همایش نجات تالاب عینک در غیاب حامیان جریان ضدتوسعه برگزار شد؛

پنج‌شنبه کجا بودند؟

تی تی خبر(حرف تازه) : رشت رویایی نوشت : کسانی که پنج‌شنبه در همایش نجات تالاب عینک در مقابل رصدخانه حاضر شده بودند، چهره‌های زیادی را دیدند. جدای از شهردار و مدیران چند سازمان متعلق به شهرداری، چند عضو شورای شهر نیز در این برنامه حضور یافته بودند. قرار نیست در همه برنامه‌های شهرداری، اعضای […]

تی تی خبر(حرف تازه) : رشت رویایی نوشت : کسانی که پنج‌شنبه در همایش نجات تالاب عینک در مقابل رصدخانه حاضر شده بودند، چهره‌های زیادی را دیدند. جدای از شهردار و مدیران چند سازمان متعلق به شهرداری، چند عضو شورای شهر نیز در این برنامه حضور یافته بودند.

قرار نیست در همه برنامه‌های شهرداری، اعضای شورای شهر شرکت کنند. معمولاً هم در هر برنامه نهایتاً پنج عضو شورا حاضر می‌شوند تا جلوه‌ای از همراهی شهرداری و شورای شهر را برای توسعه به نمایش بگذارند. خیلی هم بهتر است که اعضای محترم شورا، هر کدام مشغول حل مشکلی از مشکلات عدیده مردم باشند. اما غیبت چند عضو شورای شهر در همایش نجات تالاب عینک عجیب به نظر می‌رسید. یکشنبه گذشته و یکشنبه‌های قبل، انگار که نوار ضبط‌شده‌ای را در دستگاه پخش گذاشته باشند، یک عضو شورا دائماً در صحن علنی آقای شهردار را خطاب قرار داده که خیابان شماره فلان اولویت دارد یا تالاب عینک؟ هر هفته می‌توانید شماره یکی از خیابان‌های گلسار را در این گزاره بگذارید.

اما نکته جالب این است که این عضو شورا در هیچ برنامه‌ای که به تالاب عینک ربط داشته باشد شرکت نمی‌کند. پنج‌شنبه اولین حضور مدیران شهرداری در محله عینک نبود، حداقل سه بار دیگر هم مسوولان شهرداری و چند عضو شورای شهر با همراهی تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه محیط زیست در تالاب عینک حضور پیدا کردند و راه‌حل‌های عملی برای نجات تالاب عینک را به بحث گذاشتند که اتفاقاً با استقبال ساکنین محلی هم روبه‌رو شد.

برنامه‌های گسترده‌ای که شهرداری برای توانمندسازی اقتصادی منطقه پیش‌بینی کرده و فعالیت پررنگ شهرداری منطقه چهار در محلات مورد نظر، از چشمان جریان ضدتوسعه در شورای شهر دور مانده است. کاش این عزیزان فقط یک‌بار هم که شده برای اینکه تظاهر کنند که مخالف شخص شهردار نیستند، در چنین برنامه‌هایی خودی نشان می‌دادند.

کاش می‌توانستیم باور کنیم که آن‌ها دغدغه مردم شریف عینک را دارند. کاش می‌توانستیم باور کنیم آن‌ها می‌خواهند به مردم عینک و صف سر کمک کند. اما آن‌چه می‌بینیم نمی‌گذارد باور کنیم. یعنی واقعاً آن‌ها نمی‌بینند؟ می‌گویند کسی را که خوابیده می‌توان بیدار کرد، اما کسی که خودش را به خواب زده نه! این دوستان یکشنبه‌ها چند ساعتی از خواب بیدار می‌شوند و بعد به خواب طولانی خودخواسته می‌روند؛ عینک بهانه است…