عضو شورای شهر رشت درخواست کرد:

ورود دستگاه قضا به موضوع رها سازی سگ های بلاصاحب در رشت

محسن سماکچی رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر رشت ورود دستگاه قضا به موضوع رها سازی سگ های بلاصاحب در رشت شد.

به گزارش قلم آزاد، عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: از مدیریت بسیار خوب دستگاه قضا تشکر می کنم و تقاضا داریم همانطوریکه با شهر رشت بابت جمع آوری و ساماندهی سگ های بلاصاحب مکاتبه داشته اند به عملکرد دیگر شهرهای گیلان نیز بابت این مسئله ورود کند و با اهرم های قانونی اجازه ندهند دیگر شهرهای گیلان سگ های خود را در شهر رشت رها سازی کنند.

محسن سماکچی عضو شورای اسلامی شهر رشت در جلسه علنی شورا با اشاره به اینکه رشت شهر مظلومی است اظهار کرد: در سال ۸۲ رشت ، برای اجرای بسیاری از پروژه ها برای دیگر شهرها پایلوت بود .

وی با بیان اینکه شهرهایی همچون شیراز سالهاست که زباله سوزشان راه اندازی شده است افزود: سه دهه به رشت خیانت شد و امروز کارهایی که در شهرداری رشت در دست اجرا است، بدون دریافت  بودجه های دولتی در دست انجام می باشد و فعل خواستن در شورا و شهرداری این دوره وجود دارد.

سماکچی با اشاره به اینکه مشکلات متعدد رشت به واسطه ناکارآمدی های برخی از مدیران ادوار گذشته این شهر است  تصریح کرد: وجود سگ های بلاصاحاب در رشت به یک معضل بزرگ تبدیل شده اند که البته با اقدامات خوب سازمان پسماند این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه شهر رشت برای ساماندهی و نگهداری سگ های بلاصاحب از یک ظرفیت مشخص برخوردار است افزود: از مدیریت بسیار خوب دستگاه قضا تشکر می کنم و تقاضا  داریم همانطوریکه با شهر رشت بابت جمع آوری و ساماندهی سگ های بلاصاحب مکاتبه داشته اند به عملکرد دیگر شهرهای گیلان نیز برای این مسئله ورود کند .

وی با انتقاد از رهاسازی سگ های بلاصاحب در رشت توسط دیگر شهرهای گیلان بیان کرد : از مدیریت دستگاه قضا تقاضا دارم با اهرم های قانونی اجازه ندهند دیگر شهرهای گیلان سگ های خود را در شهر رشت رها سازی و با متخلفین این حوزه برخورد کنند .

سماکچی به مشکلات متعددی که رشت با آن دست به گریبان است اشاره کرد و گفت: مشکلات متعددی از دیر باز به واسطه عدم توانمندی ها  برای رشت رقم خورد و منتخبین مردم رشت در شورا مطالبه گران حقوق مردم هستند و ان شاا بتوانیم مشکلات شهر را برطرف کنیم و یقینا اجازه نمی دهیم حقوقی از مردم رشت تضییع شود.