پیام تبریک شهردار رشت به مناسبت آغاز هفته وحدت

حرف تازه – مسعود نصرتی شهردار رشت و رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی با صدور پیامی میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و آغاز هفته وحدت را به عموم مسلمانان تبریک گفت. به نام یگانه آفریننده هستی فرارسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت، پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) […]

حرف تازه – مسعود نصرتی شهردار رشت و رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی با صدور پیامی میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و آغاز هفته وحدت را به عموم مسلمانان تبریک گفت.

به نام یگانه آفریننده هستی

فرارسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت، پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) را به عموم مسلمانان تبریک و تهنیت عرض می کنم.

وحدت و تشکیل امت واحده و جبهه واحده در برابر دشمنان واقعی حق و حقانیت، یکی از نیازهای اساسی و همیشگی جهان اسلام است و دشمنان اسلام به خوبی می دانند برای غلبه بر مسلمانان راهی جز ایجاد شکاف و اختلاف افکنی ندارند و امروزه با گستاخی و زیاده خواهی فراوان از هیچ کوششی برای اختلاف افکنی و ایجاد تفرقه میان مسلمانان دریغ نمی کنند.

اما باید به خاطر داشته باشند در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی، شیعیان و اهل سنت همچون دو بال پرواز در کنار یکدیگر و پشت یکدیگر در خوشی ها و سختی ها ایستاده اند و عظمت و اقتدار امروز ایران اسلامی را که مرهون این اتحاد مثال زدنی است رقم زده اند.

از سوی دیگر هرچند برخی سرسپردگان با به فراموشی سپردن اهداف والای جوامع اسلامی بازیگران نقش هایی شده اند که کارگردانی آن را دشمنان اسلام بر عهده دارند اما امروزه غالب مسلمانان جهان آگاهانه و هوشمندانه به دنبال صدور پیام وحدت در میان تمام ملل اسلامی هستند تا در راستای تشکیل امت واحده اسلام گام بردارند.

تشکیل مجمع جهانی شهرهای اسلامی نیز گامی در راستای وحدت، تلاشی برای سعادت و اعتلای جایگاه شهرهای اسلامی با تکیه بر توان داخلی و هم افزایی مسلمانان بوده است که به کمک آن زمینه های رونق اقتصادی، تبادل علم و دانش و بهره مندی از ظرفیت های دیگر شهرهای اسلامی برای هر یک از شهرهای عضو مجمع بیش از گذشته به وجود آمده است.

ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته وحدت، امید است عموم مسلمانان جهان با درک عمیق از مفهوم وحدت، پیام های هفته وحدت و مکتب انسان ساز اسلام ، با پیروی از منش رسول مهربانی ها و توصیه های مقام معظم رهبری در راستای سعادت امت واحده اسلام گام بردارند.

مسعود نصرتی                             

شهردار رشت و رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی