واکنش جبار کوچکی نژاد به گله های ساکنین مسکن مهر:

ول کن آقایان نیستم!

تی تی خبر ( حرف تازه) : از مدت ها پیش از هرسو خبری از مسکن مهر به گوشمان می رسید. صبح امروز اما خبرهای تکان دهنده تری به گوشمان رسید. در حالیکه چند چهره شاخص در همایش پیاده روی خانوادگی به مسکن مهر رشت رفته بودند پس از پایان همایش، برخی ساکنین مسکن مهر […]

تی تی خبر ( حرف تازه) : از مدت ها پیش از هرسو خبری از مسکن مهر به گوشمان می رسید. صبح امروز اما خبرهای تکان دهنده تری به گوشمان رسید. در حالیکه چند چهره شاخص در همایش پیاده روی خانوادگی به مسکن مهر رشت رفته بودند پس از پایان همایش، برخی ساکنین مسکن مهر امیدشان را در گفتگو با اعضای شورا و کاندیداهای مجلس جستجو می کردند و می گفتند ما به چند نفر از مسئولین شهرمان دل خوش کرده ایم و می دانیم گوش شنوایی برای شنیدن حرف هایمان هست.

تصمیم گرفتیم پای صحبت دو نفر از همان ها بنشینیم. یکی از میان آقایان و یکی از میان خانم ها. ماجرای خانه دار شدنشان در مسکن مهر و مشکلاتشان را پرسیدیم که در ادامه این مشکلات را از زبان آنها می خوانید. از پولی که نمی دانند برای چه باید پرداخت کنند تا ماجرای کتک خوردن خانم میانسال!

اظهارات ۲ تن از ساکنین مسکن مهر رشت :

خانمی میانسال به ما گفت: از سال ۸۶ ثبت نام کرده ام و ۳ سال پیش خانه را نیمه کاره به من تحویل دادند. ۲۳ میلیون تومان پرداخت کرده بودم و گفتند تمام شده است. اما حالا ۱۲ میلیون تومان دیگر از ما پول خواسته اند. کتک کاری شد! من را زدند! گواهی پزشک دارم. دسته جمعی حدود ۲۰ نفر در خصوص افزایش قیمت و بی کیفیتی مسکن مهر شکایت کردیم. می آیند داد و فریاد می کنند که بار شما را خالی می کنیم! یک سال از دادگاه گذشته است چرا پرونده ما به نتیجه نمی رسد و آنجا مانده است؟ مردم ۲۴ تا ۲۸ میلیون پول داده اند خانه هایشان را تحویل نداده اند. مردم گرفتارند. بعضی ها من را مقصر می دانند می گویند شما شکایت کرده اید خانه هایمان راتحویل نداده اند! تکلیف ما چیست؟ چه کار باید بکنیم؟ هنوز امکاناتی مثل آسانسور هم که قرار بود اضافه شود اضافه نشده است!

البته این خانم مدارکی هم به همراه داشت که نشان می داد برای ادعاهایش مستنداتی دارد.

پس از این خانم نوبت به حرف های مرد میانسالی رسید که می گفت: ۲ سال پیش تسویه حساب کرده ام. قرار بود از تعاونی … ، واحدی را با پارکینگ ۲۷ میلیون تومان بگیرم . اما حالا بعد از گذشت ۲ سال می گویند ۸ و نیم میلیون تومان باید بپردازی. بابت چه چیزی باید این مبلغ را پرداخت کنم ؟نه آسانسور راه افتاد نه امکاناتی اضافه شد. ترک ها و نم باران را ببینید! حتی نواقص هم برطرف نشده. چه چیزی اضافه کردند ؟؟؟

اما بعد از این گفتگو ها به سراغ جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس نهم رفتیم و موضوع را با ایشان در میان گذاشتیم. نماینده مردم رشت ضمن ابراز ناراحتی از شنیدن این خبر گفت : مسکن مهر با مشکل چندگانگی و عدم مدیریت واحد روبرو شده است و مردم از ضعف شدید چه در ساخت چه در مدیریت عصبی شده اند.

جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه اخیرا شهرداری منطقه ۵ تلاش بسیاری را در جهت رفع مشکلات مسکن مهر داشته است گفت: با وجود اقدامات فراوان شهرداری منطقه ۵ در مسکن مهر از جمله پیاده راه سازی و افزایش معابر، همچنان مشکلات اساسی در مسکن مهر وجود دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با گلایه از جلسات پر هزینه برخی مدیران افزود: برخی مدیران استانی که باید وحدت و هماهنگی بین مدیریتی را ایجاد کنند ضعیف عمل می کنند. از جلساتی که با هزینه های فراوان تشکیل می شود اما کارشناسی و کاربردی نیست به شدت گله مندم.

کوچکی نژاد در ادامه گفت: نامه های زیادی در خصوص این مشکلات نوشته ام و تاکید کرده ام که ۵ میلیون تومان ارزش افزوده خلاف است. ما به التفاوت سوخت ۱ میلیون و یا بیشتر خلاف است.به قوانین استناد زده ام که این مبالغ را نباید بگیرند. هنوز پاسخ نداده اند. ما هم به شدت گله مندیم.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم با تاکید بر پیگیری موضوع تصریح کرد : ۲ تن از وزرا را ۲ بار به کمیسیون های مجلس کشانده ام. باید پاسخگو باشند. الان هم ۲ سوال من از ۲ وزیر در مجلس هست. یقینا بهد از انتخابات پیگیری میکنم و ول کن آقایان نیستم.

کوچکی نژاد در پایان تاکید کرد: برای اقشار آسیب پذیر جامعه گاهی پرداخت ۱ میلیون تومان هم سخت است. قطعا بعد از انتخابات پیگیر مشکلات ساکنین مسکن مهر خواهم بود.