واقعیت هایی جالب درباره سوئد

شاید ندانید سوئد در کجا قرار دارد و یا شاید حتی آن را با کشور سوئیس اشتباه بگیرید اما با این حال، سوئد کشوری جذاب با تاریخ طولانی و فرهنگی منحصربفرد است که آن به محلی عالی برای زندگی، کار و گردش تبدیل کرده است.

به گزارش حرف تازه ، می خواهیم از واقعیت هایی جالب درباره این کشور صحبت کنیم. ما را همراهی کنید.

واقعیت هایی جالب درباره سوئد

موسیقی سوئد در جهان بسیار معروف است

صنعت موسیقی در سوئد بسیار گسترده است، تا حدی که این صنعت تبدیل به یکی از بزرگ ترین صادرات این کشور شده است. اگر به ۴۰ آهنگ قطعه برتر موسیقی سال گذشته گوش داده باشید حتما آهنگ هایی را شنیده اید که ارتباطی به صنعت موسیقی سوئدی دارد. اینکه چرا تا این حد در سوئد به موسیقی اهمیت داده می شود شاید این باشد که زبان سوئدی حالتی دارد که می توان آن را به راحتی آهنگین کرد و دلیل دیگر آن هم شاید مدرسه های دولتی موسیقی برای کودکان و جوانان باشد که به شکوفایی استعداد آن ها کمک می کند. در سوئد موسیقی دان های زیادی فعالیت می کنند و سوئدی ها خود را ملت خواننده ها می نامند.

در سوئد در تابستان جشن های تابستانی برگزار می شود

سوئد، تابستان های کوتاهی دارد و مردم این کشور می دانند چگونه از فرصت کوتاه تابستان در بین ماه های مه تا آگوست (اردیبهشت تا مرداد)  بهترین استفاده را ببرند. انقلاب تابستانی، مطمئنا مهمترین تعطیلاتی است که در تقویم سوئدی ها وجود دارد، آن ها نزدیک ترین آخر هفته به ۲۱ ژوئن را جشن می گیرند. در تابستان، سوئدی ها حدود ۵ هفته تعطیل هستند، بیشتر آن ها دوست دارند که تعطیلات خود را در خارج از شهر بگذرانند و از زیبایی های طبیعی ای که کشورشان دارد لذت ببرند، تفریحات محبوب مردم درتابستان شنا، هاکی و قایق سواری است.

جشن های تابستانی

سوئد بهترین جا برای تمرین اسکی است

سوئد از کشورهای شمالی کره زمین است. پایتخت این کشور استکهلم، بر روی مدار ۵۹ درجه قرار دارد؛ پس دور از انتظار نیست که این شهر، زمستان های سختی داشته باشد. زمستان های این شهر طولانی و سرد است و مردم در هوای برفی هم سعی می کنند لذت ببرند و فعال باشند. شاید ما به اسکی، به عنوان تفریحی برای آخر هفته ها نگاه کنیم اما بیشتر سوئدی ها به اسکی به عنوان وسیله ای برای رفت و آمد نگاه می کنند! و با اسکی خود را به ایستگاه قطار و اتوبوس می رسانند. اگر محل کار آن ها به خانه نزدیک باشد مستقیما با اسکی خود را به اداره می رسانند، البته در همه جا نمی شود  از این روش استفاده کرد چون در بعضی از شهرهای بزرگ برای آب کردن برف ها از سیستم حرارتی زیرزمینی استفاده می شود.

اسکی در سوئد

 زبان سوئدی به زبان دانمارکی و نروژی نزدیک است

زبان سوئدی رابطه نزدیکی با زبان نروژی و زبان دانمارکی دارد، در واقع این زبان ها آنقدر به هم نزدیک هستند که نروژی ها و سوئدی ها زبان همدیگر را می فهمند. سوئدی ها کمی ممکن است در فهمیدن لهجه دانمارکی مشکل داشته باشند اما زبان آن ها آنقدر به هم شبیه است که سوئدی ها می توانند زبان دانمارکی را متوجه شوند. اگر زبان سوئدی را بلد نیستید نگران نباشید چون تقریبا همه سوئدی ها زبان انگلیسی را در مدرسه یاد می گیرند و خیلی از آن ها از فرصت هایی که به آن ها کمک می کند تا مهارت های زبان انگلیسی خود را تمرین کنند هیجان زده می شوند، مخصوصا افراد جوان تر و آن هایی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند. چیزهایی مثل زمان بندی قطارها معمولا، هم به زبان سوئدی و هم به زبان انگلیسی نوشته می شود و این برای کسانی که به زبان سوئدی آشنایی ندارند می تواند خوشایند باشد.

منبع: escapehere.com الی گشت