همه چیز درباره ویزای تحصیلی و ویزای کاری

از بین راه‌هایی که برای مهاجرت وجود دارد مهاجرت تحصیلی و بعد مهاجرت کاری راه مناسب‌تری است؛ مخصوصا اگر جوان باشید و بخواهید بعد از ادامه تحصیل در همان کشور بمانید.

به گزارش حرف تازه ، در این مقاله به بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ دو ویزای تحصیلی و کاری پرداخته‌ایم. ابتدا به سراغ ویزای تحصیلی می‌رویم. همان طور که از اسم این ویزا هم مشخص است، این نوع ویزا برای تحصیل در یک کشور دیگر صادر می‌شود و کشور مقصد برای تأمین هزینه‌های تحصیل در شرایط خاص این ویزا را صادر می‌کند. البته که هزینه صدور این نوع ویزا در هر کشوری متفاوت است. هر کشور با توجه به شرایط و وضعیت اقتصادی و تحصیلی خود معافیت‌ها و هزینه‌هایی را برای صدور این ویزا در نظر می‌گیرد.

همه چیز درباره ویزای تحصیلی و ویزای کاری

مهاجرت تحصیلی

ویزای تحصیلی این موقعیت را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا به مدت حداقل ۱۲ ماه در کشور مقصد به تحصیل بپردازند. با توجه به آنکه میزان آموزش‌های بین‌المللی در خارج از ایران تا حد زیادی افزایش یافته است، تعداد زیادی از دانشجویان اقدام به اخذ این ویزا می‌کنند تا در ادامه بتوانند آن را تبدیل به اقامت دائم در کشور مقصد یا دیگر کشورها نمایند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا درباره ویزای تحصیلی و شرایط اخذ آن بیشتر بدانید.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی

هر کشور برای صدور ویزای تحصیلی خود مبالغ متفاوتی را در نظر می‌گیرد. این مبلغ برای کشورهای اروپایی عضو شینگن مبلغی حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ یورو است و برای کشوری مانند کانادا ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار است.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی

هر کشوری با توجه به قوانین مهاجرتی خود یک سری مدارک را برای صدور ویزا لازم دارد. اما تعدادی از این مدارک در بین خیلی از کشورها مشترک است. چند مورد آن به شرح زیر است:

پاسپورت معتبر: قطعا اولین قدم برای حضور در کشورهای دیگر داشتن یک گذرنامه معتبر است که حداقل تا پایان مهلت تحصیل شما در کشور مقصد اعتبار داشته باشد. در عین حال دو صفحه سفید هم از پاسپورت شما خالی مانده باشد. یادتان باشد که اگر پاسپورت باطل شده و استفاده کرده دارید، از تمام صفحات آن کپی بگیرید و داخل مدارک خود به سفارت تحویل دهید.

اثبات دانشجو بودن: اینکه شما برای کدام کشور درخواست ویزای تحصیلی می‌دهید مهم نیست، فقط یادتان باشد که باید تأییدیه از دانشگاه محل تحصیل خود در ایران داشته باشید که نشان دهد شما یک دانشجوی ایرانی هستید که قصد تحصیل در کشور دیگری را دارید.

پذیرش تحصیلی: نامه‌ای که از کشور مقصد برای پذیرش در دانشگاه دریافت کرده‌اید هم باید ضمیمه مدارک شما باشد.

گواهی ترجمه شده مدرک دیپلم یا همان پایان دوره متوسطه: یادتان باشد که مدارک را باید به زبان کشور مقصد ترجمه کنید یا اینکه بدانید آن کشور مدارک شما را با چه زبانی از شما تحویل می‌گیرد.

  • گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی
  • گواهی پایان دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد
  • فرم درخواست ویزا
  • شناسنامه و دو عدد کپی
  • دو قطعه عکس
  • مدارک شغلی
  • گواهی پشتیبانی مالی
  • مدارک زبان
  • انگیزه و دلیل گرفتن ویزای تحصیلی
  • زندگی‌نامه از دوران کودکی تا زمان حال

برای ویزای تحصیلی چقدر پول لازم است؟

یکی از سوالات متداول در زمینه گرفتن ویزای تحصیلی هزینه تحصیل در کشور مقصد است. با توجه به آنکه در اکثر مواقع هزینه‌های تحصیل به عهده خود فرد است، تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور مقصد هم پای خودتان است. بنابراین یک برآورد قیمت باید بکنید که برای زندگی و تحصیل در کشور مقصد تا چه میزان باید تأمین مالی داشته باشید.

در ادامه شما را با ویزای کاری آشنا می‌کنیم.

