تاکید معاون وزیر صنعت بر ضرورت راه اندازی یک صنعت بزرگ در گیلان؛

هنوز معلوم نیست گیلان صنعتی است یا کشاورزی!

حرف تازه – محمدرضا فیاض معاون توسعه منابع امور استانهای وزارت صنعت در مراسم معارفه فرهاد دلق پوش رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: فرصت خوبی شد تا دغدغه مردم گیلان را بشنویم.  وی افزود: بالاخره مشخص نشده است گیلان صنعتی است، کشاورزی است، صنعتی کشاورزی است یا کشاورزی صنعتی؟ شبیه به داستان مرغ […]

حرف تازه – محمدرضا فیاض معاون توسعه منابع امور استانهای وزارت صنعت در مراسم معارفه فرهاد دلق پوش رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: فرصت خوبی شد تا دغدغه مردم گیلان را بشنویم. 

وی افزود: بالاخره مشخص نشده است گیلان صنعتی است، کشاورزی است، صنعتی کشاورزی است یا کشاورزی صنعتی؟ شبیه به داستان مرغ و تخم مرغ شده است و مشخص نیست کدام یک اول است.

محمدرضا فیاض در ادامه با اشاره به حمایت از سرمایه گذار، رشد متوازن استان، ظرفیت واحد های فعال استان گفت: محور سخنان نمایندگان همین موارد بوده است که همگی صحیح است و قطعا مدنظر ما خواهد بود و مستحق پیگیری است.

معاون توسعه منابع امور استانهای وزارت صنعت تصریح کرد: نکته بسیار مهم نیاز استان گیلان به صنعتی بزرگ است. صنایع کوچک و متوسط هم مهم است اما صنعت بزرگ می تواند بن و ریشه توسعه استان گیلان باشد. 

محمدرضا فیاض با اشاره به جمعیت شناور استان بیان کرد: آمار ۲۰ تا ۳۰ میلیونی گردشگر به این استان یک ظرفیت کم نظیر است و باید قدر آن را در همه حوزه ها دانست. این یک عدد افسانه ای است و در کمتر استانی شاهد چنین شرایطی هستیم. باید با همت مسئولین، تولیدکنندکنندگان ، تجار و بازرگانان بستر استفاده صحیح از ظرفیت این جمعیت شناور فراهم شود.

وی اضافه کرد: شما که میزبان چنین جمعیتی هستید باید تلاش کنید درصدی از این جمعیت در گیلان سرمایه گذاری کند.

فیاض با بیان اینکه ۴۰ درصد اشتغال مربوط به جوزه صنعت است اظهار داشت: در سال “اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال” نوک پیکان اشتغال به سمت صنعت و معدن است.

معاون توسعه منابع امور استانهای وزارت صنعت اضافه کرد: دولت تصمیم به استفاده از مدیری تازه نفس گرفت و مسئولین از پیشنهاد فرهاد دلق پوش برای این سمت استقبال کردند.

وی با اشاره به بخش دوم رسیدگی به واحد های کوچک گفت: سال گذشته ۲۴ هزار واحد صنعتی و کشاورزی تحت پوشش قرار رفتند و نزدیک به ۱۷ هزار میلیارد تومان کمک شد تا این واحد ها تعطیل نشوند و نقایص برطرف شوند و امسال امیدواریم با رکورد ۳۰ هزار واحد کار را ادامه بدهیم.

فیاض در ادامه گفت: سال گذشته ۶ هزار واحد را به چرخه تولید برگرداندیم و امسال امیدواریم تعداد بیشتری را به چرخه برگردانیم. 

معاون توسعه منابع امور استانهای وزارت صنعت درباره محورهای فعالیت فرهاد دلق پوش رئیس جدید سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان گفت: نظارت بر کارهای انجام شده و اجرایی شدن برنامه های آینده و پشتیبانی از طرح های در دست اقدام محور فعالیت خواهد بود.

وی با تاکید بر استفاده از جمعیت شناور کم نظیر گیلان اظهار داشت: این کلید و مفتاح موفقیت استان گیلان خواهد بود و شدنی است. 

محمدرضا فیاض در بخش پایانی صحبت های خود به عقب ماندگی های صنعتی استان های شمالی اشاره کرد و گفت: در اوایل دوره اولی که در این وزارتخانه بودم به یاد دارم که حتی اجازه نداده بودند صنایع غذایی در گیلان و مازندران شکل بگیرد. اما باید گذشته را رها کنیم و با توجه به شرایط روز به سمت بهتر شدن اوضاع گام برداریم.