فاضلی:

واگذاری سالن‌های مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) رشت متوقف شد

حرف تازه : مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از توقف واگذاری سالن‌های مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) رشت خبر داد. به گزارش حرف تازه به نقل از فارس، اخیراً برخی رسانه‌ها عنوان کردند که سالن‌های مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) رشت در حال واگذاری به بخش‌خصوصی است. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان پیش از ظهر امروز به خبرنگاران […]

حرف تازه : مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از توقف واگذاری سالن‌های مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) رشت خبر داد.

به گزارش حرف تازه به نقل از فارس، اخیراً برخی رسانه‌ها عنوان کردند که سالن‌های مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) رشت در حال واگذاری به بخش‌خصوصی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان پیش از ظهر امروز به خبرنگاران اظهار کرد: بنده مدیر اجرایی هستم و باید مبتنی بر قانون حرکت کنیم.

فیروز فاضلی تصریح کرد: از وزارتخانه ارشاد ابلاغ شده که واگذاری سالن‌های مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) رشت متوقف شود و طبق این دستور، واگذاری متوقف شده است.

وی با بیان اینکه واگذاری فضای فرهنگی و هنری استان در راستای خدمت‌رسانی بهتر به هنرمندان صورت می‌گیرد، ادامه داد: در مردادماه سال ۹۰ در اجرای عملیاتی کردن آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری، مصوبات کارگروه کاهش تصدی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل دستورالعمل کارگروه، فهرست وظایف و فعالیت‌ها، جدول تعیین روش واگذاری و… به اداره های کل استان‌ها ابلاغ شد.

این مسؤول گفت: با توجه به مشخص شدن سهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در اجرای برنامه واگذاری واحدهای عملیاتی به میزان حداقل پنج صدم درصد از ۱۰ درصد کل کشور تا پایان سال ٩٣ از سوی مدیر کل دفتر نوسازی و تحول اداری وزارت متبوع، جلسات متعددی در این راستا با حضور تمام اعضای کارگروه تخصصی ساختار و فناوری مدیریت در این اداره کل برگزار شد و در این راستا سالن‌های مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) واگذار شده بود که به دلیل گلایه‌های هنرمندان روند واگذاری اکنون متوقف شده است.

وی در ادامه از اکران فیلم سینمایی یتیم‌خانه ایران در رشت خبر داد و گفت: فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» به تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان و کارگردانی ابوالقاسم طالبی از امروز ۲۷ آبان ماه جاری در سینما سپیدرود رشت اکران می‌شود.

به گزارش فارس، داستان فیلم یتیم‌خانه ایران در سال ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ می‌گذرد که احمدشاه قاجار مملکت را رها کرد و نیمی از مردم کشور بر اثر قحطی جان باختند.

قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد و این قحطی که همراه با فقر و بیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران همراه بود در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه ظهور دیکتاتوری پهلوی نقش بسزایی دارد.

علیرام نورایی، فرخ نعمتی، انوشیروان ارجمند، بهار محمدپور، داریوش اسدزاده، علی شادمان، ایمان صفا، محسن حسینی، اکبر بهشتی، داوود مقدادی، مجید مافی، شهرام تیموریان، ملیکا شعبان، مهری آل آقا، برت‌جان‌کلن، برایان طرفه و برشن آنامند از جمله بازیگرانی هستند که در«یتیم‌خانه ایران» ایفای نقش می‌کنند.

اکران فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» از پنجم آبان ماه جاری در سینماهای کشور آغاز شده و شرکت فیلم‌یران، پخش آن را عهده‌دار است.