رئیس کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر:

پرداخت علی الحساب حقوق به پاکبانان را نمی پذیریم

حرف تازه : فاطمه شیرزاد ظهر امروز در سی ونهمین جلسه کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر که به منظور رسیدگی به وضعیت پاکبانان شهرداری منطقه چهار در شهرداری این منطقه برگزار  اظهار داشت: کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر اقدامات خوبی را در جهت حمایت اززحمتکشان  پاکبان وکارگران فضای سبز انجام داده است. به […]

حرف تازه : فاطمه شیرزاد ظهر امروز در سی ونهمین جلسه کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر که به منظور رسیدگی به وضعیت پاکبانان شهرداری منطقه چهار در شهرداری این منطقه برگزار  اظهار داشت: کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر اقدامات خوبی را در جهت حمایت اززحمتکشان  پاکبان وکارگران فضای سبز انجام داده است.

به گزارش حرف تازه به نقل از صبح رشت ، وی افزود: کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر  برای اولین بار در استان های شمالی کشور دو همایش تجلیل از پاکبانان نمونه در شهر رشت برگزار کرد.

رئیس کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر برگزاری کارگاه های آموزشی،برگزاری مسابقات قرآنی،واکسیناسیون کارگران علیه هپاتیت ب در سه مرحله،ویزیت رایگان در سرای محلات را از جمله اقدامات این کارگروه عنوان کرد.

شیرزاد با بیان اینکه پیگیری و ارائه خدمات به پاکبانان حادثه دیده از جمله اقدامات کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر بوده است بیان کرد: در این راستا با حمایت شورای اسلامی وشهردار رشت نسبت به خرید پای مصنوعی برای پاکبان قطع عضو شده خریداری شد.

وی از برگزاری سومین همایش تجلیل از پاکبانان در ایام مبارک دهه فجر خبر داد و گفت: یکی از مباحث مهم کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر آموزش وفرهنگ سازی در راستای رعایت نکات ایمنی در حین کار است که باید توسط پاکبانان ومسئولین مربوطه مورد توجه قرار گیرد.

شیرزاد مطرح کرد:  در تلاش هستیم همایش با عنوان ایمنی وکار در حوزه رفت و روب برگزار کنیم

رئیس کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر با بیان اینکه بخش رفت وروب در شورای گذشته بخش خصوصی سپرده شده است عنوان کرد: باید پرداخت حقوق پیمانکاران در رفت وروب  به موقع انجام شود تا بتوانند خدمات لازم را به کارگران ارائه کنند.
شیرزاد مهمترین مطالبه کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر را پرداخت به موقع حقوق کارگران در حوزه رفت وروب و فضای سبز دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه پیمانکاران جدیدی در مناطق ۵ گانه از مهر ماه کار خود را شروع کردند،امیدواریم خدمات بشتری را برای مردم رشت مشاهده کنیم.
وی با بیان اینکه پاکبانان  نظافت وپاکیزگی سیمای شهر را برعهده دارند خاطرنشان کرد: هدف پاکبانان ارتقای سلامتی شهر و مردم است باید حقوقشان مورد توجه مسئولان قرار گیرد و مهمترین مطالبه پاکبانان پرداخت به موقع حقوق آن ها است.
شیرزاد با بیان اینکه اختلافاتی در ارائه گزارش مطالبات مالی  بین مناطق و شرکت های  پیمانکاری وجود دارد اظهار کرد: باید در این زمینه شفاف سازی شود تا دو طرف به مطالبات خود برسند.
عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: پاکبانان شهرداری رشت با توجه کار سختی که انجام می دهند بیمه آن ها باید جزو مشاغل سخت رد شود.
شیرزاد با بیان اینکه پرداخت حقوق پاکبانان به صورت علی الحساب باید حذف شود تاکید کرد: از پیمانکاران انتظار داریم حقوق پاکبانان را به صورت علی الحساب پرداخت نکنند و پرداخت علی الحساب را نمی پذیریم.
وی تصریح کرد: تاکید ما در کارگروه این است که پرداخت ها به صورت منظم انجام شود و کارگران بدانند که حقوق آن ها چه زمانی پرداخت می شود.
رئیس کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر با بیان اینکه پیمانکاران علائم ایمنی وهشدار دهنده را جدی بگیرند عنوان کرد: پیمانکاران نسبت به لباس کارگران توجه کنند.

علی مقصودی،شهردار منطقه چهار رشت در این جلسه اظهار داشت: از پیمانکار شرکت رفت وروب گذشته تشکر می کنم و امیدوارم خذمات رسانی مطلوب تری را برای شهروندان شاهد باشیم.

مجتبی شهرستانی،مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری رشت در این جلسه اظهار کرد: پاکبانان پیشانی شهر هستند و به صورت چهره به چهره با مردم شهر ارتباط  دارند.

وی خاطرنشان کرد: پیمانکاران برنامه های فرهنگی و آموزشی را در راستای جمع آوری زباله و تفکیک زباله از مبداء ارائه کنند.

در این جلسه،سید حسن راضی به عنوان دبیر کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر انتخاب شد.

%d8%a7%d9%82%d8%b4%d8%a7%d8%b1-%d8%a2%d8%b3%db%8c%d8%a8-%d9%be%d8%b0%db%8c%d8%b1