مخالفت نمایندگان با انتصابات باندی و مدیریت افراد سابقه دار

واکنش تند دو نماینده به زمزمه تغییر معاون سیاسی فرمانداری رشت

در پی شدت گرفتن زمزمه های تغییر معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت، آقازاده و احمدی دو نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در واکنش و گفتگویی تند موضع خود را به طور شفاف اعلام کردند.

حرف تازه – در پی شدت گرفتن زمزمه های تغییر معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت، آقازاده و احمدی دو نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در واکنش و گفتگویی تند موضع خود را به طور شفاف اعلام کردند.

احمدی: اجازه انتصاب و مدیریت افراد سابقه دار را در رشت نمی دهیم

محمدرضا احمدی در گفت‌وگو با ۸دی تصریح کرد: اجازه نمی دهیم کسی که سابقه قضایی داشته یا با خط شهدا و خط ولایت زاویه داشته باشد بر مردم رشت مدیریت کند.
محمدرضا احمدی، نماینده مردم رشت در مجلس اظهار کرد: با انتصاب کسانی که سابقه قضایی و محکومیت دارند یا از عوامل فتنه ۸۸ بودند، در پست‌های سیاسی، امنیتی و… موافق نیستم.
وی با اشاره به اینکه طبق شناختم از نمایندگان گیلان و مسئولان می‌دانم که با این‌گونه انتصابات موافق نیستند گفت: چنین انتصاباتی در استان بعید است زیرا مردم رشت، نمایندگان، نیروهای تاثیرگذار را می‌شناسم که در هر جایی که نظام و انقلاب خطر را احساس کند پای کار هستند و اجازه نمی‌دهند عده‌ای فرافکنی کنند.
وی ادامه داد: میدان دادن به افرادی که در جمع آشکار و علنا به مقام معظم رهبری یا انقلاب توهین کردند جزء دهن کجی به انقلاب، نظام، مقام معظم رهبری و افراد تأثیر گذار پای انقلاب، چیز دیگری نمی‌تواند باشد.
احمدی با تاکید بر اینکه به نظر من بعید است که افرادی که سابقه روشنی ندارند و محکومیت دارند، مسئولیت مهم بگیرند گفت: فتنه خط قرمز ما است و فتنه‌گران کسانی بودند که ۸ ماه کشور را معطل کردند، دلشان برای شهدا، رهبری، امام و انقلاب نسوخت و فقط به دنبال پیاده کردن اهداف آمریکا، اسرائیل، انگلیس و دشمنان در کشور بودند.
نماینده مردم رشت در مجلس در ادامه تصریح کرد: به طور کلی اجازه نخواهیم داد کسی که با انقلاب، خط شهدا و خط ولایت زاویه داشته باشد و مخالف دیدگاه و مبانی فکری مردم ولایت مدار باشد بر مردم رشت مدیریت کند.
وی راه شهدا، خط ولایت و خدمت به مردم را از اصول و مبانی دانست که باید حتماً آن را دنبال کرد و ادامه داد: مسئولین ما خودشان انقلابی، پای کار و در خط ولایت هستند.

مدیریت باندی و ورود افراد نااهل به حوزه های مدیریتی فاجعه بار است

آقازاده نماینده مردم رشت در مجلس نیز پس از این زمزمه ها در گفتگویی که به نظر بی ارتباط با این موضوع نبود با بیان اینکه متاسفانه نمی شود انکار کرد که مدیریت باندی و ورود افراد نااهل و ناصالح به حوزه های مدیریتی فاجعه ای را برای جامعه به بار آورده است، گفت: قطعاً با هر انتصاب و ناکارآمدی که منجر به تضاد و اختلاف بیشتر در جامعه شود، مخالفم!
سید علی آقازاده در گفت و گو با خبرنگار ۸دی،  با بیان اینکه موضوع انتصابات از اختیارات مدیران اجرایی است، گفت: البته کسانی که اختیار دارند مسئولیت این کار را هم باید بپذیرند.
وی با اشاره به اینکه مهم این است که این افراد چقدر می‌توانند فعالیت لازم را در سطوح مختلف کار اقتصادی و فرهنگی با ایجاد هماهنگی و تعامل پیش ببرند گفت: باید بتوانند در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارند.

باندبازی منجر به ناکارآمدی مدیران می شود

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه سیاستی که دولت روحانی از بالا تا پایین پیش گرفته، مدیریت باندی است ادامه داد: اگر مدیر بر اساس معیارهای پذیرفته‌شده انتصاب شود خوب است ولی متاسفانه سیاست باندی منجر به ناکارآمدی خطرناکی شده است.
آقازاده با تاکید بر اینکه همه مشکلات و فلاکت هایی که وجود دارد در بحث مدیریت باندی است گفت: بسیاری از تصمیمات در داخل دولت و مسئولین گرفته نمی‌شود بلکه از بیرون و نیروهای افراطی در بیرون برای مدیران و مسئولین تصمیم می گیرند و این فاجعه‌ای است که امروز رخ داده است که در سال های اخیر در گیلان هم زیاد بوده و متاسفانه برخی از آنها امروز هم دیده می شود.
نماینده مردم رشت در مجلس در ادامه تصریح کرد: اگرچه مدیریت استان ما تلاش می کند که این گونه اتفاقات رخ ندهد اما به دلیل برخی ملاحظات و برخی ضعف ها، این اقدامات تحمیل می شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه نمی شود انکار کرد که مدیریت باندی و ورود افراد نااهل و ناصالح به حوزه های مدیریتی فاجعه ای را برای جامعه به بار آورده است افزود: خود مسئولین باید درک کنند که این اتفاقات تکرار نشود و زندگی و معیشت مردم را اینگونه به بن‌بست نرسانند.
آقازاده با اشاره به ورود و تذکر نیروهای انقلابی و مسئولین انقلابی تاکید کرد: مسئولین انقلابی باید حضور داشته و صحنه و زمان را درک کنند و اجازه ندهند که خیلی از ارزش ها و دستاوردها صدمه ببیند.

قطعاً با هر انتصاب و ناکارآمدی که منجر به تضاد و اختلاف بیشتر در جامعه بشود مخالفم

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه امیدوارم که برخی اتفاقاتی که قرار هست رخ دهد اتفاق نیفتد گفت: قطعاً با هر انتصاب و ناکارآمدی که منجر به تضاد و اختلاف بیشتر در جامعه بشود مخالفم؛ مسئولیت ها را باید به کسانی داد که می‌توانند وحدت و کارآفرینی را داشته باشند.
وی با بیان اینکه استاندار گیلان گفتند که در دستور کار داریم انتصابات را کمتر کنیم که این نگاه بسیار خوب است گفت: این امر به این معنا نیست که هیچ تغییر و تحولی در استان صورت نگیرد اما معیارهای ارزشی، مقدّسات، ارزشهای دینی و سوابق نیروها در تحولات بسیار مهم است.
واکنش دو نماینده به زمزمه تغییر معاون سیاسی فرمانداری رشت

واکنش دو نماینده به زمزمه تغییر معاون سیاسی فرمانداری رشت