از عضو فرهنگی شورا بعید بود؛

پیشنهاد برگزاری جلسات چالشی اعضای شورا و شهردار به صورت غیر علنی

روز گذشته پس از طرح انتقاداتی از سوی برخی از اعضای شورا متأسفانه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت حاج محمدحسن عاقل‌منش خواستار آن شد که جلساتی این‌چنینی بدون حضور خبرنگاران برگزار شود. موضوعی که با ناراحتی اصحاب رسانه حاضر در جلسه مواجه شد.

حرف تازه – عصر روز گذشته چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر رشت در شرایطی برگزار شد که حجم بالایی از انتقادات توسط اعضای شورای شهر رشت به‌سوی مسعود نصرتی قزوینی نژاد شهردار غیربومی رشت روانه شد.

این را شاید بتوان نخستین جلسه شورای شهر رشت دانست که به‌صورت علنی شهردار در میان انتقادات اعضای شورای شهر رشت روبروی رسانه‌ها در عمارت میرزا خلیل رفیع نشسته بود و مورد سؤالات متعدد قرار گرفت؛ زیرا متأسفانه بارها به دلایل مختلف در هنگام حضور نصرتی در شورا جلسات به‌صورت غیرعلنی یا نیمه علنی در می‌آمد و رسانه‌ها به‌عنوان چشم و گوش مردم در پارلمان شهری از صحن علنی به بیرون هدایت می‌شدند.

در این‌ بین اما انتقادات بسیاری به‌سوی شورا نشینان روانه می‌شد که به چه دلیل چنین برخوردی در مقابل رسانه‌ها صورت می‌گیرد و اعضای شورا به چه منظور جلسات را غیرعلنی برگزار می‌ کنند.

حال اما روز گذشته پس از طرح انتقاداتی از سوی برخی از اعضای شورا متأسفانه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت حاج محمدحسن عاقل‌منش خواستار آن شد که جلساتی این‌چنینی بدون حضور خبرنگاران برگزار شود. موضوعی که با ناراحتی اصحاب رسانه حاضر در جلسه مواجه شد.

گفتنی است رسانه‌ ها به‌ عنوان یکی از ارکان دموکراسی چشم و گوش مردم در درون صحن شورای شهر هستند و قطعاً با توجه به اینکه امکان حضور شهروندان در درون صحن علنی وجود ندارد، چنین انتظار می‌رود که اعضای شورا برای حفظ احترام شهروندان و ایجاد فضایی شفاف در حوزه مدیریت شهری از بیان چنین موضوعاتی خودداری کنند.