ویزای قطر | شرایط و هزینه و هر آنچه باید بدانید

اخذ ویزای قطر این روزها مجددا بر سر زبان ها افتاده است. شهروندان ایرانی به منظور حضور در اکثر کشورهای خارجی همواره موظف اند تا اقدام به دریافت ویزا کرده و از این طریق امکان ورود به کشورهای مختلف را به دست بیاورند. در این بین یکی از کشورهایی که ایرانیان بسیار زیادی به آن سفر می کنند، قطر است. به منظور ورود به این کشور لازم است تا ویزای قطر را دریافت کنید.

به گزارش حرف تازه به نقل از الی گشت ، پس از انتشار ویروس کرونا و همه گیری این ویروس در سراسر جهان، دولت قطر برای ورود ایرانیان به این کشور شرایط خاصی را اعلام کرده است و تنها ایرانیانی که دارای این شرایط هستند می توانند ویزای قطر را دریافت کرده و وارد خاک این کشور شوند.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا به بررسی شرایط ویزای قطر پرداخته و در رابطه با آن اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم.

شرایط خاص ورود به قطر برای ایرانیان

در ادامه راهنمای اخذ ویزای قطر، دولت قطر همواره تلاش کرده تا به منظور ورود شهروندان سایر کشورهای دنیا به خاک این کشور، چالش های پیش رو را از بین برده و این امکان را به وجود بیاورد تا افراد خارجی بتوانند به راحتی به کشور قطر سفر کنند.

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که متاسفانه ایرانی ها برای ورود به خاک قطر موظف به دریافت و اخذ ویزا هستند و در صورتی که ویزای قطر را دریافت نکنند، نمی توانند وارد خاک این کشور شوند.

در سال ۲۰۱۷ به منظور راحت تر کردن فرایند ورود اتباع خارجی به قطر، شاهد خارج کردن نام ۸۰ کشور از لیست کشورهای موظف به دریافت ویزای قطر بودیم. در واقع شهروندان این ۸۰ کشور پس از این تغییر قانون نیازی به دریافت ویزای قطر برای ورود به این کشور ندارند اما ایران در این فهرست جایی نداشت و از همان سال تا به امروز شهروندان ایرانی برای سفر کردن به این کشور باید ویزای فرودگاهی یا ویزای بدو ورود دریافت کنند. این ویزا به صورت آنلاین نیز صادر می شود اما لازم است هزینه های آن از طریق ویزا کارت و مستر کارت پرداخت شود.

شرایط و هزینه دریافت ویزای قطر

به منظور دریافت ویزای توریستی قطر شما باید ۱۰۰ ریال قطری پرداخت کنید. همچنین مدت اعتبار این ویزا ۳۰ روز بوده و ویزای قطر در فرودگاه های این کشور صادر می شود.

همچنین مسافران برای دریافت این ویزا باید پاسپورت با ۶ ماه اعتبار، بلیط رفت و برگشت، تاریخ پرواز و همچنین تاریخ رزرو هتل خود را به دولت قطر ارائه دهند تا ویزا آن ها صادر شود.

در صورت نداشتن هر یک از این شرایط امکان دریافت ویزای قطر برای شما وجود نخواهد داشت و دولت قطر امکان اجازه ورود به این کشور را برای شما صادر نمی کند.

دوحه

شرایط جدید اخذ ویزای قطر پس از شیوع کرونا

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به صورت کلی کشورها پس از شیوع ویروس کرونا تلاش کردند تا محدودیت های بسیار زیادی را برای ورود و خروج افراد خارجی در نظر بگیرند و اکثر کشورها جلوی ورود افراد خارجی را به خاک شان گرفتند تا از این طریق بتوانند کنترل بهتری بر روی انتشار ویروس کرونا داشته باشند اما پس از مدتی کشورها به این نتیجه رسیدند که امکان بستن مرزها وجود ندارد و به همین دلیل شرایط خاصی را برای ارائه ویزا در نظر گرفتند.

در جدیدترین شرایطی که از سوی دولت قطر برای اخذ ویزا برای ایرانیان اعلام شده، افراد برای ورود به این کشور و دریافت ویزا باید بیمه مسافرتی پزشکی، کارت واکسیناسیون که از آخرین نوبت دریافت آن ۱۴ روز گذشته و همچنین مبلغ ۵ هزار ریال قطری یا معادل ۱۵۰۰ دلار به همراه داشته باشند.

وجود این شرایط باعث می شود تا افرادی که مبتلا به ویروس کرونا هستند، امکان ورود به خاک کشور قطر را نداشته باشند. همچنین تمام مسافران بالای ۱۲ سال باید پیش از آن که سوار هواپیما شوند، تست pcr آن ها منفی شده باشد و در مدت زمان ۷۲ ساعت مانده به پرواز از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت به زبان انگلیسی این مدارک را دریافت کنند. همچنین باید در سایت WWW.EHTERAZ.GOV.QA ثبت نام کرده و قبل از انجام پرواز تاییدیه آن را دریافت کنید.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که دولت قطر تنها به افرادی که واکسن های فایزر، مدرنا، استرازنکا، جانسون و یا سینوفارم را تزریق کرده اند امکان دریافت ویزا را می دهد. همچنین افرادی که واکسن سینوفارم زده اند باید تست بادی نیز بدهند تا ویزای قطر برای آن ها صادر شود.

اخذ ویزای قطر

اخذ ویزای قطر بدون زدن واکسن

اگر به هر دلیلی موفق به دریافت واکسن نشده اید ولی لازم است تا حتماً اقدام به سفر به کشور قطر کنید، برای دریافت ویزای این کشور باید به نکات خاصی توجه داشته باشید. دولت قطر با وجود این که تلاش کرده تا از طریق ایجاد شرایط جدید اقدام به کنترل شیوع ویروس کرونا کند، با این حال این امکان وجود ندارد تا بتواند جلوی افرادی که واکسیناسیون نشده اند را برای ورود به این کشور بگیرد.

با این حال دولت قطر تلاش کرده تا شرایط خاصی را برای این دسته از افراد در نظر بگیرد. به منظور بررسی این شرایط باید گفت، در صورتی که شما به هر دلیلی واکسیناسیون نشده اید برای ورود به کشور قطر لازم است جواب تست pcr شما منفی باشد.

همچنین پس از ورود به این کشور لازم است تا ۱۰ روز در هتل قرنطینه شوید و در صورتی که پس از ۱۰ روز تست های شما منفی بود و کرونا نداشتید، می توانید به راحتی از هتل خارج شده و از قسمت های مختلف کشور قطر دیدن کنید.

موضوع مهمی که باید بدانید این است که تمامی این اقدامات به دلیل آن است که جلوی انتشار بیشتر ویروس کرونا در کشور قطر گرفته شود و انتظار می رود تا در ماه های آینده با واکسیناسیون جمعی شاهد کنترل بهتر ویروس کرونا در اقصی نقاط دنیا باشیم. انتظار می رود که پس از اتمام این همه گیری، دوباره شرایط به حالت عادی بازگردد و امکان دریافت ویزای قطر مثل قبل ساده و آسان شود.