در گفتگو با محمدحسن عاقل منش مطرح شد:

همایش روز جهانی عصای سفید برگزار خواهد شد + جزییات

حرف تازه : همایش روز جهانی عصای سفید برگزار خواهد شد. به گزارش حرف تازه، همایش روز جهانی عصای سفید روز دوشنبه ۲۶ مهر ماه در سالن نامجو مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت از ساعت ۹ الی ۱۲ برگزار خواهد شد. محمد حسن عاقل منش در گفتگو با حرف تازه با اعلام این خبر گفت […]

حرف تازه : همایش روز جهانی عصای سفید برگزار خواهد شد.

به گزارش حرف تازه، همایش روز جهانی عصای سفید روز دوشنبه ۲۶ مهر ماه در سالن نامجو مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) رشت از ساعت ۹ الی ۱۲ برگزار خواهد شد.

محمد حسن عاقل منش در گفتگو با حرف تازه با اعلام این خبر گفت : امسال روز جهانی عصای سفید یا همان روز نابینایان و کم بینایان ، با هماهنگی و همکاری سازمان بهزیستی گیلان و به صورت هماهنگ شده با تمامی گروه های حامی معلولین بینایی برگزار خواهد شد.

عضو هیات مدیره انجمن معلولین بینایی گیلان افزود: طی جلسات و نشست های متعددی که برگزار شد در نهایت در مراسم امسال مسئولیت دبیری ستاد برگزاری این همایش به بنده واگذار شده است تا نسبت به هماهنگی همه گروه های ذی ربط اقدام نمایم.

سفیر فرهنگی بهزیستی گیلان در ادامه گفت: در برگزاری مراسم امسال سازمان بهزیستی گیلان، موسسه خیریه با دست های  شکوفا، انجمن خدمات فرهنگی رفاهی معلولین بینایی گیلان، موسسه فرهیختگان نابینا و کم بینا، موسسه قرآنی جابربن عبدالله انصاری ویژه نابینایان، آموزش و پرورش استثنایی استان گیلان، هیئت های ورزشی ویژه نابینایان و کم بینایان و برای اولین بار مجمع متخصصین گیلان همکاری خواهند داشت.

محمدحسن عاقل منش در خصوص برنامه های در نظر گرفته شده در این همایش گفت: علاوه بر سخنرانی دکتر محمدرضا پارسی مدیرکل بهزیستی گیلان و چند تن از مدعوین، اهداف و گزارش کار های انجمن ها تبیین خواهد شد.

وی افزود: در مراسم امسال که به دلیل نزدیک بودن با ایام سوگواری حسینی حال و هوای عاشورایی دارد بخش عمده ای از برنامه نیز توسط نابینایان و کم بینانیان اجرا خواهد شد که شامل تواشیح، سرود، اجرای نمایش کوتاه و البته تلاوت قرآن خواهد بود.

دبیر ستاد برگزاری همایش روز جهانی عصای سفید همچنین از اهدای جوایز و لوح سپاس به نابینایان و کم بینایان موفق در زمینه های مختلف از جمله ورزشی، فرهنگی، آموزشی و دانشگاهی خبر داد و تصریح کرد: از افراد نابینا و کم بینایی که توانمندی خاصی در مهارت های مختلف دارند تجلیل خواهد شد.

وی در خصوص مدال آوران ورزشی گفت: در رشته هایی مثل شطرنج، دوومیدانی و فوتبال ۵ نفره این عزیزان افتخار آفرینی کرده اند و علاوه بر لوج سپاس هدایایی برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.

محمد حسن عاقل منش هدف از این تجلیل را الگوسازی این افراد دانست و افزود: این افراد الگوی مناسبی برای سایر افراد نابینا و کم بینا هستند و باید زمینه های مناسبی برای آموزش سایر عزیزان و فراهم کردن امکانات لازم ایجاد شود.

عضو هیات مدیره انجمن معلولین بینایی گیلان حضور همزمان گروه های مختلف در برگزاری این مراسم را نشانه ای از وحدت و همدلی و همراهی این گروه ها برشمرد و در پایان از تمامی نهادهایی که در برگزاری این همایش همکاری داشتند تشکر کرد.