وزیر بهداشت:

واکسن کرونا به زودی وارد کشور خواهد شد

نمکی گفت: مشکلات نقل و انتقال ارز برای تامین واکسن کرونا در حال گره‌گشایی است و به زودی واکسن کرونا وارد کشور خواهد شد.

حرف تازه – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رصدخانه سلامت وزارت بهداشت با اعلام اینکه واکسن کرونا به زودی وارد کشور خواهد شد اظهار کرد: تهیه واکسن کرونا تحت تاثیر فشارهای ناجوانمردانه آمریکایی ها و مشکلات در نقل و انتقال پول قرار داشت که خوشبختانه مشکلات در حال گره گشایی است و به این ترتیب واکسن وارداتی کرونا برای تزریق در گروه های آسیب پذیر وارد کشور خواهد شد.

وی افزود: همچنین با کار گسترده انجام شده در داخل کشور، واکسن داخلی به عنوان افتخار ملی در خدمت مردم عزیز خواهد بود و در نشست آتی گزارش آن را به مردم ارائه خواهم داد.
نمکی ضمن قدردانی از همکاری سازمان بسیج، وزارتخانه های کشور، راه، ارتباطات و گردشگری و همچنین سازمان های غیردولتی، ناجا، نیروهای مسلح و همچنین مردم در این طرح محله محور شهید سلیمانی گفت: طرح شهید سلیمانی دستاوردهای خوبی داشته است و امیدواریم که میزان مشارکت و همدلی مردم افزایش یابد و در رابطه با هر خانه یک پایگاه سلامت، سفیران سلامت واقعی را در این دوره تکمیل کنیم.
وزیر بهداشت گفت: ما در گذشته مرگ حدود ۵۰۰ نفر را داشتیم که داغ سینه سوزی بود و به دنبال اقدامات انجام شده امروز مرگهای زیر ۳۰۰ نفر را تجربه می کنیم هر چند که هنوز هم روزهای غم انگیزی است و مرگ هر شهروند در هر جای دنیا ملال انگیز است و امروز هم بیش از ۲۹۰ خانواده را در کشورمان داغدار دیدیم.
نمکی با اشاره به دستاورد طرح شهید سلیمانی بیان کرد: اولین دستاوردمان کاهش ورودی بیمارستان هاست و شاهد کاهش ۳۰ درصدی تخت های کرونا هستیم و این نفس کشی برای همکارانم در بیمارستان هاست.
وزیر بهداشت گفت: در مجموع به دنبال تلاش شبانه روزی بهورزان، کادر بهداشتی و درمانی، علوم آزمایشگاهی و دست اندرکاران سلامت تعداد تست های کرونا امروز به ۷۰ هزار رسید و در روزهای آینده به ۱۰۰ و ۱۲۰ هزار خواهد رسید و به این ترتیب بیماریابی بییشتری را تجربه می کنیم و به دلیل تشخیص زودرس، بیماران بدحال کمتری روانه بیمارستاها می شوند و مرگ و میرها نیز کاهش خواهد داشت. بنابر برآوردهای بین الملی امروز باید مرگ بالای ۱۱۰۰ را تجربه می کردیم که خوشبختانه به دنبال اقدامات انجام شده میزان مرگ و میرها به زیر ۳۰۰ رسیده است و و ان شاالله به سمت ۲۰۰ و پایین تر حرکت خواهد کرد.
نمکی گفت: با تست‌های سریع بیماران بدحال کمتری به بیمارستان ها می رسند و بر اساس پیش بینی های بین المللی ما مرگ بالای ۱۱۰۰ را باید تجربه می کردیم.
نمکی بیان کرد: امروز به ۳۴ شهر قرمز و ۲۶۰ شهرستان نارنجی و ۱۵۴ شهرستان زرد رسیده‌ایم؛ در یکم آذر ماه کشور قرمز رنگ بود و در ۱۱ آذر شهرهای قرمز کمتر و نارنجی بیشتر شد و امیدواریم روند خروج رنگ قرمز از نقشه را بیشتر شاهد باشیم.
وزیر بهداشت گفت: به کمک دکتر شریفی در دانشگاه شریف و تیمشان  در IT امکاناتی را فراهم کردیم که بر اساس آن می توانیم روی نقشه کلیک کنیم و وضعیت کرونایی هر شهرستان و استان را به صورت مجزا رصد کنیم؛ به عنوان مثال در استان گلستان آق قلا یا کرمان شهر راور قرمز هستند و این فناوری به ما کمک می کند که برای هر شهر جداگانه تصمیم گیری و اعمال محدودیت کنیم.
نمکی بیان کرد: بزرگترین اضطراب ما عادی انگاری است و با سفید شدن شهرها خطر عادی انگاری بیشتر می شود و این در حالی است که چاره ای جز رعایت فاصله گذاری اجتماعی نداریم.
وزیر بهداشت گفت: گرفتاری استان های شمالی بیشتر به دلیل گرفتاری روستاهاست و روستاهای ترکمن نشین گلستان، روستاها در ارتفاعات و روستاهای گیلان گرفتار کرونا شده اند.
واکسن کرونا به زودی وارد کشور خواهد شد

واکسن کرونا به زودی وارد کشور خواهد شد

باشگاه خبرنگاران