پنج دانستی جالب در مورد سفر به هند

در این مقاله برای سفر اولی های هندوستان پنج دانستی جالب در مورد سفر به هند نوشته شده است.

به گزارش حرف تازه ، کم تر جهانگردی هست که پا به سرزمین هند نگذاشته باشد، کسانی که سفر اولی های هند هستند و این کشور برای مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند، ویژگی های منحصر به فردی دارد که دانستن آن برای گردشگرها لازم است. هند دومین کشور پر جمعیت جهان است و حدود یک میلیارد و دویست میلیون نفر جمعیت دارد و تعداد از شهرهای بزرگ هند جزو شلوغ ترین شهرهای جهان به حساب می آید. این کشور بزرگ از لحاظ تمدن، باستان شناسی یکی از سرزمین های با تمدن قدیمی به حساب می آید. آنچه را که شما ممکن است در هند مجذوب کند تنوع دینی در این کشور پهناور است.

تعجب نکنید اگر در یک محله مذاهب مختلف دیدید و این خود یکی از جاذبه های مهم هند است. به طور قطع کشوری مانند هند نیست که این همه تنوع آیینی و دینی داشته باشد و به عقاید هم احترام بگذارند.یکی از علایق گردشگران در سر تا سر دنیا برای سفر به هند همین دلیل است.جدا از این سبک زندگی، سرزمین نور و رنگ ها به حساب می آید و هزاران جاذبه تاریخی و فرهنگی باعث سفر به این کشور می شود.

به خاطر ناامنی گاهی برای بانوان الی گشت به شما توصیه میکند که برای سفر به این کشور تورهای هندوستان گزینه ی مناسبی است و یا خود قبل از سفر با راهنمای محلی هماهنگ کنید تا در سفرتان امنیت و آسایش خاطر بیشتری داشته باشید. هند به خاطر عقاید مختلف به کشور هفتاد و دو ملت شهرت دارد که تعریف منطقی در این سرزمین با تنوع آب و هوایی، غذایی، فرهنگی و منطقه ای است.

کشور هندوستان در بخش غربی با پاکستان همسایه است و در شمال با نپال، چین، تب هم مرز است و در شمال شرقی با بنگلادش و برمه خطوط مرز دارد. پس فرهنگ غرب هند با مرکز هند و شرق و شمال آن کاملا متفاوت است. و از قسمت جنوبی همجوار اقیانوس هند است که شهرهای بندرگاه فراوان دارد. پس با یک سفر ۱۰ الی ۱۵ روزه توقع زیادی است که بخواهید تمام شهرهای معروف هند را ببینید.

در این مقاله برای سفر اولی های هندوستان پنج دانستی جالب در مورد سفر به هند نوشته شده است.

سفر اولی های هند

۱-در کشور هند مسیر گردشگری باید مشخص باشد

اگر جزو کسانی هستند که میخواهید تجربه سفر اولی های هند کسب کنید به خاطر داشته باشید این کشور وسیع برای شما در یک سفر ۱۵ روزه سخت است که از غرب به مرکز هند و شمال آن و یا جنوبش بروید. پس بهترین راه حل بررسی تورهای هندوستان است. ویزاهای گردشگری از یکساله تا پنج ساله هست. خوب است برای سفر به هندوستان از ویزاهای الکترونیک را دریافت کنید که قیمت ویزاهای یکساله و پنج ساله متفاوت است. قاعدتا برای فردی در یکسال چندین بار سفر به هند سخت است و مسائل اقتصادی برای هر توریستی بسیار مهم است. اما ویزاهای پنج ساله گردشگری با توجه به قیمت از ویلاهای یکساله بهتر هستند.

  • مسیرهای گردشگری : دهلی، آگرا، جیپور

برای سفر به هندوستان چندین مسیر گردشگری شاخص وجود دارد، یکی از مسیرهای معروف گردشگری  تور دهلی، آگرا، جیپور است. آگرا  که سومین شهر بزرگ هندوستان است در جوار رودخانه یامونا قرار دارد.  معمولا مقصد هواپیماهای ایرلاین ایران از ایران به هند شهر بمبئی و دهلی است که در تور آگرا، دهلی ، جیپور به فرودگاه دهلی می رسید و سپس پس از مسیری میتوانید به شهر زیبای آن را بروید. سازه ی بی نظیر  تاج محل، تاج محل کوچک، مقبره اکبر در سیکاندرا و…. میبینید.

دهلی

در دهلی پایتخت کشور هندوستان بناهای قدیمی با سبک معماری هند ک معماری  تاثیر گرفته از سرزمین های اسلامی و مدرن منتظر گردشگران است. یادتان باشد هم در آگرا و شهر دهلی جاذبه های طبیعت گردی متنوعی  وجود دارد و بسته به این است که شما چه مقصد بازدیدی انتخاب می کنید تفاوت دارد. همان طور که میدانید به طور مثال کشور هند یکی از متنوع ترین حیات وحش برای پرندگان است که در طول مسیر راهنما های مجرب میتوانند به شما آنها را نشان دهند.  در دهلی بناهای چون قلعه سرخ دهلی، قطب منار، معبد نیلوفر، باغ های لودی، باغ پنج احساس،  معبد سری  دیگمبار جین لال ماندیر و..‌. را بازدید میکنید.

