هفته «حمل و نقل و ترافیک» در رشت برگزار می شود

تی تی خبر : رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت از برگزاری هفته «حمل و نقل و ترافیک» با همکاری و مشارکت سازمان های مردم نهاد در این شهر خبر داد. رضا رسولی با بیان اینکه هر اقدامی برای مدیریت ترافیک نیازمند فرهنگ سازی است، اظهار کرد: فرهنگ سازی برای رسیدن به رعایت درست قوانین رانندگی […]

۱۹۴۰۱۵۲تی تی خبررئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت از برگزاری هفته «حمل و نقل و ترافیک» با همکاری و مشارکت سازمان های مردم نهاد در این شهر خبر داد.

رضا رسولی با بیان اینکه هر اقدامی برای مدیریت ترافیک نیازمند فرهنگ سازی است، اظهار کرد: فرهنگ سازی برای رسیدن به رعایت درست قوانین رانندگی و مدیریت ترافیک از جایگاه ویژه ای برخوردار است به طوری که بدون فرهنگ سازی نمی توان انتظار داشت که قوانین راهنمایی و رانندگی در سطح شهر رعایت شده و از اقداماتی همچون ایجاد محدوده طرح ترافیک و یا سایر اقدامات حمل و نقلی در سطح شهر بهره برد.

وی با اشاره به یاری گرفتن از مردم و مشارکت شهروندان در فرهنگ سازی در مقوله ترافیک و حمل و نقل از گرامیداشت هفته حمل و نقل و ترافیک در شهر رشت خبر داد و گفت: با همکاری شهرداری رشت و مشارکت پر رنگ سازمان های مردم نهاد، هفته حمل و نقل و ترافیک با عناوینی چون «ترافیک و فرهنگ»، «ترافیک و دوچرخه»، «ترافیک و سالمند»، «ترافیک و پیاده» و «ترافیک و ایمنی» طی روزهای آینده در مرکز استان گیلان برگزار می شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در تشریح برنامه های این هفته بیان کرد: برنامه هایی همچون پرفورمنس ها و تبلیغات محیطی و همچنین دوچرخه سواری مسئولان و مدیران و یا پیاده روی در روزهای این هفته در رشت اجرایی می شود تا همه شهروندان در جریان این فعالیت ها قرار گیرند.

رسولی افزود: همچنین با توجه به تغییراتی که طی ماه های اخیر در راستای مدیریت ترافیک شهر با همکاری رانندگان تاکسی ها و اتوبوس ها در شهر اجرایی شده، مراسم باشکوهی با حضور خانواده های ناوگان حمل و نقل عمومی رشت برگزار می شود تا از فعالان صبور و زحمتکش این حوزه تقدیر به عمل آید.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با تاکید بر حفظ ایمنی شهروندان در سطح شهر رشت گفت: متاسفانه در طول سال تعدادی از شهروندان مرکز استان گیلان به دلایلی همچون رعایت نکردن حق پیاده ها و یا استفاده نکردن از پل های عابر پیاده، جان خود را از دست می دهند که یکی از اهداف گرامیداشت هفته حمل و نقل و ترافیک در رشت نیز بازشناسی این خطرات و آگاهی رسانی به شهروندان در این حوزه است.

وی همچنین به ترویج پیاده روی و دوچرخه سواری در سطح شهر رشت اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط اقلیمی رشت و امکان توسعه پیاده روی و استفاده از وسایل غیرموتوری در آن،  فرهنگ سازی در این حوزه نیز یکی دیگر از اهداف برگزاری هفته حمل و نقل و ترافیک در رشت است.

هفته حمل و نقل و ترافیک رشت همزمان با ۲۶ آذر ماه روز «حمل و نقل و ترافیک» آغاز می شود و تا چهارم دی ماه ادامه دارد.

منبع : مهر