پاکسازی پوست صورت در خانه | مراحل و انواع ماسک

در این مطلب به بررسی پاکسازی پوست صورت در خانه و مراحل مختلف آن می پردازیم.

به گزارش قلم آزاد، متاسفانه پوست ما در معرض انواع آلودگی است و باید مدت زمان معینی این آلودگی را از صورت پاک کرد تا پوستی شاداب و زیبا داشته باشیم. در ادامه همراه ما باشید.

مراحل پاکسازی پوست صورت در خانه:

اولین قدم شستن صورت است زیرا باعث از بین رفتن مواد آرایشی، آلودگی‌ها و چربی اضافه پوست شده، انسداد منافذ را از بین می‌برد و پوستتان را برای جذب مواد مغذی آماده می‌کند.بنابراین در اولین مرحله از پاکسازی پوست، موهایتان را کاملاً از صورت کنار بزنید و شوینده صورت متناسب با نوع پوستتان را به شکل دورانی روی صورت ماساژ دهید. سپس با آب فراوان پوستتان را شستشو دهید و به وسیله یک حوله نرم آن را خشک کنید.

قدم دوم از یک لایه بردار ملایم استفاده کنید تا سلول‌های مرده از روی پوست برداشته شوند و خستگی و کدری ظاهری آن برطرف گردد. برای این کار می‌توانید از ماسک‌های لایه بردار خانگی یا شرکتی استفاده نمایید.

مرحله سوم ماساژ دادن صورت است چون این کار کمک می‌کند تا گردش خون در زیر پوست افزایش یافته و چهره شما سالم و با نشاط شود. ابتدا از پیشانی آغاز  کنید تا به شقیقه‌ها برسید، سپس بینی و گونه‌ها را ماساژ دهید و در نهایت به سراغ لب‌ها، چانه و فک بروید.

مرحله چهارم ماسک صورت است که واجب میباشد توجه کنید جدا از اینکه از ماسک‌های صورت شرکتی استفاده می‌کنید یا خانگی؛ باید توجه داشته باشید که حتماً متناسب با پوست شما باشد. در ادامه به این موضوع می پردازیمهمراه ما باشید.

قدم آخر می توانید با استفاده از یک تونر صورت پوستتان را متعادل کنید تا زیبایی، درخشش، نرمی و لطافت خود را بازیابد. برای این کار می‌توانید از تونرهای خانگی مانند گلاب، سرکه سیب، بهارنارنج و … استفاده نمایید.

مراحل پاکسازی صورت

انواع ماسک برای پاکسازی پوست صورت :

  • ماسک‌های ورقه‌ای

این ماسک‌ها شامل برگه‌های نازک ورقه‌ای یکبار مصرف هستند که حاوی محلول یا سرم حاوی مواد مغذی هستند که روی صورت قرار می‌گیرند و پوست را تغذیه و آبرسانی می‌کنند.

  • ماسک‌های خاک رس

این ماسک‌ها شامل خاک رس طبیعی یا مخلوطی از خاک رس با مواد دیگر بوده و به پوست کمک می‌کنند تا به صورت عمقی تمیز شود، پوست را هیدراته و نرم کرده، بافت پوست را متعادل کرده و چربی‌های زاید را از سطح پوست جذب می کنند.

  • ماسک‌های زغال

این ماسک‌ها با جذب آلودگی و کثیفی از منافذ پوست به پوست کمک می‌کنند تا تمیز و روشن شود. این ماسک ها مثل ماسک های خاک رس چربی‌های زاید را از سطح پوست جذب می کنند بدون اینکه باعث خشکی یا سفتی پوست شوند .

  • ماسک‌های صورت لایه بردار

این ماسک‌ها بر روی پوست قرار گرفته و به پاکسازی سطح پوست کمک می کنند. آنها به پوست کمک می‌کنند لایه‌های مرده را از بین برده و بافت خودش را تجدید کنند. ماسک‌های لایه بردار معمولاً شامل اسیدهای آلفا هیدروکسی (مانند گلیکولیک اسید) هستند

  • ماسک‌های ژله‌ای

این ماسک‌ها به صورت ژله‌ای یا چسبناک هستند و بعد از خشک شدن بر روی پوست پوششی را ایجاد می‌کنند. آنها می‌توانند پوست را مرطوب کنند، علائم پیری را کاهش دهند و آرامش را به پوست هدیه دهند.

  • ماسک‌های کرمی

این ماسک‌ها شامل محصولات کرمی هستند که بعد از ماساژ بر روی پوست قرار می‌گیرند تا در عمق پوست نفوذ کرده و آن را مرطوب و جوان نماید. آنها به پوست نرمال تا خشک کمک می‌کنند تا ترمیم شود، رطوبت از دست رفته خود را تأمین نماید، برای چاقی صورت مفید بوده و بافت پوست را تقویت می کند

انواع ماسک برای پاکسازی پوست صورت

منبع: حرف تازه