تمام آنچه در الگیلانو گذشت / ملوان یک سپیدرود صفر؛

“ترکی گل بزن” واکنش سپیدرودی ها به تصمیمات مشکوک

حرف تازه : ملوان با تک گل حسین شنانی در دقیقه ۸۶ از سد سپیدرود گذشت. اما بخوانیم از ماجراهای جالب به وجود آمده در “الگیلانو” : عصر امروز در چارچوب رقابت های هفته چهارم لیگ یک فوتبال کشور دو تیم ریشه دار گیلان یعنی ملوان و سپیدرود در بندر انزلی به مصاف هم رفتند. در […]

حرف تازه : ملوان با تک گل حسین شنانی در دقیقه ۸۶ از سد سپیدرود گذشت.

اما بخوانیم از ماجراهای جالب به وجود آمده در “الگیلانو” :

عصر امروز در چارچوب رقابت های هفته چهارم لیگ یک فوتبال کشور دو تیم ریشه دار گیلان یعنی ملوان و سپیدرود در بندر انزلی به مصاف هم رفتند.

photo_2016-08-26_23-28-59

photo_2016-08-26_23-28-24

در این دیدار که با حال و هوایی خاص برگزار می شد بر خلاف روند نامطلوب چند سال گذشته فضای خوبی در ورزشگاه حاکم بود. شاید تاثیر کمپین های مردمی برای برگزاری الگیلانو بدون توهین که در روزهای گذشته فضای مجازی را به تسخیر خود دراورده بود تا حد زیادی در این دیدار جواب داده بود و هواداران به تشویق تیم محبوب خود مشغول بودند و بنرهای خوشحال کننده ای هم دیده می شد.

photo_2016-08-26_23-58-18

هواداران سپیدرود یک به یک با تدابیر امنیتی و همراهی نیروهای زحمتکش انتظامی وارد ورزشگاه شدند و شاید جالب ترین شعار پیش از آغاز بازی ” عیبه عیبه عیبه ؛ فحش دادن عیبه ” از سوی سرخ پوشان رشتی پیش از پیاده شدن از اتوبوس ها بود.

photo_2016-08-26_23-28-53

طبیعتا ملوان بندرانزلی هواداران بیشتری در ورزشگاه داشت اما پشت دروازه ها، سکوهای خالی همچنان به چشم می خورد. در مقابل سپیدرودی ها جایگاه میهمان را مملو از تماشاگر کرده بودند. اکثر هواداران هر دو تیم مانع از فحاشی تعداد معدودی تماشاگرنما می شدند و شاید احساس مسئولیتی که در مقابل رفتار دیگران به وجود آمده بود اتفاقی مبارک در فوتبال گیلان قلمداد شود.

سرانجام دو تیم پا به زمین مسابقه گذاشتند. محسن ترکی داور مسابقه سوت آغاز بازی را به صدا درآورد و …

Untitled4

هنوز موسیقی پیش از بازی و سلام و احوال پرسی گزارشگر تلویزیونی به پایان نرسیده بود که در همان ۱۰ ثانیه ابتدایی محسن ترکی در سوت خود دمید و نقطه پنالتی را نشان داد. خروج سید محمد حسینی دروازه بان سپیدرود ، دفع توپ و در ادامه برخورد با مهاجم ملوان… پنالتی در دقیقه اول برای تیم میزبان اعلام شد. هرچند کارشناسان داوری باید در این خصوص نظر قطعی را بدهند اما این تصمیم ترکی بسیار بحث برانگیز و سخت گیرانه به نظر می رسید و درواقع پنالتی ترکی، خیلی هم پنالتی نبود.

سید محمد حسینی پنالتی شاهین ثاقبی را دفع کرد تا بازی بدون گل ادامه پیدا کند.

photo_2016-08-26_23-28-06

در ادامه محمد رستمی از سپیدرود با خطایی خطرناک در دقیقه ۱۶ از زمین بازی اخراج شد تا سپیدرود ده نفره به بازی ادامه دهد.

اتفاق های نیمه اول به همین جا ختم نشد و فرزاد جعفری از ملوان هم در همان نیمه اول و در لحظات پایانی با کارت قرمزی که از ترکی دریافت کرد از زمین بازی اخراج شد تا در همان نیمه اول ملوان هم ده نفره شود.

photo_2016-08-26_23-28-27

نیمه اول تلاش های نصفه و نیمه دو تیم جواب نداد و دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.

