پاک کردن موی گربه از روی لباس با چند روش ساده

نگهداری از یک حیوان خانگی تجربه خوشایندی برای تمام افراد محسوب می‌شود. آن‌ها دوست‌داشتنی هستند و زندگی روزمره شما را شیرین‌تر می‌کنند. ریزش موی این حیوانات معمولاً فضای خانه شما را مملو از مو می‌کند و ممکن است به لباس‌های شما نیز منتقل شود. البته که در آغوش گرفتن حیوان خانگی شما نیز می‌تواند سبب چسبیدن موهای آن به لباس شما شود. هر مشکلی یک راه‌حل دارد؛ بنابراین به‌جای دوری کردن از این موجودات دوست‌داشتنی، بهتر است راه‌های پاک کردن موی حیوانات خانگی از روی لباس و فرش خانه را یاد بگیرید.

به گزارش حرف تازه ، در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین روش‌های پاک کردن موی گربه از روی لباس آشنا کنیم.

ساده‌ترین روش برای پاک کردن موی حیوان خانگی از روی لباس!

بی‌شک ساده‌ترین روش برای جدا کردن موهای حیوانات خانگی دوست‌داشتنی شما، استفاده از روش رطوبت است. در این روش دست خود را با آب خیس کنید و از بالا به پایین روی لباس بکشید؛ این کار سبب می‌شود تا موهای چسبیده روی لباس خیس و سنگین شوند و به‌راحتی از روی لباس جداشده و به کف دست شما بچسبند.

این روش را با استفاده از دستکش ظرف‌شویی نیز می‌توانید استفاده کنید. این دستکش‌ها به دلیل بافتی که دارند می‌توانند مو را به خود جذب کنند. برای این کار کافی است دستکش را خیس کنید و روی لباس بکشید؛ توجه داشته باشید هر بار که روی لباس دست می‌کشید، دستکش را بشویید تا موهای چسبیده به آن جدا شوند.

پاک کردن موی حیوانات خانگی از روی لباس با استفاده از اسفنج!

استفاده از اسفنج آشپزخانه برای پاک کردن موی سگ و یا گربه خانگی شما، یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید در پیش بگیرید. برای این کار یک اسفنج خشک و تمیز را بردارید و به‌آرامی (بافت زبر اسفنج اگر محکم روی لباس کشیده شود، به لباس آسیب می‌زند) روی لباس خود بکشید تا موی چسبیده شده جدا شوند. توجه داشته باشید که اگر پارچه لباس شما حساس باشد این روش به لباس شما آسیب می‌زند؛ برای پارچه‌های ضخیم مانند کتان می‌توانید این روش را با خیال راحت امتحان کنید.

لباس‌های خود را حتماً با نرم کننده بشویید!

نرم کننده لباس میزان سطح چسبندگی موهای حیوان خانگی را کاهش می‌دهد و کار شما را برای پاک کردن موی آن‌ها از روی لباس آسان می‌نماید. بهتر است حتماً در ماشین لباسشویی خود مایع نرم کننده بریزید تا پس از شستشو به‌راحتی با تکان دادن لباس موهای چسبیده به لباس را جدا کنید.

از یک برس نرم برای جدا کردن موها استفاده کنید!

یکی دیگر از مرسوم‌ترین روش‌های پاک کردن مو از روی لباس، استفاده از برس است. در این روش شما با استفاده از یک برس نرم لباس‌های خود را برس می‌کشید و موهای چسبیده به آن‌ها را جدا خواهید نمود. توجه داشته باشید این روش برای لباس‌هایی که بافت ناصاف دارند، مانند لباس‌های پشمی یا بافتنی، کاربردی ندارد. اگر لباس پشمی دارید بهتر است از دستگاه بخارشوی استفاده نمایید.

موی حیوانات از لباس‌های پشمی به نسبت به بقیۀ لباس‌ها سخت‌تر جدا می‌شود؛ زمانی که از بخارشوی استفاده می‌نمایید، رطوبت واردشده به بافت لباس‌های پشمی کمک بسیاری به جداسازی آسان‌تر مو از آن‌ها خواهد کرد. پس از بخارشوی کردن لباس با استفاده از یک برس غلتکی، به‌راحتی موهای چسبیده به لباس را جدا کنید.