شهر جیپور که  به شهر  صورتی در میان بازدیدکنندگان قرار دارد علاقه مندان به معماری و تاریخ را به سوی خود میکشاند. جاذبه  های کاخ شهر، هاوا  محل، رصد خانه جانتار مانتار، موزه  آلبرت هال، باغ وحش جیپور و…. از جاذبه های این شهر جذاب هستند. حالا به این مسیر گردشگری غذا رنگارنگ، موسیقی و لباس  و سنت های آیینی هند در اضافه کنید و از همین رو است که سفر به هند در یکبار امکان پذیر نیست به خصوص اگر نوع گردشگر شما سفر اولی های هند کم شتاب و تجربه گرا باشد وقت بسیار بیشتر لازم دارید. اگر از سفر اولی های هند هستید که میخواهید تجربه قهاری داشته باشید حتما چندین کتاب در مورد هندوستان بخوانید

جایپور هند

  • مسیر گردشگری هند:  بمبئی، پونا، ساحل آنجونا

یکی دیگر از مسیرهای گردشگری معروف هند غرب هند است. که شما سفر اولی های هند بنا به علاقه و بررسی خود میتوانید آن را انتخاب کنید. البته شما می توانید به میل خود هر برنامه ریزی سفری داشته باشید و دراین رابطه مشاوره های گردشگری الی گشت در سفر فراموش نکنید که با توجه به وقت و هزینه ی سفر به شما می تواند بهترین مشورت سفری را بدهد.

بمبئی یکی  از شهرهای بسیار شلوغ و پرترافیک هند است که شما را ممکن است کلافه کند، پس قبل از سفر خود را برای شهرهای شلوغ هند خود را آماده کنید. شهرهایی که رانندگی برای شما غیر ممکن است است چون هر وسیله نقلیه ای هر بیست ثانیه یکبار بوق می زند و در ادامه ی متن علت و چرایی آن برای شما گفته می شود. اگر زبان انگلیسی مسلط باشید در اکثر شهرهای بزرگ هند مشکل نخواهید داشت چون تمامی ساکنان هند در مدرسه به زبان انگلیسی تسلط پیدا می کنند. بمبئی که شهر بالیوود هند بهترین سینماها را دارد و پیشنهاد دیدن فیلم سینمایی هندی در هندوستان به شما توصیه می شود، در بمبئی میتوانید دروازه ی هند، گذرگاه کولابا، ساختمان های دوران استعمار، غارهای الفنتا، بالیوود و…. را ببینید.

دروازه بمبئی

جزیره ی گوا مقصد بعدی شما هست که در ضلع غربی کشور هند واقع است و جاذبه های بی نظیری دارد. برای شما سفر اولی ها هند بنا به نوع تجربه و نوع سفرتان اقامت و ماندن در هند متفاوت است. در ساحل های گوا می توانید طبیعت گردی قهار داشته باشید. اگر تنها سفر رفتید سعی کنید از بمبئی به گوا حتما راهنمای محلی داشته باشید. خود گوا یکی از شهرهای تاریخی  است که در جوار کلیسا، موزه ملی گوا، ساحل های زیبای آنجونا وآرامبول را ببینید. پونا یکی از شهرهای هند است که دانشجویان ایرانی زیادی دارد  و هموطنان خود را میبیند، در پونا  نیز جاذبه های متعددی هست و موزه گاندی یکی از جذابیت های تاریخ معاصر که شما را با این شخصیت صلح پرست آشنا می کند.

۲-گیاه خواری در هند

بنا به نوع سفر شما و اینکه به کدام از منطقه هند سفر می کنید غذاهای مختلف هندی را میتوانید تجربه کنید. سفر اولی های هند به خاطر داشته باشید که ۶۵ درصد هندی ها گیاه خوار هستند پس بهترین تجربه گیاه خواری می توانید در هند داشته باشید. اگر مشتاق گیاه خواری نبودید نگران نباشید غذای گوشتی هم در هند پیدا می شود و رستوران بین المللی و فود کورت های متنوعی دارد به شرط آنکه قبل از سفرتان رستوران ها را بررسی کنید. چنانچه با تور سفر میکنید از آژانس موردنظر ریز برنامه خود را دریافت کنید. در هند از ادویه های تند استفاده می شود اگر حساسیت به فلفل دارید از پیش خدمت بخواهید برای شما از فلفل کمی استفاده کند.

