پس از سالها یک شهردار جوان از بدنه شهرداری رشت در راه است

با پایداری و مقاومتی که میراث پدر بود و البته در عین صبوری و حفظ حرمت خود و شهروندان و حمایت همه جانبه شهروندان که در سنوات گذشته طعم صداقت و میل به خدمت را از فرزند شهر باران چشیده و لمس کرده بودند از تندباد اتهامات عبور کرد و امروز در آستانه تکیه بر مسند شهرداری رشت است.

حرف تازه – انتخاب گزینه شهرداری برای شهری با عقب ماندگی ها و انباشت مطالبات رشت بیش از انتخابی تک بُعدی مستلزم احراز شرایطی خاص از مجموعه ای از مؤلفه ها می باشد.

انتخابی که به فراخور شرایط خاص رشت از نظر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پیچیدگی های منحصر به خود را داراست و منتخب این کرسی در صورت نیل به موفقیت در این جایگاه باید از تعصبی عمیق به رشت، عقبه و سبقه ای قابل توجه و قابل اتکا، کاردانی و ذکاوتی فراگیر در موضوعات مختلف و نگاهی واگرا به مسائل بهره مند باشد.

حامد عبدالهی امروز محتمل ترین فرد در بین گزینه های موجود جهت احراز این سمت محسوب میگردد. جوان محجوب و متعصب به شهر و شهروندان و از خانواده بزرگ شهرداری که در روزهای اخیر بارها مورد بدترین اتهامات و افتراها قرار گرفته هیچ گاه در مقام پاسخ بر نیامد تا سهمی از این کنش مذبوحانه و دون به پای فرزند شهیدی برومند از شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی نگاشته نگردد.

او دانشجوی مقطع دکتری جغرافیا و برنامه ریزی روستایی است. از یک کارشناس عادی فعالیت خود را در مجموعه شهرداری آغاز کرده است و بواسطه نبوغ و توان مدیریتی خود با پشتکار و خلاقیت و خدمت صادقانه با طی مدارج ترقی به مدیری جوان بدل گردید که با حداکثر انرژی و تلاش همواره حداکثر بهره وری را در مجموعه تحت امر خود داشته و ارائه خدمات کیفی به همشهریان را در اولویت همه موضوعات قرار داده است.

حضور در بدنه شهرداری، اشراف و ارزیابی حقیقی مکفی از شرایط و جزییات مجموعه شهرداری را در اختیار عبدالهی قرار داده است و به تناسب این اطلاعات یقینا کاربردی ترین برنامه را جهت پیشبرد اهداف خود در سمت شهرداری تدوین و عملیاتی خواهد کرد.

حضور موفق در سازمان سیما و منظر و ایجاد تحول در این حوزه شهری، صراحت کلام و ایستادگی در برابر رانت خواران و باندهای مافیایی اقتصادی و توجه به مردم محروم منطقه ۵ شهرداری رشت در زمان تصدی مدیریت این منطقه از عبدالهی جوان مدیری محبوب در بین شهروندان ایجاد کرد و این شهروندان رشت بودند که با اصرار خود از وی برای حضور در پارلمان محلی دعوت کرده و با رای خود مدیر جوان شهرداری را به جهت پیگیری بیشتر مطالبات خود به عمارت میرزا خلیل رفیع فرستادند.

تجارب ارزشمند گذشته و وسعت دید و تفکر عمیق جوان رشتی از ابتدای کار شورای پنجم وی را به گزینه ای متمایز با سایرین تبدیل کرد و انتخاب به عنوان رییس شورای استان از عبدالهی جوان، مدیری با دامنه ارتباطات و تجاربی گران مایه ساخت لیکن میل به خدمت مستقیم به شهروندان رشت و خصوصیات اجرایی او و رصد وضعیت بحرانی رشت و تهدید حضور برخی منفعت طلبان در برخی مقاطع همه و همه دلایلی بود که با وجود شناخت کافی از سختی راه وی را مجاب به حضور در کارزار رقابت برای احراز سمت شهرداری رشت کرد و همان گونه که انتظار می رفت بسیاری از افرادی که منافع خود را در خطر میدیدند به بدترین شکل ممکن به استقبال وی آمدند و سیل حملات آغاز شد.

با پایداری و مقاومتی که میراث پدر بود و البته در عین صبوری و حفظ حرمت خود و شهروندان و حمایت همه جانبه شهروندان که در سنوات گذشته طعم صداقت و میل به خدمت را از فرزند شهر باران چشیده و لمس کرده بودند از تندباد اتهامات عبور کرد و امروز در آستانه تکیه بر مسند شهرداری رشت است.

گرچه در این مسیر از آنان که انتظارش نمیرفت زخم خورده و رنجور است ولی قطعا دل خوش و متکی به آحاد همشهریان خود با صلابت تر از همیشه با قلبی مملو از آرزوهای بزرگ برای فردای فرزندان رشت پای به میدان خواهد نهاد.

به امید ساختن رشتی بزرگ و توسعه یافته و درخور رشتوندان بزرگ…