در پی تجمع اعتراضی حامیان شهردار سابق گرگان رخ داد؛

ورود فرماندار گرگان به ماجرا و صدور بیانیه وحدت اعضای شورا

حرف تازه – فرماندار گرگان پس از اتفاقات اخیر در مدیریت شهری گرگان و وقوع یک تجمع و تحصن برای حمایت از تعدادی از اعضای شورا و به منظور فشارهای اجتماعی برای انتخاب فردی خاص به عنوان شهردار گرگان به طور رسمی به این پرونده ورود کرد. پس از تصمیم شورای اسلامی شهر گرگان مبنی […]

حرف تازه – فرماندار گرگان پس از اتفاقات اخیر در مدیریت شهری گرگان و وقوع یک تجمع و تحصن برای حمایت از تعدادی از اعضای شورا و به منظور فشارهای اجتماعی برای انتخاب فردی خاص به عنوان شهردار گرگان به طور رسمی به این پرونده ورود کرد.

پس از تصمیم شورای اسلامی شهر گرگان مبنی بر عدم انتخاب «حسین صادقلو» به عنوان شهردار گرگان و پایان دوران مدیریتی وی در شهرداری گرگان، کمپینی تحت عنوان حامیان «حسین صادقلو» تشکیل و در ادامه تحرکات انجام شده، تجمع حمایتی از تعدادی اعضای شورای اسلامی شهر گرگان و تلاش برای انتخاب «صادقلو» به عنوان شهردار انجام شد.

پس از این اتفاقات، فرماندار گرگان دیروز به طور رسمی وارد موضوع شد و تمامی اعضای شورای اسلامی شهر گرگان را به محل کارش فراخواند تا هر چند با ظاهری مهربانامه اما به صورت جدی زنگ خطر جدی این اختلافات را به صدا در آورد.

حسین ربیعی سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص این جلسه اظهار کرد: این جلسه با موضوع ایجاد وحدت و همدلی و پایان هرگونه اختلاف و دودستگی در فرمانداری گرگان برگزار شد.

وی تاکید کرد: تمامی اعضای شورای اسلامی شهر گرگان قول دادند که در کنار هم و به دور از اختلاف‌ها در راستای توسعه شهر گام برداریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: ما در شورا دو گروه نیستیم که افرادی خاص بخواهند از گروهی در شورا حمایت کنند بلکه همه با هم در ید واحد اما با نظرات و آرای مستقل و مختلف تلاش می‌کنیم تا توسعه شهر با سرعت بیشتری پیش برود.

ربیعی در پاسخ به این سوال که آیا جلسات بعدی شورای اسلامی شهر گرگان علنی برگزار می‌شود یا خیر، گفت: هنوز کمیسیون‌ها مشخص نشده و جلسه‌ای را در روزهای آینده برگزار خواهیم کرد و در خصوص تمامی مسائل شورا تبادل نظر انجام و نتیجه آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی در خصوص تعیین روند انتخاب شهردار گرگان تاکید کرد: مقرر شد هر فردی که آمادگی قبول این مسئولیت را دارد برنامه‌های خود را به شورای اسلامی شهر اعلام کند تا در کنار هم شهرداری قوی و کارآمد و قوی‌تر از شهردار قبل را انتخاب کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: چند نفری آمده‌اند و برنامه‌های خود را ارائه کردند و باید در روزهای آینده این موضوعات را بررسی کنیم و پس از تصمیم‌گیری موضوع را اعلام خواهیم کرد.

ربیعی در خصوص اتفاقاتی که روز گذشته در تجمع برخی افراد مقابل شورای شهر و انتشار تصاویری از وی گفت: فرد خاصی مد نظرم نبوده است.

وی در پایان از تمامی اهالی رسانه، خبرنگاران استان و رسانه‌های رسمی و شناسنامه‌دار خواست تا کمک کنند در یک وحدت مثال‌زدنی در کنار همدیگر در راستای توسعه شهر گام برداریم.

شورای اسلامی شهر گرگان با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام برائت از هرگونه تجمع غیرقانونی و اقدامات تفرقه‌افکن برخی افراد فرصت‌طلب، وحدت و همدلی خود را در راستای توسعه شهر گرگان اعلام کرد.

اعضای شورای اسلامی شهر گرگان پس از دیدار عصر دیروز با فرماندار گرگان، با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام برائت از هرگونه تجمع غیرقانونی و اقدامات تفرقه‌افکن برخی افراد فرصت‌طلب، وحدت و همدلی خود را در راستای توسعه شهر گرگان اعلام کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف و شهید پرور شهر گرگان

به حول و قوه الهی و به مدد مشارکت شما ملت شریف و حماسه ساز گرگان همچون سراسر کشور جمهوری اسلامی ایران در انتخابات سرنوشت ساز  دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراها اسلامی شهر و روستا در ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری، شورای اسلامی شهر گرگان تشکیل و تصمیماتی در راستای پیشرفت و توسعه و آبادانی بیش از پیش بر اساس خرد جمعی اتخاذ نمود.

لیکن برخی از افراد فرصت طلب در صدد اختلاف بین اعضای شورای شهر و تلخ کردن شیرینی این پیروزی شما ملت بزرگوار و شریف و ملتهب کردن جامعه و قصد بر هم زدن آرامش و امنیت شهروندان در قالب تجمع‌های غیر قانونی کرده‌اند.

لذا ضمن تقدیر و تشکر مجدد از همه مردم فهیم، ما اعضای شورای اسلامی شهر گرگان پیرو دعوت فرماندار محترم و ضمن تقدیر و تشکر از ایشان و معاونین محترمشان ضمن برائت از اینگونه اقدامات غیر قانونی با انتشار تصویر ذیل اتحاد و وحدت و همدلی نمایندگان مردم بزرگ گرگان در شورای اسلامی شهر گرگان به نمایش گذاشته و همه طرفداران و حامیان خویش را دعوت به آرامش می‌‌کنیم و در سایه الطاف الهی و تحت زعامت ولی امر مسلمین با تدبیر و درایت اعضای شورای شهر و مشارکت شما عزیزان فصل نوینی در عمران و آبادانی شهر مان را نوید می‌دهیم.

 از مهندس مرتضوی یکی از دیگر اعضای شورا با وجود عدم حضور به دلیل ماموریت خارج از استان و تایید و موافقت با انتشار این بیانیه سپاسگزاریم.

اعضای شورای اسلامی پنجمین دوره  شهر گرگان

منبع: فارس