فاطمه شیرزاد:

وصول مطالبات شهرداری رشت هم حق مردم است و هم وظیفه و تکلیف شهرداری است

حرف تازه: فاطمه شیرزاد در جلسه صبح امروز کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بحث مطالبات شهرداری رشت گفت: وصول مطالبات شهرداری رشت هم حق مردم است و هم وظیفه و تکلیف شهرداری است. سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با اعلام اینکه شنیده شده است برخی مناطق شهرداری به دلیل فشارهای خارجی […]

حرف تازه: فاطمه شیرزاد در جلسه صبح امروز کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بحث مطالبات شهرداری رشت گفت: وصول مطالبات شهرداری رشت هم حق مردم است و هم وظیفه و تکلیف شهرداری است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با اعلام اینکه شنیده شده است برخی مناطق شهرداری به دلیل فشارهای خارجی نمی توانند مطالبات خود را وصول کنند تصریح کرد: وضعیت قانونی در خصوص مطالبات ماده ۷۷ و ماده ۱۰۰ مشخص است و باید ضمن تکریم مردم و در نظر گرفتن شرایط اقشار آسیب پذیر، مطالبات کلان شهرداری رشت در چارچوب قانون دریافت شود.

وی با بیان اینکه رسانه ها در مطالبه گری طرفدار حق هستند افزود: علنی کردن این مطالبات در کنار آسیب هایی که دارد کمک های شایان توجهی هم به وصول آن می کند.

فاطمه شیرزاد انتقاداتی نسبت به برخی سیاسی کاری های مدیران داشت و خاطر نشان کرد: شهرداران مناطق مکلفند موضوع وصول مطالبات شهرداری را با جدیت دنبال کنند. 

سخنگوی شورا با اشاره به پرداخت بدهی تعدادی از دانه درشت ها به شهرداری رشت افزود: باید به طور شفاف لیستی از سوی شهرداری ارائه شود تا بدانیم چه مقدار از این مطالبات وصول شده است و بر اساس آمار و اطلاعات درست، تصمیم گیری کنیم.

وی بار دیگر با اشاره به حقوق های معوقه کارکنان شهرداری رشت اظهار داشت: حقوق نگهبانان، ۶۰ راننده اتوبوس و بازرسین خط چند ماه است که پرداخت نشده است. حقوق آبان آتش نشانان هم به تازگی پرداخت شده است. مطالبات ۴ ساله پیمانکاران رفت و روب و فضای سبز هم همچنان با مشکلاتی مواجه است و حقوق ها به موقع پرداخت نمی شود.

شیرزاد با تاکید بر این نکته که باید در چارچوب قانون در راستای وصول مطالبات اقدام شود اذعان داشت: عوارضی که سالها از زمان آن گذشته و پرداخت نشده است باید از سوی شهرداری دریافت شود.

سخنگوی شورا در ادامه گفت: این هنر یک مدیر است که با ابزار های قانونی و در چارچوب قانون و با حفظ احترام مودی نسبت به اخذ مطالبات اقدام نماید.