خط و نشان محمد صادق حسنی برای وزیر جهاد کشاورزی، رییس جهاد کشاورزی و مهرداد لاهوتی؛

وزیر را استیضاح می کنم/ به خاطر طرح سوال لاهوتی، به لنگرود توجه می کند/ رییس جهاد کشاورزی به رشت توجه نمی کند

حرف تازه – محمد صادق حسنی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه سفر محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به گیلان که بخش عمده ای از آن به لنگرود و اطراف آن اختصاص یافت در اعتراض به روند موجود گفت: وزیر به خاطر طرح سوال لاهوتی به گیلان آمده است. به گزارش حرف […]

حرف تازه – محمد صادق حسنی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه سفر محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به گیلان که بخش عمده ای از آن به لنگرود و اطراف آن اختصاص یافت در اعتراض به روند موجود گفت: وزیر به خاطر طرح سوال لاهوتی به گیلان آمده است.

به گزارش حرف تازه، حسنی در بخشی از اظهارات خود در حمایت از برنجکاران و کارخانجات برنجکوبی رشت در جلسه سازمان جهاد کشاورزی گیلان و در حضور وزیر گفت: یک روز کامل وزیر در لنگرود است و می خواهند بازدید برنج را هم در لنگرود داشته باشند. من نماینده کمیسیون کشاورزی هستم. درست است که چای مربوط به لاهیجان و لنگرود است اما برنج برای رشت است و امروز مشکلات فراوانی دارد و امروز فصل بیچارگی برنج است. 

نماینده رشت خاطر نشان کرد: اصلا علت حضور وزیر در گیلان چیست؟ چون یک سوال پرسیده شده است به لنگرود می رود؟ اگر به این شکل است من استیضاحش می کنم که به رشت بیاید. اما اینطور نباید باشد. ما هماهنگ کرده بودیم مسائل برنج رشت پیگیری شود اما ظاهرا مساله سوال مطرح است که وزیر به خاطر آن به لنگرود می رود! اشکالی ندارد من هم برگشتم استیضاح می کنم. آقای لاهوتی یک سوال کرد وزیر فقط به لنگرود توجه کرد.

محمد صادق حسنی با بیان اینکه رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان نباید به خاطر شرقی بودن همه مسائل را به شرق گیلان ببرد تصریح کرد: ما هم بلدیم از وزیر طرح سوال کنیم و با اعمال فشار کارمان را پیش ببریم. حضور وزیر به خاطر سوال آقای لاهوتی است تا پس گرفته شود. چرا تعارف می کنیم؟

وی در پایان با اعلام اینکه کشاورزی و کشاورزان از همین زورآزمایی ها دچار مشکل شده اند اظهار داشت: بازدید نوغان را در لنگرودمی پذیریم. اما یک نفر به من بگوید بازدید برنج چرا باید در لنگرود باشد؟ در همین رشت کارخانه های برنجکوبی فراوانی وجود دارد اما آقای رییس سازمان با استاندار صحبت می کند بازدید برنج را هم به لنگرود ببرد. قدرت نمایی را ما هم بلدیم اما نباید زورآزمایی کرد.

حسنی همچنین طی مصاحبه ای با انتقاد شدید از حضور وزیر و معاونان او گفت: وزیر با معاونین بازنشسته و پیرتر از خود به گیلان می آید و از چهار کارخانه که گل و بلبل درست کرده اند عکس می گیرند و می گویند کشاورزی رونق گرفته است.

وی افزود : سر هرکس را کلاه بگذارید سر خدا را نمی توانید کلاه بگذارید. حال و روز کشاورزی را باید از کشاورزانی پرسید که حتی ۵۰ کیلو برنج را نمی توانند برای خانواده خود بردارند و جلوی میهمان بگذارند.

محمد صادق حسنی با بیان اینکه بازدید باید به طور سرزده صورت بگیرد گفت: بازدید از کارخانه ای که مدیرکل جهاد کشاورزی هماهنگ کرده است تصویری واقعی از وضعیت کشاورزی ارائه نمی دهد.