جو استادیوم همچنان بسیار پاک و قابل تحسین است و نمره قابل قبول نزدیک به عالی را باید برای هواداران دو تیم تا این لحظه در نظر گرفت.
photo_2016-08-26_23-28-13

نیمه دوم آغاز شد و بازهم محسن ترکی در آغاز نیمه یک تصمیم بحث برانگیز و سختگیرانه دیگر گرفت و بار دیگر نقطه پنالتی را به سود تیم میزبان نشان داد.

هرچند باز هم قضاوت را به کارشناسان داوری می سپاریم اما به نظر می رسد در لحظه ای که می بینید کعبی کاملا به سمت توپ رفت و توپ را زد و سپس برخوردی با بازیکن حریف صورت گرفت که بازهم صحنه ای مشکوک را در این دیدار رقم زد.

Untitled

پس از این صحنه کادر فنی سپیدرود به شدت اعتراض کرد و بازی لحظاتی متوقف شد.

محسن ترکی که به نظر می رسید در مدیریت بازی دچار مشکل شده است بهارمست سرپرست سپیدرود را نیز اخراج کرد.

photo_2016-08-27_00-49-50

محمد آبشک در دقیقه ۵۳ پشت توپ قرار گرفت اما سید محمد حسینی بازهم پنالتی را دفع کرد تا این دیدار همچنان بدون گل پیگیری شود.

photo_2016-08-26_23-28-09

photo_2016-08-27_00-49-53

علی نظرمحمدی اخراجی بعدی سپیدرود بود. ترکی او را نیز از روی نیمکت اخراج کرد.

photo_2016-08-27_00-49-44

پس از این تصمیمات، هواداران سپیدرود با سر دادن شعار “ترکی گل بزن” به تصمیم گیری های سخت گیرانه ترکی نسبت به سپیدرود واکنش نشان دادند. اما همچنان جو نسبتا خوبی در ورزشگاه حاکم بود تا هواداران در حال ثبت یک روز به یاد ماندنی باشند و برندگان واقعی این بازی، طرفداران دو تیم لقب بگیرند.

بازی با حملات نه چندان زهردار دو تیم و بیشتر در میانه میدان پیگیری شد تا اینکه داور خطای هند حسین کعبی را در میانه های میدان اعلام کرد. خطایی که کعبی به آن اعتراض داشت و همان خطا هم روی دروازه سپیدرود ارسال شد و در یک رفت و برگشت درون محوطه جریمه سپیدرود توسط حسین شنانی در دقیقه ۸۶ به گل تبدیل شد. گلی که مدافعان سپیدرود معتقد بودند در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است. البته باز هم قضاوت در این خصوص را باید به کارشناسان داوری سپرد و تصاویر تلویزیونی چندان مشخص نبود.

Untitled2

photo_2016-08-26_23-27-59
photo_2016-08-26_23-27-56

هرچند بازیکنان هر دوتیم تمام توان خود را به نمایش گذاشتند اما ناگفته نماند دقایق باقیمانده نیز همچون تمام زمان بازی سپیدرود بدون هیچ طرح و برنامه و حملات زهرداری بازی کرد تا در این دیدار نهایتا دو یا سه موقعیت نسبتا جدی به وجود آورده باشد. در مقابل به نظر می رسید ملوان روی ضربات شروع مجدد به خوبی کار کرده است.

شاید شاخص ترین چهره این دیدار محسن ترکی بود که اصلا در حد و اندازه های الگیلانو ظاهر نشد و قضاوت بحث برانگیزی را به جا گذاشت. قضاوتی که در فضایی کاملا مناسب در ورزشگاه به این شکل در آمد تا هواداران و شرایط جوی استادیوم بهانه ای برای این قضاوت بحث برانگیز نباشد.

در چند دقیقه پایانی شاهد برخی فحاشی ها از سوی عده ای از هواداران، شکستن تعداد کمی از صندلی های جایگاه میهمان و همچنین شکستن شیشه اتوبوس تیم میهمان توسط هواداران میزبان بودیم. اما این اتفاق ها هم از سوی اقلیتی از هواداران رخ داد تا در مجموع روز بسیار خوبی برای هواداران ملوان و سپیدرود در تاریخ “الگیلانو” ها ثبت شود.

انتخاب بهترین بازیکن میدان از نگاه ما کار بسیار سختی به نظر می رسد اما احتمالا همگان تایید می کنند که دفع دو ضربه پنالتی در دیداری با این سطح از حساسیت کار ساده ای نیست و قطعا سید محمد حسینی بهترین بازیکن سپیدرود و شاید بهترین بازیکن میدان از نگاه ما لقب بگیرد.
Untitled5