ورود موجی از بیماری آنفلوانزا به گیلان/ سومین محموله واکسن آنفولانزا وارد استان شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ورود موجی از بیماری آنفلوانزا به استان خبر داد و گفت: در پی توزیع و تزریق دو مرحله از واکسن آنفلوانزا، سومین محموله این واکسن، وارد گیلان شده است.

حرف تازه – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ورود موجی از بیماری آنفلوانزا به استان خبر داد و گفت: در پی توزیع و تزریق دو مرحله از واکسن آنفلوانزا، سومین محموله این واکسن، وارد گیلان شده است.

دکتر آبتین حیدر زاده- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، امروز در جمع خبرنگاران از دریافت و توزیع دو مرحله محموله واکسن آنفلوانزا در گیلان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۳۶ هزار دُز واکسن آنفلوانزادر گیلان به گروه‌های پرخطر به‌صورت رایگان تزریق‌شده است.
وی از پیگیری‌های مسوولان دانشگاه جهت دریافت مرحله سوم واکسن آنفلوآنزا در گیلان خبر داد و افزود: چهار هزار و ۵۰۰ دُز واکسن دیگر نیز به گیلان واردشده و به‌زودی بین گروه‌های پرخطر توزیع و تزریق می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به گروه‌های دریافت‌کننده واکسنآنفلوانزا جدید، گفت: در این مرحله، زنان باردار، مادران تازه زایمان کرده، زندانیان، نیروهای انتظامی و نظامی شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی، سالمندان و کودکان نیز واکسینه خواهند شد.
دکتر حیدر زاده، با بیان اینکه تاکنون تست مثبت مبتلا به آنفلوانزا در گیلان نداشته‌ایم، افزود: علائم سندروم شبه آنفلوانزایی در استان با توجه به مراجعه مردم به مراکز درمانی و بیمارستانی دیده‌شده و به نظر می‌رسد موجی از آنفلوآنزا به گیلان در حال وارد شدن است.
وی با بیان اینکه معاونت بهداشتی گیلان در حال نمونه‌گیری و تست از بیماران مشکوک به بیماری شبه آنفلوآنزایی است، گفت: باید بر اساس نتایج آزمایش‌ها، نوع آنفلوانزا شناسایی و مقدمات لازم به جهت پیشگیری و درمان آن در استان از سر گرفته شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شباهت ویروس آنفلوانزا با ویروس کرونا، گفت: توصیه‌های بهداشتی جهت پیشگیری از آنفلوانزا همان رعایت الزامات برای پیشگیری از کرونا ویروس جدید است و این می‌طلبد تا مردم، بیش ‌از پیش نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

علوم پزشکی گیلان