی شود. برای توجه به فرهنگ، باید بیش از پیش به آموزش پرورش توجه کنیم.

وی افزود: اگر می خواهیم توسعه یافتگی یک جامعه را بسنجیم باید برخورد آن جامعه با فرهنگیان و معلمانش را ببینیم. این معلمان هستند که باید تمامی مسائل را به جامعه آموزش بدهند. اگر معلمان با مشکلات متعدد مواجه باشند رسانه ها و هنرمندان هم به عنوان لایه های بعدی نمی توانند قوی عمل کنند چون اساس کار قوی نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به همه طیف های فرهنگی، اظهار داشت: معتقدم اخلاق نباشد برنامه ریزی غیرممکن است.

کیوان محمدی با بیان اینکه اخلاق و فرهنگ اساس همه برنامه ریزی ها است افزود: در حوزه رسانه هم اخلاق ضروری است. اگر جایی تعطیلی یک کارگاه تولیدی گفته می شود باید راه اندازی کارخانه ای که برای ده ها و صدها نفر اشتغال ایجاد کرده است نیز اطلاع رسانی شود. 

وی با بیان اینکه رسانه سالم رسانه بی طرف است تصریح کرد: دید اسلام دید فرهنگی است. اگر کج روی و اختلاس و دزدی می شود به دلیل ضعف در اخلاق است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان آیات و روایات اسلام را غنی تر از معدن طلا توصیف کرد و گفت: چرا گاهی در عمل به آن توصیه ها رجوع نمی شود؟

کیوان محمدی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: رشت جزء نخستین شهرهایی است که روزنامه در آن چاپ شده است. در سطح شهر کدام نماد این فرهنگ را به جوان منتقل می کند؟ چرا المان نخستین شماره خیرالکلام به اندازه یک دیوار ساخته نشود؟ المانی با ماندگاری بالا ساخته شود و میدانی به نام خیرالکلام نامگذاری شود. اینها فرهنگ سازی می کند. باید کاری کنیم که ۵۰ سال بماند.

وی در ادامه عنوان کرد: به عنوان مثال ما سالی شاید ۵۰ میلیارد تومان برای محیط زیست استان هزینه کنیم اما اگر بخواهیم یک میلیارد تومان برای فرهنگ محیط زیست هزینه کنیم دست و دلمان می لرزد.

محمدی خاطرنشان کرد: رویکرد ما رویکرد فرهنگی است و تا زمانیکه فرهنگ اصلاح نشود مملکت آباد نمی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در خصوص مشکلات بیمه خبرنگاری، گفت: اصحاب رسانه پیگیر موضوعات مربوط به بیمه باشند و ما را در جریان جزییات کار و مشکلات پیش رو در مراحل مختلف قرار دهند. ما می توانیم مشکلات را انعکاس دهیم.

کیوان محمدی تصریح کرد: آرمان من این است که کار هیچ خبرنگاری از هیچ جناحی به دادگاه نرسد. چرا باید یکی برای اندیشه و قلمش توقیف شود؟ البته بپذیریم که برخی اتهام می زنند. البته رسانه ها باید بدانند چطور مطلب را بنویسند که اتهامی زده نشود.

وی با اشاره به اینکه استخدام در دستگاه ها با سفارش مسئولین غیرممکن است افزود: تنها دو مورد بنا به درخواست مدیران ارشد صورت گرفته و مابقی از افرادی بودند که در آزمون های استخدامی سالهای قبل پذیرفته شده بودند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در ادامه گفت: اگر دستم برسد ۴۰۰ هزار نفر را استخدام می کنم. ما نمی توانیم نسبت به بیکاری مردم بی تفاوت باشیم. اگر ۴۰۰ نفر هم استخدام می کردم افتخار می کردم اما غیرممکن است.

کیوان محمدی با اشاره به مشکلات محیط زیستی مثل تالاب ها و قطع درختان، گفت: همه دیدیم با چه وضعیتی سنبل های آبی از تالاب عینک رشت جمع آوری شد. ما بودجه ای اختصاص دادیم و دستگاهی وارد کردیم که الان در گمرک انزلی است و توانایی بریدن نی ها و جمع آوری سنبل های آبی را دارد. سعی می کنیم با استفاده از  دستگاه های جدید آسیب کمتری به محیط زیست برسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ورود نسل جوان به عرصه رسانه گفت: من به نسل جوان اعتماد دارم و معتقدم نسل جوان در همه حیطه ها از جمله حیطه خبر راهش را پیدا می کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه جوانان امروز واقع نگر هستند تصریح کرد: تجزیه و تحلیل جوانان امروزی واقعی تر است.

محمدی با اعلام اینکه رسانه ها می توانند اشتغال زایی کنند خاطرنشان کرد: باید مشکلات رسانه ها از جمله مشکلات بیمه ای برطرف شود.

وی با بیان اینکه دست اهل قلم را باید بوسیدتصریح کرد: اتفاقات مثبت با نوشتن اهل قلم رقم می خورد. اما باید آنها هم مراقب باشند چه چیزی می نویسند. مراقب باشند تهمت نزنند و در راستای منافع مردم گام بردارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با تاکید بر اینکه تهمت باطل شدنی است. افزود: یک فردی ممکن است در فضای مجازی یک مدت با یک سری دروغ و تهمت یا ترکیبی از واقعیت و دروغ، موجی ایجاد کند اما آن قلم ماندگار نیست.

کیوان محمدی در پایان  خاطر نشان کرد: رسانه باید نقش آینه را داشته باشد و نقاط ضعف و قوت دستگاه ها را بگوید تا نقاط ضعف برطرف شود.