مشروح بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت؛

وضعیت آسفالت محصول باندبازی و آدم گذاشتن در گذشته است

حرف تازه – بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در ساختمان تاریخی میرزا خلیل رفیع برگزار شد. در این جلسه که به ریاست سید امیرحسین علوی برگزار شد محمدحسن علیپور و جلال الدین محمد شکریه غایب بودند. فاطمه شیرزاد سخنگوی شورا، با قرائت فرازی از وصیت نامه شهید محمدباقر ابراهیم […]

حرف تازه – بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در ساختمان تاریخی میرزا خلیل رفیع برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست سید امیرحسین علوی برگزار شد محمدحسن علیپور و جلال الدین محمد شکریه غایب بودند.

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورا، با قرائت فرازی از وصیت نامه شهید محمدباقر ابراهیم نژاد، جلسه را آغاز کرد و گفت: دیدار با فرمانده سپاه قدس گیلان نیز از برنامه های جلسه امروز خواهد بود. وی همچنین حادثه نفتکش سانچی را تسلیت گفت.

سید امیرحسین علوی : همایش سازمان های سرمایه گذاری کلانشهر ها در رشت می تواند منشا خیر باشد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت ضمن تقدیر از پیگیری مجدانه امور در کمیسیون ها، به حادثه سانچی اشاره کرد و گفت: قلب ایرانیان به درد آمد و یکی از خاطرات بد را رقم زد. این مصیبت را به هموطنان تسلیت می گویم و دیپلماتهای کشور باید در پی احقاق حق ایرانیان باشند.

 سید امیرحسین علوی به برگزاری همایش دو روزه سازمان های سرمایه گذاری کلانشهر ها در هتل کادوس رشت اشاره کرد و گفت: این اجلاس می تواند منشا خیر برای رشت باشد.

وی همچنین به مناسبت های هفته پرداخت و در ادامه تصریح کرد: اتفاقاتی در روزهای اخیر در کشور رقم خورد که با سعه صدر نیروهای امنیتی و نظامی و سپاه به پایان رسید.

ناطق اول

رضا رسولی از کیفیت آسفالت به شدت انتقاد کرد

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری نیز با تسلیت حادثه سانچی گفت: مراتب تاسف و نگرانی خود را اعلام می کنم. این عزیزان برای توسعه اقتصاد مملکت ما جان عزیزشان را از دست داده اند و امید وارم روحشان شاد باشد که قطعا همینطور است.

رضا رسولی افزود: در بررسی لایحه تعرفه عوارض و خدمات کنکاش خوبی انجام شد و تغییرات بنیادین صورت گرفت و سعی می کنیم روز شنبه جمع بندی شود. 

وی در ادامه از عدم اقدام به هنگام و تصمیم قاطع به عنوان عاملی برای خلل در کارها و حیف و میل اموال عمومی یاد کرد و گفت: سال ۹۲ با وضعیت نابه هنجاری در آسفالت معابر مواجه بودیم و سعی کردیم با کمک گرفتن از اساتید دانشگاه به چارچوب و ساختاری برسیم. تجهیزاتی خریدیم و هزینه کردیم که کیفیت آسفالت بهبود پیدا کند. 

رسولی با انتقاد از کیفیت آسفالت و نظارت بر نحوه اجرای آن خاطر نشان کرد: به وضعیتی رسیده ایم که سالها در کشور منسوخ شده است. 

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت با انتقاد از نحوه نظارت بر آسفالت افزود: امیدوارم شهر ما بیش از این از این اقدامات آسیب نبیند.

وی در پایان صحبت های خود، تذکر رسمی را در این خصوص اعلام کرد.

ناطق دوم

فاطمه شیرزاد: رسانه ملی در پوشش وقایع باید پیشرو باشد

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت گفت: در بحث آسفالت به رضایتمندی مردم نرسیده ایم.

فاطمه شیرزاد همچنین خواستار پرداخت به موقع مطالبات کارکنان شد و گفت: امیدوارم این موضوعات به زودی حل و فصل شود.

وی به همایش سرمایه گذاری با حضور کلانشهر ها اشاره کرد و نسبت به جذب سرمایه گذار برای زرجوب، گوهررود، تالاب عینک و هتل سازی اظهار امیدواری کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت بار دیگر به حادثه سانچی پرداخت و تصریح کرد: حضور به موقع رسانه ملی ضروری بود و امیدوارم همکاران بنده در رسانه ملی وقتی واقعه ای به وقوع می پیوندد زودتر از همه رسانه ها پیشرو باشد.

ناطق سوم

احمد رمضانپور نرگسی : کیفیت پایین آسفالت محصول باندبازی ها و آدم گذاشتن هایمان در گذشته است

رمضانپور نرگسی نیز حادثه غم انگیز جان باختن شهادت گونه دریانوردان نفتکش سانچی را به ملت ایران و به خصوص خانواده دریانوردان گیلانی تسلیت گفت.

عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: دولت چین باید پاسخگو باشد که چرا در اسرع وقت چینی ها را نجات داد اما در نجات نفتکش ایرانی و خاموش کردن آتش تعلل کرد. وزارت امور خارجه باید پیگیر باشد.

احمد رمضانپور نرگسی با بیان اینکه نوع اعتراض من با آقای رسولی تفاوت دارد گفت: کیفیت پایین آسفالت محصول باندبازی ها و آدم گذاشتن های گذشته است و بایستی ما این مسائل را ریشه یابی کنیم. ریشه مشکلات آسفالت شخص شهردار نیست و به دوران گذشته بر می گردد.

وی تصریح کرد: شهردار مدت کوتاهی است که آمده است اینها از دوران قبل بوده اند و سابقه آسفالتشان از ده سال قبل مشخص است و وضعیت برخی آزادراه ها و بلوار های ما هم مثل همین کوچه ها است. اگر تذکری در این خصوص وجود دارد به شخص شهردار ارتباط ندهیم. من هم معتقدم آسفالت کیفیت پایینی دارد اما اگر آقای رسولی اعتراض دارند باید به بنیان قضیه معترض باشند.

احمد رمضانپور نرگسی در ادامه خواستار راه اندازی شهربازی رشت شد و گفت: از نهادهای مرتبط برای راه اندازی شهر بازی رشت کمک گرفته شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در خصوص هوشمند سازی شهر به برگزاری مناقصه جهت اجرای فیبر نوری تاکید کرد و افزود: شرکت های متفاوتی اعلام آمادگی کرده اند.

رمضانپور نرگسی در ادامه خواستار تعیین تکلیف وضعیت تالاب شهررشت، تسریع ارائه تفریغ بودجه و احداث زباله سوز سراوان شد.

وی با بیان اینکه باید تکلیف وصول مطالبات از ادارات و نهادهای مختلف روشن شود، تصریح کرد: جالب اینجا است که همان‌هایی که ما از آنها طلب داریم می‌آیند حساب شهرداری را مسدود می‌کنند.

احمد رمضانپور نرگسی در پایان خاطر نشان کرد: این مسائل به هیچ وجه به قصد تضعیف شخص خاصی نبوده است و تنها می خواهم تحولی در این شهر ایجاد شود. مردم می گویند شورای پنجم رویکرد خوبی دارد اما این رویکرد خوب تنها در ملاقات با مقامات و مکاتبه نباید باشد و نیاز به خروجی ملموس در مسائل مختلف دارد.

 

ناطق چهارم

حجت جذب خواستار رسیدگی به موضوع مسدودی حساب شهرداری شد

حجت جذب رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت نیز در ادامه به تخلفات برخی شرکت های حجمی اشاره کرد و همچنین در ادامه خواستار رسیدگی به مسدودی حساب ها شد و گفت: اگر حساب شهرداری مسدود شود و نتوانیم خدمات زباله و آسفالت و حقوق ها را انجام دهیم شهر دچار هرج و مرج می شود.

وی افزود: باید تفاوتی بین شهرداری رشت با سایر نهادها باشد.

بررسی نظام مند شدن حمایت از قهرمانان ورزشی مسکوت ماند

در ادامه جلسه علیرضا حسنی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت به منظور ارائه توضیحاتی پیرامون بحث نظام مند شدن حمایت از قهرمانان ورزشی در صحن شورا حضور یافت.

علیرضا حسنی با اشاره به بی نظمی در ساختار ورزش شهرداری رشت گفت: پیش از این، بدون دستورالعمل مشخص یا مدون کمک هایی صورت گرفته  که سلیقه ای بوده است. ورزشکاران ما در رشته های مختلف افتخار آفرینی می کنند و نیاز به ضابطه مند شدن تشویق ها وجود دارد.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با ارائه جدولی به تشویق درنظرگرفته شده برای طلا، نقره و برنز مسابقات مختلف از جمله المپیک، پارالمپیک، آسیایی، قهرمانی جهان و رده های سنی اشاره کرد.

 

محمدحسن عاقل منش به عنوان مخالف دو فوریت و موافق با کلیت موضوع گفت: نظام مند بودن پرداخت ها کاملا مورد تایید است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت افزود: مسائلی مثل علت تفاوت بالا بین تشویق مدال آوران المپیک و پارالمپیک از جمله مواردی است که بهتر است در کمیسیون ها بررسی و روال خود را طی کند.

حامد عبدالهی نیز گفت: باید آماری ارائه شود که به طور مثال در ۵ سال گذشته در هر حوزه چه تعداد مدال آور داشته ایم.

در ادامه با رای اعضا به صورت یک فوریت تصویب شد.

سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان به همراه سرهنگ بایرامی، سرهنگ توشه و سرهنگ مصطفی پور در صحن علنی شورای شهر رشت حاضر شدند.

ختم بیست و سومین جلسه شورای شهر رشت با اعلام رییس شورا اعلام شد و پس از این جلسه نشست اعضای شورا با فرمانده سپاه قدس و هیئت همراه برگزار شد.