وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا/ ریش‌سفیدان راه‌حل اتحاد در شورا

به نظر می‌رسد در چنین فضای ملتهب و وجود اختلافات شدید در میان اعضای شورا تنها راه برون‌رفت چنگ زدن به ریسمان اتحاد و وحدت است. وحدتی که تنها با کمک ریش‌سفیدان شورا و هیئت‌رئیسه رقم خواهد خورد تا شهر رشت از وضعیت فعلی خارج شود.

حرف تازه – دو آبستراکسیون پیاپی در شورای شهر و فضای ملتهب این روزهای رشت و اختلافات شدید بین اعضای شورا، عدم ورود فرماندار و بی‌پاسخ ماندن سؤالات خبرنگاران از سوی به این اوضاع متشنج، ادعای حمله به اعضای شورا و بسته شدن درهای خروجی در جلسه شصتم شورا که البته خیلی زود رد شد، فضایی نامناسب را برای مدیریت شهری رشت به وجود آورده است.

در این میان برخی از اعضای شورا صدور حکم سرپرستی برای علی بهارمست را تخلف دانسته و دلیل آن را عدم امضای صورت‌جلسه توسط اکثریت اعضای شورا به جهت آبستراکسیون می‌دانند. حال اما به نظر می‌رسد در چنین فضای ملتهب و وجود اختلافات شدید در میان اعضای شورا تنها راه برون‌رفت چنگ زدن به ریسمان اتحاد و وحدت است. وحدتی که تنها با کمک ریش‌سفیدان شورا و هیئت‌رئیسه رقم خواهد خورد تا شهر رشت از وضعیت فعلی خارج شود.

حضور وزنه‌ سنگینی چون احمد رمضانپور نرگسی که سابقه ۲ دوره عضویت در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده مردم رشت، سابقه فرمانداری و همچنین سابقه شهرداری در رشت را دارد، وجود فرد باتجربه‌ای چون محمدحسن عاقل منش که در شوراهای دوم، سوم و پنجم عضویت شورا را تجربه کرده است و حضور اسماعیل حاجی پور که شهرداری در ۶ شهر استان، معاونت سیاسی فرمانداری  و سه دوره حضور در شورا را در کارنامه خود دارد مهم‌ترین ابزار برای برون‌رفت از فضای موجود است.

در شرایط فعلی باید انتظار داشت با توجه به وقفه ۲ الی ۳ هفته‌ای تا برگزاری جلسه بعدی شورا آرامش بار دیگر به خانه شهروندان رشت بازگردد تا بهترین تصمیم، آن‌هم با توجه به پایان زمان قانونی برای انتخاب شهردار، گرفته شود.