بازگشت به عقب به سبک نصرتی؛

پای کلنگ ها به رشت باز شد

حرف تازه – در شرایطی که طی چند سال گذشته تلاش بسیاری برای حرکت رو به جلوی رشت در مسیر توسعه انجام شد حالا با حضور مسعود نصرتی شهردار جدید رشت، شاهد درجا زدن و توقف محسوس پروژه های عمرانی و حتی در مواردی بازگشت به عقب هستیم.  نصرتی پیش از حضور در رشت کارنامه جالب […]

حرف تازه – در شرایطی که طی چند سال گذشته تلاش بسیاری برای حرکت رو به جلوی رشت در مسیر توسعه انجام شد حالا با حضور مسعود نصرتی شهردار جدید رشت، شاهد درجا زدن و توقف محسوس پروژه های عمرانی و حتی در مواردی بازگشت به عقب هستیم. 

نصرتی پیش از حضور در رشت کارنامه جالب توجهی داشت اما حضور او در رشت عملا با اتفاق خاصی برای این شهر همراه نشد. به جز پرداخت بخشی از بدهی های رشت، که البته پرداخت ماهانه حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان در مجموع نقدی و غیر نقدی برای شهری که بودجه هزار میلیاردی پیش بینی می کند اتفاق ویژه ای به شمار نمی رود، موفقیت چشمگیر دیگری در این مدت نداشته است. حتی هنوز هم زیرمجموعه هایی از شهرداری رشت با مشکل حقوق معوقه مواجهند و انتقادات فراوانی از نحوه پرداخت پاداش به کارکنان به گوش می رسد.

شاید بارزترین ویژگی دوران حضور نصرتی در رشت، رکود محض پروژه های عمرانی است که عملا این شهر را به دوران رکود چندین سال قبل بازگردانده است. اتفاقی که با انتقاد و مکاتبه سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز همراه شد. حالا نصرتی در جدیدترین ابتکار خود، پس از افزایش انتقادات پای کلنگ را مجددا به رشت باز کرد تا اگر هیچ دستاورد عظیمی در این ۸ ماه به یادگار نگذاشته است حداقل راه ورود کلنگ ها را به رشت هموار کرده باشد و در بازگشت به عقب با برخی از شهرداران سابق به رقابت بپردازد! 

کلنگ زنی روش برخی از مدیران دهه هفتادی ایران بود که امروزه به تاریخ سپرده شده است و در حال حاضر نه مردم پذیرای وعده های مدیران در هنگام کلنگ زنی هستند و نه مدیران به دنبال این روش منسوخ می روند. شاید دلیل آن هم عدم تحقق وعده های بخش قابل توجهی از مدیرانی بود که در آن سالها به کلنگ زنی پرداختند و به اعتماد مردم آسیب زدند. حالا مشخص نیست چه شخص و چه مشاوره ای سبب شده تا شهردار رشت در واکنش به انتقادات با بازگشت به عقب عجیب، این روش منسوخ را در دستور کار قرار دهد!

تلاش شهرداری رشت در روزهای اخیر برای برگزاری مراسم افتتاحیه، با واکنش سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت نیز همراه شد و فاطمه شیرزاد طی گفتگویی اعلام کرد: اخیرا در اقدامی تامل برانگیز شاهد برگزاری افتتاحیه برای برخی از پروژه های شهرداری رشت هستیم که در گذشته به بهره برداری رسیده و در حال حاضر به طور فاز بندی مراحل تکمیلی آنها در حال انجام است. وی در ادامه به برخی وعده های محقق نشده شهردار نیز اشاره کرد.

محمدحسن علیپور نیز نسبت به وضعیت فعلی شهرداری رشت انتقادات متعددی را بیان کرده است و به نظر می رسد با توجه به شرایط فعلی که انتقاد اعضای شورا را نیز به همراه داشته است، مسعود نصرتی باید برای ادامه مسیر تغییرات جدی را در دستور کار قرار دهد و شهر را از حالت رکود و بازگشت به عقب خارج کند. شهردار رشت باید بداند مردم فرهیخته رشت فریب کلنگ های روبان زده را نخواهند خورد و منتظر اقدامی عملیاتی و رونق پروژه های عمرانی در این شهر هستند.