یحیی محبوب تر شد؛ پرسپولیس دست نیافتنی تر

پانزدهمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ با هفت برد پیاپی

تیم فوتبال پرسپولیس تهران با برتری ۴ بر صفر مقابل نساجی مازندران به عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران دست پیدا کرد.

به گزارش اختصاصی حرف تازه ، تیم فوتبال پرسپولیس تهران با برتری ۴ بر صفر مقابل نساجی مازندران به عنوان قهرمانی بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران دست پیدا کرد.

پانزدهمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ

شاگردان یحیی گل محمدی که پیش از این با کسب ۶ پیروزی پیاپی خود را به صدر جدول رسانده بودند اجازه لغزش و از دست دادن امتیاز در برابر حریف مازندرانی خود نداشتند و از همان ابتدا با تمام قوا برای کسب سه امتیاز به میدان رفتند.

پرسپولیس در دقیقه ۱ توسط علی نعمتی به گل نخست رسید تا در ادامه کار ساده تری برای حفظ برتری و کسب مقام قهرمانی داشتند. در دقیقه ۲۸ سعید صادقی دومین گل سرخپوشان را به ثمر رساند تا اختلاف به دو گل برسد و خیال هواداران برای کسب مقام قهرمانی آسوده تر باشد.

این پایان کار نبود و در نیمه دوم نیز پرسپولیس در دقایق ۷۵ و ۷۸ روی شوت های سروش رفیعی و میلاد سرلک به گل های سوم و چهارم دست یافت تا با کسب هفتمین پیروزی پیاپی در لیگ و کسب ۶۶ امتیاز سزاوارانه قهرمان لیگ بیست و دوم شود.

شاگردان یحیی گل محمدی در پایان فصل با ۶۶ امتیاز و یک امتیاز بیشتر از سپاهان قهرمانی را تجربه کردند و به ششمین قهرمانی خود طی هفت فصل اخیر رسیدند. پرسپولیس با این قهرمانی به هشتمین قهرمانی خود در تاریخ لیگ برتر و پانزدهمین قهرمانی خود در لیگ های کشوری دست پیدا کرد تا فاصله خود با کسب دومین ستاره را به ۵ قهرمانی برساند.

دومین ستاره لوگو در راه است

با ادامه این روند شاید پرسپولیس بتواند تا پیش از سال ۱۴۱۵ به بیستمین قهرمانی کشوری و دومین ستاره نیز دست یابد.

نکته جالب توجه در خصوص پرسپولیس در این فصل این بود که پس از اینکه اختلاف امتیازی خود با تیم های سپاهان و استقلال را از دست داد و به رتبه سوم سقوط کرد ناامید نشد و با شروع سال جدید با کسب ۷ پیروزی پیاپی و لغزش رقبا خود را به صدر رساند. این روحیه جنگندگی شاید مهم ترین عامل قهرمانی سرخپوشان در کنار مسائل فنی بود.

رکورد های پرسپولیس

پرسپولیس علاوه بر کسب عنوان قهرمانی، صاحب بهترین خط دفاع لیگ شد و تنها ۱۳ گل در ۳۰ دیدار دریافت کرد. علیرضا بیرانوند نیز با ۱۸ کلین شیت رکورددار لیگ های ۱۶ تیمی شد. همچنین پرسپولیس با کسب ۲۰ پیروزی بیشترین برد در این فصل را به دست آورد و با ۶ تساوی کمترین تساوی را به نام خود ثبت کرد. همچنین پرسپولیس با ۷ برد پیاپی بیشترین برد پیاپی در این فصل را به نام خود کرد.

در دیگر دیدار حساس این هفته برای تعیین تیم قهرمان، سپاهان با نتیجه ۲ بر یک از سد مس کرمان گذشت اما با ۶۵ امتیاز پس از پرسپولیس نایب قهرمان شد. با این نتیجه مس کرمان با ۲۲ امتیاز به لیگ یک سقوط کرد. شهریار مغانلو از سپاهان گل دوم تیمش را به ثمر رساند و با ۱۳ گل آقای گل لیگ شد. سپاهان با ۳ شکست، کمترین شکست را در لیگ داشتند.

معجزه ویسی تکمیل شد | برزیلِ ایران در لیگ ماند

دیگر تیم انتهای جدولی یعنی نفت آبادان با یک گل در زمین گل گهر سیرجان به برتری رسید تا معجزه ویسی تکمیل شود و فاصله ۸ امتیازی نفت با منطقه بقا جبران شود و حتی با ۳ امتیاز بالاتر از مس کرمان، این نفت آبادان باشد که با ۲۵ امتیاز در لیگ ماندگار شود.

در دیداری به اصطلاح تشریفاتی نیز استقلال تهران به مصاف تراکتور رفت. دیداری که هیچ تاثیری در جایگاه سومی و چهارمی دو تیم نداشت و فارغ از هر نتیجه ای، جایگاه دو تیم در انتهای فصل قطعی شده بود. در این دیدار آبی پوشان جشنواره ای از گل به راه انداختند و با نتیجه ۷ بر یک تیم بی انگیزه تراکتور را در هم کوبیدند. تنها دستاورد این دیدار برای آبی پوشان کسب عنوان بهترین خط حمله لیگ بود. ریکاردو آلوز از تراکتور در این فصل بیشترین پاس گل را به نام خود ثبت کرد.

در دیگر دیدارها تیم از پیش سقوط کرده نفت مسجد سلیمان، با نتیجه پرگل ۵ بر ۱ ملوان را شکست داد. فولاد و آلومینیوم اراک به تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند. ذوب آهن و هوادار در دیداری جذاب و پرگل به تساوی ۳ بر ۳ رسیدند. پیکان و مس رفسنجان نیز با کسب نتیجه ۱ بر ۱ امتیازات را تقسیم کردند.

جدول رده بندی در پایان لیگ

در پایان پرسپولیس ۶۶، سپاهان ۶۵، استقلال ۶۲، تراکتور ۵۲، مس رفسنجان ۴۷، گل گهر ۴۵، فولاد ۴۰ و آلومینیوم نیز ۴۰ امتیاز کسب کردند و در رده های اول تا هشتم ایستادند.

در نیمه دوم جدول، ذوب آهن ۳۶، هوادار ۳۳، پیکان ۲۸، ملوان ۲۷، نساجی ۲۶، نفت آبادان ۲۵، مس کرمان ۲۲ و نفت مسجد سلیمان ۲۰ امتیاز کسب کردند.

سهمیه های احتمالی آسیا | پرسپولیس، سپاهان و شاید تراکتور

بدین ترتیب پرسپولیس قهرمان لیگ شد و سهمیه آسیا را به دست آورد. سپاهان نیز احتمالا به جای استقلال که قهرمان سال گذشته شده بود راهی آسیا می شود. تراکتور نیز با حضور در جایگاه چهارم در شرایطی که یکی از تیم های پرسپولیس، استقلال یا نساجی قهرمان جام حذفی شود شانس آسیایی شدن خواهد داشت.