گیاه‌خواری در هند

یادتان باشد در سفر ریسک نکنید و با سلامتی خود را به خطر نیاندازید و به راحتی غذاهای با فلفل های تند و سس تند را هرگز نخورید چون ممکن است باعث ناراحتی  تنفسی کوتاه مدت در شما شود. از غذای معروف هند می توان تیکا-ماسالا را نام برد که با گوجه فرنگی، برنج و سس خامه و نخود است‌. پودینگ سیب زمینی و کوف توانید بنوشید و همه س کافه های آن دارد. اگر دوست دارید چای ماسالای  اصل را  که از چای سیاه و ادویه های هندی و شیر است نوش جان کنید و به هیچ وجه در هندوستان آن از دست ندهید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

۳-ترافیک و صدای بوق خودرو در هند

به غیر از روستاهای هند تمامی شهر های هندوستان ممکن است برای شما کمی اذیت کننده باشد. و از شلوغی شهرها کلافه شوید. در هندوستان به خاطر قیام در برابر کشور انگلستان که تمام روش های صلح جویانه بود برای اذیت و آزار انگلیس تمامی خودروهای هندوستان هر بیست ثانیه یکبار بوق می زنند تا انگلیسی ها خودشان با این روش ها کشور هند را ترک کنند و هندوستان از استعمار انگلیس رهایی یابد. اما این شیوه رانندگی و زدن بر روی بوق های ماشین هنوز در هندوستان مانده است و به طور مثال در شهر مثل بمبئی صدای بوق ماشین در گشت شهر خیابان ها در اتومبیل برایتان اذیت کننده خواهد بود.

سفر اولی های هند

برای شما سفر اولی های هندی باید بگوییم که هیچ نگران نباشید و سفر با همین تفاوت ها معنا پیدا می کند. اما پیش فرضی در مورد ترافیک های سنگین شهرهای هند هم داشته باشید که اغلب با ساعات کاری آن ها در شهرها وجود دارد و مثلا دهلی صبح ها و عصرها ترافیک سرم سام آوری دارد. اگر خواستید از وسایل نقلیه عمومی هم استفاده کنید شلوغی را درنظر بگیرید و در اوج ساعات شلوغی از استفاده آن پرهیز کنید بهتر است. یکی از وسایل حمل و نقل آسان در هند ریکشا است که موتورهای سه چرخه دارای اتاقک هست. برای بسیاری از مسیرها به خاطر جمع و جور بودن وسیله نقلیه مناسبی است که میتوانید استفاده کنید.

خب نکته دیگر این که اگر موتور سواران زن و مرد کل صورت خود را شال بسته بودند و فقط چشم هایشان پیدا به هیچ وجه تعجب نکنید به خاطر گرد و خاک فصلی صورت های خود را می پوشانند. در هند نیز از وسیله موتور بسیار استفاده می شود و شما هم به شرط استفاده کلاه کاسکت برای جابه جایی سریع تر می توانید استفاده کنید. رانندگی نیز در شهرهلی بزرگ به هیچ وجه برای شما آسان نخواهد بود.

سفر اولی های هند

۴-بهداشت در هندوستان

در هند بنا به بودجه خود شما می توانید هتل های لوکس و شیک و تمیز انتخاب کنید، معمولا فرودگاه های هندوستان از تمیزی خوبی برخودار هستند اما گاهی در سطح شهر و محله گردی و یا سفرهای بین شهری شما این گونه نیست. در هندوستان به کرات پیش می آید که در کنار خیابان ها برای اجابت مزاج استفاده کنند و برای گردشگرها گاهی این موضوع بسیار سخت است به خصوص برای ایرانی ها که به  بهداشت های فردی خود اهمیت فراوان میدهند.

البته برای شما سفر اولی ها باید بگوییم این شیوه اجابت مزاج نیز از روش های مقابله با استعمار انگلیس  بوده که هم چنان در هند وجود دارد. بسیاری از مراکز توریستی و مناطق بازدیدی این رسم را ندارند و از تمیزی برخوردار هستند. در غرب هند نیز در سرویس های بهداشتی بین راهی دو نوع ایرانی و فرنگی وجود دارد و موردی  است که بسیار مسافر ها با سفر به آن متوجه می شوند. به طور مثال در فرودگاه بمبئی هر دو سرویس بهداشتی و فرنگی وجود دارد که نظافتچی مدام در حال تمیز کردن است.

سفر اولی های هند

۵-استفاده از پلاستیک در هند ممنوع است

به خاطر جمعیت زیاد هند تمامی رستوران ها، فروشگاه ها، مغازه ها طی برنامه راهبردی کلان استفاده از پلاستیک را برای خریدار ممنوع کرده اند و شما یا کیسه های پارچه ای دریافت می کنید و یا پاکت های کاغذی به شما داده می شود. سفر اولی های هند که قصد سفر به این سرزمین رنگارنگ را دارید استفاده از پلاستیک برای خود ممنوع کنید تا زمین نیز به جای زیباتری تبدیل شود.

منبع: الی گشت