واکنش حاجی پور به انتقادات اعضا در خصوص برگزاری غیرقانونی جلسات شورای شهر رشت+ تصویر نامه

اسماعیل حاجی پور با ارسال نامه ای به سه عضو شورا به انتقادات در خصوص برگزاری برخی جلسات شورا بدون رعایت حدنصاب واکنش نشان داد.

اختصاصی حرف تازه – اسماعیل حاجی پور با ارسال نامه ای به سه عضو شورا به انتقادات در خصوص برگزاری برخی جلسات شورا بدون رعایت حدنصاب واکنش نشان داد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت طی نامه ای به سیدامیرحسین علوی، رضا رسولی و فاطمه شیرزاد در تاریخ ۹۹/۰۱/۰۹ گفته است:

« با سلام و احترام

درخصوص نامه صادره مبنی بر ایراد و اعتراض امضاکنندگان به جلسه رسمی فوق العاده ۱۳۵ شورا مورخ ۹۸/۱۲/۲۵ بدینوسیه اعلام می گردد با توجه به اینکه وضعیت بحرانی موجود که از برف اخیر شروع شده و به شیوع ویروس همه گیر کرونا متصل گشته است آن هم در روزها پایانی سال ۹۸ که خود همواره به دلیل پرداختی های آخر سال پرسنل و وظایف قانونی از جمله تصویب بودجه و تعرفه عوارض شهرداری که شهرداری و شورا را با چالش مواجه نموده و تشکیل جلسات متعدد در پایان سال را اجتناب ناپذیر می نمود، مشکلات را مضاعف نموده و حل این معضلات یقینا وقت، انرژی و انگیزه مضاعف نیز می طلبید فلذا در شرایط موصوف و با توجه به انباشت لوایح متعدد، اینجانب در راستای انجام وظیفه قانونی، اقدام به تشکیل جلسات فوق العاده مکرر، آن هم با پیش بینی و تصویب شما اعضای محترم در جلسه پیشین نمودم که این امر در خصوص جلسه آخر نیز عینا رعایت شده است و تشکیل جلسه ۱۳۵ در جلسه ۱۳۴ مطرح، مصوب و دعوتنامه آن نیز صادر شده است. از این رو عدم حضور تنی چند از اعضا به نحوی که جلسه از رسمیت خارج نگردد مانع برقراری جلسه و دستاویزی جهت لغو آن نخواهد بود.

به ویژه با نگاهی به لیست حضور و غیاب اعضا محرز می گردد که عزیزان معترض، در جلسات آخر به کرات غیبت داشته اند که البته بنده منکر حضور فعال شما در مسیر خدمت رسانی به شهروندان در بخشهای مختلف نبوده و به نوبه خود از شما قدردانی می نمایم. اما جای آن دارد به عنوان رئیس شورا و همکار شما به شما متذکر شوم که وظیفه اصلی، قانونی و شرعی شما به عنوان منتخب مردم، حضور منظم در جلسات شورا آن هم در این برهه زمانی حساس و تصمیم گیری و تصمیم سازی به موقع و به جا می باشد.

فلذا اینجانب و سایر همکاران شورایی حسب وظیفه و تکلیف خود در جلسه حضور یافته و لوایح واصله را مورد بحث و بررسی و تصویب قرار داده و همواره رضای خداوند، مصلحت شهروندان و حل معضلات اجرایی شهر را مدنظر قرار داده و در همین راستا برابر ضوابط و مقررات و رعایت قوانین شکلی و ماهوی عمل نموده ایم و باز یادآور می گردم عدم حضور برخی از اعضای محترم به دلایل موجه و یا غیرموجه نمی تواند موجب تعطیلی شورا و اخلال و تعطیلی امور شهر، شهرداری و شهروندان گردد.

اسماعیل حاجی پور           

رئیس شورای اسلامی شهر رشت»

اسماعیل حاجی پور به پیوست این نامه اسامی حاضرین جلسه ۱۳۵ شورا را نیز اعلام کرده است. وی همچنین در ادامه به غیبت های سیدامیرحسین علوی و رضا رسولی در جلسات اخیر شورا اشاره کرده است.

پیش از این سه عضو شورای اسلامی شهر رشت یعنی فاطمه شیرزاد، رضا رسولی و سید امیرحسین علوی با ارسال نامه ای به رئیس شورا اعتراض خود درخصوص برگزاری جلسات بدون رعایت حدنصاب قانونی را اعلام کردند. در بخشی از این نامه، برگزاری چنین جلساتی «مغایر با قانون» و «بدعتی خطرناک» عنوان شد که امکان برخورد سلیقه ای، جناحی، «ریسک رانت» و شائبه در مصوبات را بالا می برد. در خصوص جلسه روز ۲۵ اسفند ۹۸ از سوی این اعضا اینطور عنوان شد که با توجه به غیبت سه عضو شورا (بهراد ذاکری، رضا رسولی و سید امیرحسین علوی به دلیل مسائل مربوط به کرونا) و حضور دیرهنگام فاطمه شیرزاد در ابتدای جلسه ۸ عضو برای رسیدن به حدنصاب حضور نداشته اند و در نتیحه امکان حضور دو سوم اعضا و برگزاری قانونی جلسه وجود نداشته است. ضمن آن که در خصوص حضور یا عدم حضور محمدحسن عاقل منش و حامد عبدالهی در این جلسه نیز شائبه هایی از سوی این اعضا مطرح شده بود. (اینجا بخوانید )

تصاویر مربوط به نامه اسماعیل حاجی پور و پیوست های آن در ادامه قابل مشاهده است: