پیرسینگ و سوالات رایج در خصوص آن

بدون شک انجام پیرسینگ یک تجربه هیجان انگیز است. بعضی از افراد دوست دارند خلاقیت و استایل خود را به نمایش بگذراند ولی برخی از آن‌ها به دنبال تجربه جدید و یا بیان احساسات خود هستند، حتی عده‌ای از درد پیرسینگ می‌ترسند ولی بعضی از افراد خیر!! و از آن پروسه لذت می‌برند، هرچه که باشد همیشه سوالاتی در مورد پیرسینگ دارید و ما به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

به گزارش قلم آزاد، مجموعه اکسسوری گلامور نزدیک به پنج سال است که در زمینه فروش زیورآلات و همچنین انجام خدمات پیرسینگ فعالیت می‌کند و در این مدت تقریبا همه نوع سوالی را شنیده‌ایم و وقتی پای پیرسینگ در میان است، با تکراری‌ترین پرسش‌ها روبرو می‌شویم. اولین سوالی که ذهن شما را به شدت درگیر کرده است:

۱٫آیا پیرسینگ درد دارد؟

“بدون شک، متداول‌ترین سوال همین است. و جواب هم بله هست، هم نه، و هم گاهی اوقات!”

وقتی بحث درد پیش می‌آید، سه نکته را باید در نظر بگیرید:

  • سطح درد پیرسینگ‌ها یکی نیست. نمیشه ادعا کرد که همه پیرسینگ‌ها درد دارند یا هیچ‌کدام درد ندارند. قسمت‌های مختلف بدن میزان حساسیت متفاوتی دارند و طبیعی است که تجربه پیرسینگ در نقاط مختلف، تفاوت داشته باشد.
  • همه درد را یکسان و با شدت مشابه تجربه نمی‌کنند. خیلی سخت است که ما به شما بگوییم آیا یک پیرسینگ خاص برای شما دردناک خواهد بود یا نه، چون فقط می توانیم از تجربه خودمان بگوییم، هر کسی بدنش واکنش متفاوتی دارد. مثلا همکارم حس متفاوتی در مقایسه با من دارد: پیرسینگ سوراخ بینی‌ برای او دردناک بود در حالی که پیرسینگ زیرپوستی (میکرودرمال) اصلا درد نداشت. در مقابل، من به سختی متوجه پیرسینگ بینی‌ام شدم اما پیرسینگ زیرپوستی خیلی برایم دردناک بود.
  • پیرسینگ در چند ثانیه تمام می‌شود. حتی اگر اذیت شدید، بدانید که قبل از اینکه “آخ” بگویید، همه چیز تمام شده است!

۲٫آیا پیرسینگ خطر دارد؟

اگر در یک مرکز معتبر و بهداشتی پیرسینگ را انجام بدهید، خطر آن خیلی کم است. اما عفونت و واکنش حساسیتی می تواند اتفاق بیافتد، مخصوصاً اگر از محل پیرسینگ خوب مراقبت نشود.

خطر بعدی این است که ممکن است بدن شما پیرسینگ را پس بزند، و شروع به هل دادن زیورآلات به بیرون کند، اگر حس می‌کنید که پیرسینگ شما در حال جابجایی است حتما با متخصص خود مشورت کنید.

۳٫چه مدت طول میکشد تا محل پیرسینگ بهبود یابد؟

زمان التیام پیرسینگ بر اساس محل آن فرق می کند. مثلا پیرسینگ لب سریع‌تر خوب می شود، ولی پیرسینگ غضروف گوش می‌تواند چندین ماه طول بکشد.

طبق گفته وب سایت tatring:

Most heal in 12 weeks or less, but some can take as long as 6 months. Of course, it’s different for everyone, but the general rule is, that the less important that body part is, the longer it will take to heal.

