کوچکی نژاد، در نشست نمایندگان رشت با بخشداران و شهرداران توابع رشت به دعوت فرماندار رشت، مطرح کرد:

هنوز نمایندگان با اعضای شورا و شهردار رشت جلسه ای نداشته اند

تی تی خبر (حرف تازه) : به دعوت فرمانداری رشت، نشست نمایندگان رشت با بخشداران و شهرداران تابعه شهرستان رشت برگزارشد. در این جلسه، جبار کوچکی نژاد ضمن تشکر از فرماندار رشت بابت برگزاری این نشست گفت: در طول هشت سالی که نماینده مردم بوده ام؛ سومین و یا چهارمین جلسه ای است که با حضور بخشداران و […]

تی تی خبر (حرف تازه) : به دعوت فرمانداری رشت، نشست نمایندگان رشت با بخشداران و شهرداران تابعه شهرستان رشت برگزارشد.

در این جلسه، جبار کوچکی نژاد ضمن تشکر از فرماندار رشت بابت برگزاری این نشست گفت: در طول هشت سالی که نماینده مردم بوده ام؛ سومین و یا چهارمین جلسه ای است که با حضور بخشداران و شهرداران برگزار شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به عدم برگزاری جلسه ای با حضور نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر و شهردار رشت اذغان کرد و افزود : متاسفانه با توجه به جمعیت بالایی که رشت دارد هنوز جلسه ای میان نمایندگان، اعضای شورای اسلامی شهر رشت و شهردار رشت برگزار نشده است و جلسه ای نداشته ایم که بنشینیم و در خصوص مسائل این شهرستان بزرگ، گفتگو و چاره اندیشی کنیم.

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی این مشکل را منحصر به دوره ای خاص از فرمانداری ندانست و تصریح کرد: متاسفانه هم در زمان فرماندار سابق و هم در زمان فرماندار فعلی این مشکل وجود دارد.

وی به نطق انتخاباتی فرماندار سابق در خصوص دو بار حضور استاندار در فرمانداری اشاره کرد و افزود : برای مردمی که چنین صحبتی را می شنیدند جای تعجب بود که این چه گزارشی است؟! این یک ضعف است.

جبار کوچکی نژاد در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های عیسی مهدوی، فرماندار رشت، خاطر نشان کرد: کار کردن در شهری که سه نماینده دارد و هر نماینده به سمتی گرایش دارد سخت است. اما بنده معتقدم برگزاری این جلسات ناهماهنگی ها را به حداقل می رساند. وقتی می نشینیم و به توافقاتی می رسیم؛ تعهد می دهیم که آن کار را انجام دهیم.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم، ضمن تشکر از برگزار این نشست گفت: در هر شهر و بخش ارکان مختلفی داریم. فرماندار، بخشداران، شهرداران، نمایندگان و همینطور ائمه جمعه که هدایت معنوی یک منطقه را بر عهده دارند از جمله این ارکان هستند. واقعا ارزشمند خواهد بود اگر فرماندار رشت جلساتی را با زمان بندی منظم و با حضور این ارکان برگزار نمایند.

وی نمایندگان را غنی از اطلاعاتی در خصوص مشکلات شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه خود دانست و افزود: یکی از اساسی ترین روش های حل مشکلات حضور و پیگیری در تهران است. به این دلیل که بودجه اندکی در اختیار استانداران قرار می گیرد و باقی بودجه در مرکز متمرکز است و برخی سازمان ها بودجه های خوبی در اختیار دارند و بسیاری از مشکلات که در سطح استان به دلیل محدودیت های مالی قابل رفع نیست به نتیجه خواهند رسید.

کوچکی نژاد فرماندار را حلقه واصله سه نماینده و بخشداران و شهرداران دانست و گفت : کار، کار سختی است اما از آقای فرماندار درخواست دارم تحت هر شرایطی ماهی یکبار در تهران حضور داشته باشند و بنده به همراه دو برادرم آقایان جعفرزاده و حسنی سعی خواهیم کرد با وزرا و سایر مسئولین هماهنگی های لازم را داشته باشیم. گاهی شهرداران و گاهی بخشداران به تهران بیایند و مشکلات را به این شکل پیگیری کنیم.

نماینده مردم رشت در دوره های هشتم و نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: نمایندگان مجلس به دلیل ترافیک کاری شدید و جلسات پی در پی، نمی توانند مشکلات را در تمامی مراحل پیگیری کنند و حضور شهرداران و بخشداران در تهران، سبب آشنایی آنان با سیستم بودجه کشور و سپس پیگیری توسط خودشان خواهد شد و بسیاری از مشکلات را رفع خواهد کرد.

جبار کوچکی نژاد بر حضور شهردار و رییس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسات تاکید کرد و گفت : شهر رشت در خدمات دهی به مردم با مشکلات مختلف مواجه است. باید بنشینیم و گفتگو کنیم و چاره اندیشی کنیم و به شهر کمک کنیم.

وی با اشاره به فصل تابستان و حضور مسافران در شهر رشت افزود : نیاز به تلاش بیشتری در حوزه فرهنگی وجود دارد و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بیش از پیش از نیروهای انقلابی کمک بگیریم تا بتوانند فضای فرهنگی رشت را بر فراز نظام جمهوری اسلامی نگه دارند.

جبار کوچکی نژاد و جعفرزاده