در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت مطرح شد؛

پیشنهاد احداث فرهنگسرا در پارکهای رشت

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت که عصر دیروز در ساختمان شورا برگزار شد پیشنهاد احداث فرهنگسرا در پارکهای رشت مطرح و با استقبال اعضا مواجه شد.

به گزارش قلم آزاد، هادی رمضانی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت  در ابتدای یکصد و بیستمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت درگذشت استاد عزت الله صمصام از بزرگان تعزیه شهر رشت را تسلیت گفت و تصریح کرد: ایشان همواره حماسه حسینی را زنده نگه می داشتند و شاگردان بسیاری را تربیت کردند و امروز سومین روز درگذشت این استاد نام آشنای آواز و تعزیه بود.

وی همچنین ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو تحصیلی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: باید از دفاع مقدس در حوزه مدیریتی و رفتاری درس بیاموزیم  و هرچقدر از دفاع مقدس صحبت کنیم کم است و باید بتوانیم سیره شهدا و رزمندگان بی ادعایمان را دنبال کنیم.

 رمضانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن روز آتش نشان، عنوان کرد: آتش نشانان فداکارانه برای نجات دیگران تلاش می کنند. هر بار که آتش نشانان به محل کار می روند خانواده هایشان نگران سلامتی آنها هستند و تجلیل از شهدای آتش نشان و زحمتکشان سازمان آتش نشانی ضرورت دارد.

بیان دغدغه های مجمع هنرهای نمایشی رشت و هنرمندان تئاتر

در ادامه جلسه جمعی از هنرمندان تئاتر شهر رشت به نمایندگی از «مجمع هنرهای نمایشی رشت» به ارائه نظرات و دغدغه های خود پرداختند.

آقایان بدرطالعی، حقی، علیزاده و عبدالملکی از جمله هنرمندان تئاتر حاضر در این جلسه بودند.

عدم احداث فرهنگسرا، پلاتو و کافه تئاتر، مشکلات تبلیغات گروه های تئاتری در سطح شهر و همچنین بنر و استندهای تبلیغاتی از جمله مشکلات گروه های تئاتر بود که در این جلسه پیرامون آن گفت و گو  شد.

پیشنهاد احداث فرهنگسرا در پارکهای رشت

سید حسین رضویان عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت ضمن تاکید بر ضرورت بررسی شرایط احداث فرهنگسرا در پارکهای سطح شهر، افزود: این موضوع با حضور روسای سازمان های فرهنگی و سیما، منظر پیگیری شود.

هادی رمضانی در ادامه ضمن استقبال از پیشنهاد احداث فرهنگسرا در پارکهای سطح شهر عنوان کرد: متاسفانه با فقر زیرساختهای فرهنگی مواجهیم و پیش از این برنامه مدون و تعریف شده در موضوعات مختلف وجود نداشته است و در همین دوره  با نگاه همکاران شورای ششم، برنامه جامع چشم انداز مدیریت شهری رشت را به کمک دانشگاه گیلان تدوین کردیم.

محمدحسن عاقل منش دیگر عضو کمیسیون فرهنگی شورا نیز در این جلسه بیان داشت: در ادوار گذشته، موارد مختلفی را تجربه کرده ایم و زمین های روباز ورزشی در محلات کم برخوردار، ایجاد بازارچه های محلی و احداث تقاطع های غیرهمسطح از جمله این تجربیات است و اگر اراده کنیم با همکاری اعضا احداث فرهنگسراهای جدید نیز امکانپذیر است.

وی با بیان اینکه اگر شهردار رشت می خواهد نام نیک از خود به یادگار بگذارد باید در کنار تقاطع های غیرهمسطح، اقدامات فرهنگی را نیز مدنظر قرار دهد، افزود: با همکاری سازمان فرهنگی و مناطق پنجگانه شهرداری و واحد املاک از زمین های موجود بازدید کنیم و زمین های سنددار بلامعارض را برای احداث فرهنگسرا شناسایی کنیم و در سال آینده شاهد افتتاح فرهنگسراهای جدید در شهر رشت باشیم.

پس از تبادل نظر اعضا مقرر گردید مناطق پنجگانه شهرداری رشت، گزارشی از اقدامات مربوط به توسعه اماکن فرهنگی را ارائه کنند.