استفاده از چسب پهن برای جدا کردن مو از لباس!

استفاده از چسب پهن برای جدا کردن موی حیوانات خانگی از روی لباس یکی دیگر از روش‌های پرکاربرد است. برای جدا کرد موهای حیوان خانگی خود باید چسب پهن را به‌ طول حدوداً ۱۰ سانتیمتر جدا کنید و دو طرف آن را در دست خود نگه‌دارید و در جاهای مختلف لباس بچسبانید تا موها را به خود جذب کند. توجه داشته باشید که نیاز نیست چسب را محکم و کامل روی لباس بچسبانید؛ سعی کنید این فرآیند را به‌آرامی انجام دهید.

لباس‌های خود را جاروبرقی بکشید!

شاید تعجب‌آور باشد اما استفاده از جاروبرقی، یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توانید برای جدا کردن مو از لباس استفاده کنید. برای این کار لباس خود را روی کاور قرار دهید و با استفاده از برس پرز گیر برقی اقدام به پاک کردن موی حیوان خانگی از لباس نمایید. با استفاده از درجه تنظیم مکندگی جاروبرقی امکان کشیده شدن لباس به درون لوله مکش، کاهش دهید.

پاک کردن موی حیوان خانگی از روی لباس به روش مغناطیسی!

برای جدا کردن موهای چسبیده به لباس به روش مغناطیسی می‌توانید راه‌های زیادی را امتحان کنید؛ در ادامه چند راه‌حل برای شما ارائه داده‌ایم:

  • پاک کردن موی حیوانات خانگی از روی لباس با استفاده از بادکنک:
    در این روش یک بادکنک را باید باد کنید و روی لباس بکشید تا موی چسبیده روی لباس را به خود جذب کند.
  • جدا کردن موی حیوان خانگی از لباس با دستکش لاتکس:
    در این روش دستکش لاتکس بپوشید و روی لباس دست بکشید تا موها را از روی لباس جدا کنید.
  • معجزه با کفی پلاستیکی کفش:
    در این روش جالب کفی کفش پلاستیکی را روی لباس بکشید تا موها را به خود جذب کند.

از ریزش موی حیوان خانگی خود جلوگیری کنید!

پیشگیری از ریزش موی حیوانات خانگی کمک زیادی می‌کند تا زحمت شما برای جداسازی مو از لباس و سطوح خانه کاهش پیدا کند؛ ریزش مو امری طبیعی است اما با رعایت و پیشگیری از موارد می‌توان میزان آن را کاهش داد. برای این کار سعی نمایید رژیم غذایی، دفعات شستشو در ماه و استفاده از مواد شوینده برای شستشوی حیوان خانگی خود را با پزشک متخصص چک نمایید.

پاک کردن موی حیوانات خانگی از روی فرش!

بی‌شک حیوانات خانگی اغلب دارای مو هستند و این موها به سطوح خانه و فرش‌های شما راه پیدا خواهند کرد. مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که به‌طور منظم و زودبه‌زود فرش‌ها را جاروبرقی بکشید تا موی آن‌ها به بافت فرش نفوذ نکند؛ زیرا این اتفاق سبب می‌شود تا کار دشوارتری برای پاک کردن مو داشته باشید. فرش‌ها مستعد چسبیده شدن موهای حیوانات خانگی هستند و گردوغبار موجود درون بافت آن‌ها موجب جذب مو می‌شود؛ بنابراین فراموش نکنید که باید به‌طور مداوم فرش‌ها را روزانه جاروبرقی بکشید.

در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین روش‌های پاک کردن موی حیوان خانگی از روی لباس را به شما معرفی نماییم. شما چه راه‌حل دیگری برای پاک کردن موی این حیوانات دوست‌داشتنی از روی لباس سراغ دارید؟

منبع: دیجی واش