واکنش رئیس سازمان ملی استاندارد به توزیع ‌ذرت‌های آلوده در بازار‌/ مجوز توزیع به هیچ وجه صادر نشد

رئیس سازمان ملی استاندارد در بجنورد گفت: هیچ ذرت آلوده‌ای وارد کشور نشده و ۱۰ هزار تن ذرت که تایید سازمان استاندارد را نداشت، در گمرکات مانده است.

حرف تازه – نیره پیروزبخت امروز در حاشیه آیین گرامیداشت و تقدیر از تلاشگران برگزیده عرصه استاندارد و کیفیت در جمع خبرنگاران خراسان شمالی اظهار داشت: هیچ گونه ذرت آلوده‌ای وارد کشور نشده است.

وی افزود: ۵۰۰ هزار تن ذرت به گمرکات کشور داده شده که تمامی آن‌ها مورد آزمایش‌های سازمان ملی استاندارد قرار گرفت و پس از دسته‌بندی‌ها به طور کلی حدود ۲ هزار نمونه آزمایش از این ۵۰۰ هزار تن ذرت اخذ شده ‌که برای ۳۵۰ هزار تن آن با تاییدیه سازمان ملی استاندارد مجوز ترخیص توسط گمرک ارائه شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه ۱۴۰ هزار تن ذرت از این مقدار توسط سازمان ملی استاندارد تایید نشده است، تصریح کرد: ۱۴۰ هزار تن ذرت هنوز در گمرکات است. بنابراین حتی یک کیلو ذرت آلوده هم وارد کشور نشده است. هر واحد تولیدی که بخواهد از ذرت به عنوان مواداولیه خود استفاده کند باید از سازمان ملی استاندارد علامت استاندارد بگیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان ملی استاندارد، وزارت بهداشت و سازمان جهاد کشاورزی مراقبین سلامت و ایمنی مردم هستند اضافه کرد: هر گونه مواد اولیه که بخواهد سلامت و ایمنی مردم را به خطر بیاندازد حتما وزارت بهداشت، سازمان ملی استاندارد و جهاد کشاورزی وارد میدان شده و مواد اولیه را کنترل می‌کنند.