مدت زمان بهبودی پیرسـینگ به محل آن، شیوه مراقبت و سرعت ترمیم بدن شما بستگی دارد. اکثر پیرسینگ‌ها در ۱۲ هفته یا کمتر بهبود می‌یابند، اما بعضی از آن‌ها ممکن است ۶ ماه هم طول بکشد. البته، این موضوع برای هرکسی متفاوت است، اما قاعده کلی آن است که هر چه آن بخش بدن کم اهمیت‌تر باشد، زمان بهبودی طولانی‌تر است، به طور مثال بهبودی پیرسـینگ ناف نسبت به پیرسـینگ دهان اهمیت کمتری برای بدن دارد.

۴٫انتخاب پیرسینگ کوچک یا بزرگ؟

دخترها معمولاً از خرید پیرسینگ ظریف و زیبا لذت می‌برند، مثلا نگین کوچک روی لب یا یک جواهر کوچک روی سوراخ بینی، بارها پرسیده می‌شود که اولین جواهری که در زمان پیرسـینگ استفاده می‌شود باید چقدر کوچک باشد.

شاید از شنیدنش خوشحال نشوید اما جواهر اولیه باید کمی بزرگتر انتخاب شود. دلیلش این است که اغلب پیرسینگ‌ها در ابتدا متورم می‌شوند، گاهی کم و گاهی هم زیاد! به همین دلیل است که صحبت کردن آدم‌ها بعد از پیرسینگ زبانشان کمی تغییر می‌کند؛ درد اذیتشان نمی‌کند، مسئله اصلی تورم است. اگر یک نگین خیلی کوچک یا یک میله کوتاه در پیرسـینگ جدید قرار داده شود و آن قسمت متورم شود، پوست شما می‌تواند آن را ببلعد. تصور کنید که درآوردن چنین جواهری چه دردی دارد! بهتر است که برای دو هفته از یک جواهر کمی بزرگتر استفاده شود.

پیرسینگ گوش مردانه اکسسوری گلامور

۵٫آیا مردها هم می‌توانند پیرسـینگ کنند؟

بله، مردان هم می‌توانند پیرسـینگ کنند. در واقع، پیرسـینگ در بین مردان سابقه‌ای طولانی دارد و در فرهنگ‌های مختلف به عنوان نشانه‌ای از مردانگی، قدرت یا موقعیت اجتماعی به کار می‌رفته است.

انتخاب نوع و محل پیرسـینگ به سلیقه و ترجیح شخص بستگی دارد. برخی از مردان ترجیح می‌دهند پیرسـینگ‌های ساده و ظریف داشته باشند، در حالی که برخی دیگر به دنبال پیرسینگ‌های بزرگتر و جلب توجه کننده هستند.

طبق گفته سایت گلامور درباره پیرسـینگ گوش مردانه:

در سال‌های اخیر پیرسـینگ گوش مردانه به یکی از ترندهای محبوب در میان آقایان شیک‌پوش تبدیل شده است. این زیورآلات ظریف، درخششی منحصر به فرد به استایل شما می‌بخشند و اعتماد به نفستان را به طور چشمگیری افزایش می‌دهند.

طبق متن بالا به آقایان پیشنهاد می‌دهیم که برای انجام پیرسـینگ از گوش شروع کنند و بعدها اگر تمایل داشتند نقاط دیگری هم اضافه کنند، در هر صورت هر نوع قضاوتی در مورد این مسئله اشتباه است.

شما هم حتما نظر خود را در مورد این موضوع در انتهای صفحه به ما بگویید.

جمع‌بندی

انجام پیرسـینگ یک تجربه شخصی است. ممکن است برای بعضی دوست‌داشتنی باشد و برای دیگری کمی عجیب. میزان درد برای هر شخص و هر قسمت بدن متفاوت است و خطرات ناشی از پیرسـینگ در مراکز معتبر حداقل است. اما تجهیزات آلوده، مراقبت نادرست، استفاده مشترک از زیورآلات، و استفاده از تفنگ پیرسـینگ همه می‌توانند منجر به عفونت شوند.

شما همچنان میتوانید سوالات خود را برای ما کامنت کنید و ما حتما به شما پاسخ می‌دهیم.

منبع: حرف تازه