مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان:

هیچ فردی در ایران نباید از پوشش بیمه‌ای خارج شود

حرف تازه – مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره با اینکه از سال ۱۳۰۹ صندوقی برای حفظ سلامت و آینده کارگران و کارمندان به‌وجود آمد گفت: بر اساس قانون هیچ فردی در ایران نباید از پوشش بیمه‌ای خارج شود. جمیل حق پرست روز گذشته در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت که در مصلی امام […]

حرف تازه – مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره با اینکه از سال ۱۳۰۹ صندوقی برای حفظ سلامت و آینده کارگران و کارمندان به‌وجود آمد گفت: بر اساس قانون هیچ فردی در ایران نباید از پوشش بیمه‌ای خارج شود.

جمیل حق پرست روز گذشته در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت که در مصلی امام خمینی برگزار شد اظهار داشت: ۱۹ تا ۲۵ تیرماه به‌عنوان هفته تامین اجتماعی نام‌گذاری شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به اینکه نیاز به امنیت یکی از نیازهای ابتدایی انسان است بیان داشت: انسان‌ها در ابعاد مختلف زندگی نیازمند امنیت هستند تا بتوانند یک زندگی مناسب برای خود رقم بزنند.

وی با بیان اینکه افراد با پرداخت مبالغی کمی می‌توانند خود را بیمه کنند اعلام داشت: در اسلام هم با توجه به روایات بر اهمیت تامین اجتماعی تاکید شده است.

حق پرست با اشاره با اینکه از سال ۱۳۰۹ صندوقی برای حفظ سلامت و آینده کارگران و کارمندان به‌وجود آمد اذعان داشت: بر اساس قانون هیچ فردی در ایران نباید از پوشش بیمه‌ای خارج شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به اینکه کلیه کارفرمایان باید افراد تحت پوشش خود را بیمه کنند بیان داشت: کارکنان در مشاغل آزاد می‌توانند با پرداخت حق بیمه خود را بیمه کنند.

وی با بیان اینکه بیمه‌ها انواع غرامت را در موضوعات مختلف به بیمه شدگان پرداخت می‌کنند گفت: سازمان تامین اجتماعی مکلف است که در برابر پرداخت حق بیمه افراد را بیمه کرده و به آن‌ها مستمری پرداخت کند.

حق پرست با اشاره با اینکه خدمات درمانی برای مستمری بگیران در مراکز تحت پوشش به‌صورت رایگان ارائه می‌شود اظهار داشت: بیمارستان رسول اکرم (ص) که متعلق به سازمان تامین اجتماعی است توانسته رتبه خوبی را در کشور از لحاظ درمانی کسب کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان با اشاره به اینکه استقرار عدالت اجتماعی از اهداف تامین اجتماعی است بیان داشت: ۴۹ درصد از جمعیت استان گیلان تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.