مشروح سخنان مجید رجبی ویسرودی در جلسه دیروز شورا؛

پروژه ها به باج بگیران خاص و افراد و شرکت های خاص هدایت می شود

حرف تازه : یک صد و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت در حالی عصر روز گذشته در عمارت تاریخی شورا، برگزار شد که مجید رجبی ویسرودی انتقادات تندی نسبت به نوع برگزاری مناقصات شهرداری و هدایت آنها به سمت افراد خاص داشت. عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه طبق برنامه بودجه […]

حرف تازه : یک صد و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت در حالی عصر روز گذشته در عمارت تاریخی شورا، برگزار شد که مجید رجبی ویسرودی انتقادات تندی نسبت به نوع برگزاری مناقصات شهرداری و هدایت آنها به سمت افراد خاص داشت.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه طبق برنامه بودجه قرار بود در سال جاری ۸۵۰ میلیارد تومان محقق شود که از این رقم، مبلغی در حدود ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه های جاری شهرداری و تقریبا مابقی آن پروژه های عمرانی بود گفت: قرار بر این بود پروژه های عمرانی بر اساس اولویت بندی در مناقصه قرار بگیرند.

رجبی با قرائت شرایط مناقصه تعدادی از پروژه های عمرانی افزود: متاسفانه تمام پروژه های عمرانی وارد مناقصه شدند و ضمن اینکه این مناقصه ها روند قانونی را طی کرده اند اما شرایطی برای مناقصه معرفی شده است که فقط افراد خاصی می توانند برنده مناقصه باشند و پروژه ها به سمت افراد خاص، شرکت های خاص و باج بگیران خاص هدایت می شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در نظام سرمایه داری، پولدارها پولدارتر می شوند و ضعیفان ضعیف تر می شوند تصریح کرد: در مناقصات شهرداری هم به شکلی شده است که پیمانکاران قدرتمند و پولدار، قوی تر و پولدار تر می شوند و پیمانکاران جدید اصلا شرایطی برای ورودشان فراهم نمی شود.

وی با اشاره به مینوس و پلوس برخی پروژه ها گفت: در برخی موارد ممکن است افرادی با مقداری مینوس (کمتر از رقم پیش بینی شده کارفرما) برنده مناقصه شوند و در مواردی ممکن است افرادی با مقداری پلوس (بیشتر از رقم پیش بینی شده) برنده شوند. گاهی اوقات در پروژه ای اختلاف این مینوس و پلوس بین دو پیمانکار میلیاردی است اما به دلیل شرایطی که پروژه ها را به سمت افراد خاص هدایت می کند شرکتی با پلوس چشمگیر برنده می شود در حالیکه همان پروژه را با قیمتی کمتر می توان انجام داد.

رجبی ویسرودی با تاکید بر لزوم پیگیری شرایط برگزاری مناقصات در شهرداری رشت افزود: منافع مردم نباید بر باد برود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شنیده ها حاکی از آن است آقای جمشیدپور در معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی، هیچ اختیاری در مناقصات ندارد اظهار داشت: آقای جمشیدپور تلفن های بنده را در خصوص پیگیری مناقصات جواب نمی دهد و در این راستا نامه ای به رییس شورا نوشته ام. یک شرکت خاص در مناقصات برنده می شود.

مجید رجبی ویسرودی خاطر نشان کرد : در پروژه پیاده راه حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است که می توانست جای مهم تری هزینه شود و امروز باز هم کنده کاری شده است. علت این کنده کاری ها چیست؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شهرداری اگر قصد انجام دادن پروژه لندفیل سراوان را داشت این کار را انجام می داد و بودجه اش نیز وجود داشت.