هنوز احتمال استیضاح شهردار رشت وجود دارد

حرف تازه : پس از تعیین هیئت رئیسه سال پایانی شورا حالا بار دیگر مساله استیضاح و برکناری و یا ادامه کار شهردار رشت به موضوع اول شهر رشت تبدیل می شود. مهلت ۴۵ روزه شورای چهارم به دکتر ثابت قدم شهردار رشت جهت اصلاح امور به پایان رسیده است اما حالا باید دید شورانشینان چه […]

حرف تازه : پس از تعیین هیئت رئیسه سال پایانی شورا حالا بار دیگر مساله استیضاح و برکناری و یا ادامه کار شهردار رشت به موضوع اول شهر رشت تبدیل می شود.

مهلت ۴۵ روزه شورای چهارم به دکتر ثابت قدم شهردار رشت جهت اصلاح امور به پایان رسیده است اما حالا باید دید شورانشینان چه تصمیمی در این خصوص خواهند گرفت.

عده ای معتقدند با ریاست مسعود کاظمی از تعداد مخالفان شهردار کاسته شده است و موقعیت ثابت قدم به نوعی تثبیت شده است اما عده ای دیگر معتقدند به دلیل آن که تغییر خاصی را در این مدت شاهد نبوده ایم همچنان احتمال استیضاح شهردار وجود دارد و انتخاب این ترکیب هیئت رئیسه مانع از استیضاح نخواهد شد.

از یک سو همچنان با پایان یافتن مهلت پیشنهادی ثابت قدم برای استعفای مدیرانی که قصد حضور در انتخابات شورا را دارند همه گزینه های احتمالی انتخابات شورای آینده، به فعالیت در شهرداری ادامه می دهند و امروز جدی تر از قبل از آنها به عنوان کاندیدای انتخابات شورای پنجم یاد می شود و برخی اقدامات آنها کاملا انتخاباتی قلمداد می شود و از سوی دیگر قطار عزل و نصب ها بار دیگر در شهرداری رشت به حرکت در آمده است. شنیده ها حاکی از آن است که همچنان گزارش تفریغ بودجه نیز به شورا ارائه نشده است که با توجه به تعطیلی بیش از یک ماهه شورا شاید در روزهای آینده این گزارش ارائه شود و شاید باز هم نشود.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، حقوق ها و یا بیمه های معوقه زیرمجموعه های شهرداری نیز همواره یکی از نقاط ضعف محسوس دوران مدیریت ثابت قدم بوده است که همواره قول مساعد از سوی شهردار به شورانشینان داده شده است اما بارها به تعویق افتاده است. همانطور که هنوز معضلات ترافیکی شهروندان را می آزارد و در برخی ساعات شاهد قفل ترافیکی خیابان های شهر هستیم و ظاهرا خبری از حل یا حتی کمتر شدن مشکلات ترافیکی نیست.

با این تفاسیر به نظر نمی رسد که موضوع استیضاح از نظر شورانشینان نیز منتفی شده باشد و شاید به زودی و پس از مشخص شدن تکلیف کمیسیون های شورا، بار دیگر شاهد پیگیری موضوع استیضاح از سوی شورانشینان باشیم و شاید جمع مخالفین از هفت نفر احتمالی به زودی به هشت، نه، ده و شاید هم یازده نفر برسد! اتفاقی که پیش از ماجرای انتخاب هیئت رئیسه شورا نیز تا ده نفر نزدیک به وقوع بود.

با این اوصاف شهردار رشت باید سریعا چاره ای به حال نقایص محسوس موجود در شهر بیندیشد؛ اگر می خواهد بماند و برنامه های خود را اجرایی کند.