سپاهان را صعودکرده بدانید

پرسپولیس در یک قدمی صعود | شب باشکوه در انتظار سرخپوشان

با نتایج شب گذشته رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس در یک قدمی صعود از گروه مرگ قرار گرفت. در بهترین حالت پرسپولیس برای صعود نیاز به یک تساوی خواهند داشت و در بدترین حالت یک برد حداقلی این تیم را راهی مرحله حذفی می کند.

به گزارش اختصاصی حرف تازه ، با نتایج شب گذشته رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس در یک قدمی صعود از گروه مرگ قرار گرفت.

پرسپولیس در یک قدمی صعود

در دیدارهای شب گذشته گروه B لیگ قهرمانان آسیا، شارجه امارات شکستی ناباورانه در برابر میزبان خود الفیصلی اردن داشت. شارجه فرصت صدرنشینی در گروه را با قرار گرفتن در رتبه سوم تعویض کرد و حالا هیچ شانسی برای صعود ندارد. شکست ۲ بر ۱ شارجه و تساوی ۲ بر ۲ السد و نسف قارشی شرایط را به سود پرسپولیس رقم زد.

در این گروه نسف قارشی با ۱۱ امتیاز به عنوان ضعیف ترین صدرنشین صعود کرد و السد با ۸ امتیاز در رده دوم ایستاد و شارجه با ۸ امتیاز سوم شد. بدین ترتیب السد نیز تقریبا شانسی برای صعود نخواهد داشت و شارجه حذف شده قطعی است.

در گروه C الاتحاد سپاهان را با نتیجه ۲ بر ۱ شکست داد تا نماینده اصفهان نیز با ۱۰ امتیاز به کار خود در مرحله گروهی پایان دهد. در دیگر دیدار این گروه نیروی هوایی عراق ۳ بر ۲ آلمالیق را از پیش رو برداشت.

در این گروه الاتحاد ۱۵ امتیازی و صدرنشین شد تا صعود خود را قطعی کند. سپاهان با ۹ امتیاز در آستانه صعود قرار گرفت و تنها در صورتی که امروز پاختاکور با ۹ گل یا بیشتر پیروز شود خطر حذف وجود خواهد داشت که بعید است.

در گروه D نیز الهلال ۲ بر ۱ نساجی را از پش رو برداشت و با ۱۶ امتیاز صدرنشین شد و صعود کرد. نوبهارنمنگان نیز با نتیجه ۲ بر ۱ میزبان خود مومبای سیتی هند را شکست داد و با ۱۳ امتیاز به عنوان بهترین تیم دوم گروه های غرب صعود خود را قطعی کرد.

در گروه A از ساعت ۱۷:۳۰ آخال میزبان العین امارات است و پاختاکور رودرروی الفیحا می ایستد. در این گروه العین با ۱۲ امتیاز صدرنشینی و صعود خود را قطعی کرده است. اما دیدار پاختاکور و الفیحا برای نمایندگان ایران حائز اهمیت است.

بهترین نتیجه در این دیدار تساوی و یا برد الفیحا با یک گل خواهد بود. این دو اتفاق هر کدام که رقم بخورد حکم به صعود پرسپولیس با یک تساوی در دیدار امروز خواهد داد و سپاهان را نیز راهی مرحله بعد می کند. اما اگر پاختاکور با کمتر از ۹ گل پیروز شود بازهم صعود سپاهان قطعی می شود اما پرسپولیس برای صعود نیاز به برد خواهد داشت. برد الفیحا با بیش از یک گل نیز حکم به صعود سپاهان می دهد اما باز هم پرسپولیس نیاز به برد خواهد داشت.

در گروه E از ساعت ۱۹:۳۰ استقلال تاجیکستان میزبان النصر است و پرسپولیس در آزادی به مصاف الدحیل می رود. النصر با ۱۳ امتیاز صدرنشینی خود را قطعی کرده و تیم از پیش صعود کرده است. اما پرسپولیس می تواند امشب شب باشکوهی را برای هوادارانش رقم بزند. نکته جالب آن که شاگردان یحیی پیش از این دیدار از نتیجه دیدار پاختاکور و الفیحا مطلع خواهند شد. در بهترین حالت نیاز به یک تساوی خواهند داشت و در بدترین حالت یک برد حداقلی این تیم را راهی مرحله حذفی می کند.