ویزای تحصیلی

ویزای کاری

یکی از راه‌هایی که شما می‌توانید مهاجرت ساده‌تری را در پیش داشته باشید گرفتن ویزای کاری است. حتما همه می‌دانید ایران کشوری است که تقاضای مهاجرت به خارج از آن را زیاد دارد و یکی از راه‌های مطمئن برای آنکه بتوانید شرایط تقریبا امنی را در کشور مقصد داشته باشید گرفتن ویزای کاری است. به هر حال برای رسیدن به آرامش بیشتر و شرایط زندگی راحت‌تر انتخاب‌های درست در مقاطع مختلف از زندگی بسیار مهم است.

کدام کشورها برای مهاجرت کاری مناسب هستند؟

کانادا

کانادا یکی از کشورهایی می‌باشد که شرایط اقتصادی مناسب و وضعیت ایده‌آلی برای کار و زندگی دارد. برخی از شرایط آن که این کشور را از دیگر کشورها متفاوت می‌کند به قرار زیر است:

  • نهمین اقتصاد برتر جهان (ایران بیست و ششم است)
  • بیست و یکمین کشور برتر جهان از لحاظ قدرت خرید (ایران در رتبه ۱۰۰ قرار دارد)
  • یازدهمین کشور پاک و بدون فساد اقتصادی (ایران در رتبه ۱۴۹ قرار دارد)
  • دوازدهمین کشور برتر جهان از لحاظ شاخص توسعه انسانی (ایران در رتبه ۴۷ قرار دارد)
  • دهمین نظام آموزشی قدرتمند و کارآمد دنیا (ایران در جایگاه ۵۱ قرار دارد)

تمام این شرایط شما را مجاب می‌کند که این کشور را برای مهاجرت انتخاب کنید.

استرالیا

از کشورهای دیگری که می‌توانید آن را برای مهاجرت کاری انتخاب کنید استرالیاست. سطح زندگی در استرالیا به قدری بالاست که این کشور را در رده ششم شاخص توسعه انسانی قرار داده است.

آلمان

آلمان یکی از کشورهایی است که اقتصاد آن در سطح خیلی بالایی قرار دارد و چهارمین اقتصاد برتر در سطح جهان است. این کشور نیاز به حدود ۴۰۰ هزار نیروی کار در سال دارد و با این تفاسیر به شدت نیازمند نیروی انسانی است. پس مطمئن باشید که حتما برای شما هم در آن کشور کاری پیدا می‌شود. سرانه درآمدی که می‌توانید در ماه داشته باشید حدود ۱۵۰۰ یورو است که تقریبا ۵۰ میلیون تومان می‌شود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری

قوانین هر کشوری برای صدور ویزای کاری متفاوت است و در عین حال ما نمی‌توانیم در مورد قوانین تمام کشورها در اینجا حرف بزنیم، اما یک سری مدارک کلی وجود دارد که می‌توان در اینجا به آن اشاره کرد.

  • دعوت‌نامه رسمی از کارفرما
  • مدرک زبان انگلیسی IELTS جنرال که دانش زبان شما را نشان دهد یا مدرک زبان کشور مقصد.
  • پاسپورت و مدارک شناسایی معتبر که هویت و ملیت شما را ثابت کند.
  • عنوان و رده شغلی و حقوق سالیانه شما
  • نام کارفرما و شماره مجوز کسی که در گواهی حمایت شما آمده (اگر گواهی حمایت مالی ندارید، از کارفرمای خود یک کپی بگیرید.)
  • شرایط سنی و مدارک تحصیلی و سوابق کاری
  • تمامی مدارک و سوابق تحصیلی شما باید ترجمه شده باشند و به سفارت ارائه دهید.
  • شرایط مصاحبه تخصصی با آفیسر سفارت که بیشتر جنبه سنجش میزان زبان شما در کشور مقصد را دارد.
  • تخصص و یا مهارتی که در کشور مقصد به درد شما بخورد.

در برخی موارد تجربه حضور شما در دیگر کشورها، گذراندن دوره‌های آموزشی و ارائه مدارک قابل قبول می‌تواند برای شما امتیاز محسوب شود.

مهاجرت تحصیلی

نتیجه‌گیری و مزایای مهاجرت تحصیلی

از بین راه‌هایی که برای مهاجرت وجود دارد مهاجرت تحصیلی و بعد مهاجرت کاری راه مناسب‌تری است؛ مخصوصا اگر جوان باشید و بخواهید بعد از ادامه تحصیل در همان کشور بمانید. تحصیل در کشوری دیگر باعث می‌شود که شرایط و وضعیت زندگی در آنجا را به خوبی بسنجید و تصمیم بگیرید که برای ماندن در یک کشور دیگر چه هزینه‌های عاطفی یا مالی باید پرداخت کنید. کارشناسان ما در آریاناپارس با سال‌ها تجربه در کنار شما هستند تا بتوانید برای مهاجرت بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید و این امر به آسانی برای شما انجام‌ شود.

منبع: دلگرم