800 متر از میله های خط ویژه اتوبوس رشت برچیده شد؛

پایان یک کابوس!

حرف تازه – نیمه شب گذشته ۸۰۰ متر از میله های خط ویژه اتوبوس رشت برچیده شد. به گزارش حرف تازه، پروژه خط ویژه که از همان ابتدا تا به امروز با انتقادات فراوانی همراه شده بود سرانجام با حذف ۸۰۰ متر از ۲۸۰۰ متر میله جدا کننده مسیر همراه شد. نیمه شب گذشته، با […]

حرف تازه – نیمه شب گذشته ۸۰۰ متر از میله های خط ویژه اتوبوس رشت برچیده شد.

به گزارش حرف تازه، پروژه خط ویژه که از همان ابتدا تا به امروز با انتقادات فراوانی همراه شده بود سرانجام با حذف ۸۰۰ متر از ۲۸۰۰ متر میله جدا کننده مسیر همراه شد.

نیمه شب گذشته، با حضور دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت، شهردار منطقه دو، معاون حمل و نقل و ترافیک، مدیرخدمات شهری مرکز و منطقه و تعدادی از مدیران شهرداری و اعضای شورا، ۸۰۰ متر از میله های این خط ویژه در حد فاصل میدان دکتر حشمت تا میدان فرهنگ برچیده شد.

شایان ذکر است این پروژه از ابتدا و همزمان با قطع درختان انتقادات فراوانی را متوجه خود کرده بود و در ادامه نیز با توجه به خسارات مالی و جانی فراوان، مورد اعتراض طیف وسیعی از شهروندان قرار گرفت.

تصادف های صورت گرفته طی این مدت و کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان عزیز رشت که به یک کابوس برای کلانشهر رشت تبدیل شده بود، رکود بازار و از رونق افتادن کسب و کار کسبه این مسیر، ترافیک سنگین و مشکلات عبور و مرور شهروندان تنها بخشی از مشکلات پروژه کارشناسی شده! ای بود که در نهایت پس از اعتراضات فراوان مردمی با تغییراتی همراه شد.

گفته می شود ایستگاه های واقع در این بخش از مسیر خط ویژه به مسکن مهر منتقل خواهند شد و میله های جدا کننده نیز احتمالا در حاشیه تالاب عینک به کار خواهند رفت.

این پروژه در دوره شورای سوم به تصویب رسیده و اجرای آن علی رغم آن که چندسال پیاپی در بودجه شورا دیده شد ظاهرا منوط به مصوبه مجدد از شورا شده است اما گفته می شود در دوره چهارم شورا، شهردار معزول رشت، بدون مصوبه مجدد این پروژه را به مرحله اجرا در آورده است که طبیعتا اگر چنین باشد با توجه به مشکلات فراوانی که در پی اجرای این پروژه برای شهروندان و کسبه به وجود آمده انتظار می رود شهردار وقت پاسخگوی تضییع بیت المال باشد.

خبرهای تکمیلی در این خصوص متعاقبا منتشر خواهد شد.