واگذاری قانونی مناقصه لزوما به معنای صرفه و صلاح شهرداری نیست

واکنش علوی به حواشی یک مناقصه در کارخانه کودآلی شهرداری رشت

عضو شورای شهررشت گفت: اینکه فرآیند واگذاری یک مناقصه قانونی برگزار شود لزوماً به این معنا نیست که صرفه و صلاح شهرداری نیز در آن لحاظ شود.

حرف تازه – در یکصد و سی و نهمین جلسه فوق العاده شورای شهر رشت ، سید امیرحسین علوی عضو شورای شهر رشت، با بیان اینکه وظیفه نظارتی بر شهرداری جزئی از وظایف شورای های اسلامی شهر است، گفت: ما در این موضوع مواردی را می بینیم که گاهی سبب نگرانی و البته تاسف می شود. یک عضو شورا می آید و در پرونده ای که ما میدانیم، شما می دانید و دستگاه های نظارتی نیز بر آن حساس می شوند، اظهار نظر و انتقادی را مطرح می کند که نقد آن نیز کارشناسی است.

وی ادامه داد: اینکه فرآیند واگذاری یک مناقصه قانونی برگزار شود لزوماً به این معنا نیست که صرفه و صلاح شهرداری نیز در آن لحاظ شود. حالا در این میان اعتراضی وارد می شود و اولین کاری که شهردار انجام می‌دهد این است که آن را بررسی کند، اما اینکه بعداً بشنویم که مدیر تحت فشار قرار گرفته، دوربین و عکاس آورده می شود، جالب نیست.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه باید به شعور آن مدیر تبریک گفت که چنین موضوعی را نمی پذیرد و در نهایت طبق وظیفه اسناد را منتشر می کند و پاسخ می دهد، خطاب به رئیس شورا گفت: در این موضوع باید ورود شود. اینکه می شنویم در آن جلسه یکی از همکاران شورا نیز حضور داشته، مایه تاسف است. بنده درخواست می‌کنم که ریاست شورا در خصوص آن ورود کند تا همانند گذشته تبدیل به تقابل نشود.

علوی با اشاره به بحث خدمات پیمانکاران سازمان پسماند، گفت: مردم گلایه های بسیاری در نوع خدمات، تحویل دادن سطل های زباله و… دارند. این نیز مشخص شود که آیا تحویل خدمات صورت پذیرفت یا خیر؟ زیرا چیزی که ما می شنویم این نگرانی ایجاد شده که منابع حیف و میل می شود و زمانی که پیمانکار باید پاسخگو باشد، سازمان متولی در مرکز یا سازمان کار را به تاخیر می اندازد و در نهایت کار تحویل داده شده و شهرداری می ماند و خسارتی که متحمل شده است.


بیشتر بخوانید:

حجت جذب مطرح کرد: ابهام ۱۱ میلیارد تومانی در مناقصه خط سوم و چهارم کارخانه کود آلی شهرداری رشت

واکنش شهرداری رشت به اظهارات حجت جذب در خصوص ابهام ۱۱ میلیارد تومانی مناقصه کارخانه کود آلی


واکنش علوی به حواشی مناقصه

واکنش علوی به حواشی یک مناقصه