حجت الاسلام ولی عادلی:

هزینه در زمینه قرآنی، سرمایه گذاری بزرگ است

حرف تازه : مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: به هر میزان برای قرآن تلاش شود، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای ارتقای فرهنگ قرآنی جامعه است. به گزارش حرف تازه به نقل از خبرگزاری شبستان از زیباکنار، حجت الاسلام ولی عادلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در گفت وگو با خبرنگار شبستان […]

حرف تازه : مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: به هر میزان برای قرآن تلاش شود، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای ارتقای فرهنگ قرآنی جامعه است.

به گزارش حرف تازه به نقل از خبرگزاری شبستان از زیباکنار، حجت الاسلام ولی عادلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در گفت وگو با خبرنگار شبستان و تسنیم اظهار داشت: هدف از برگزاری مسابقات سراسری قرآن ارتقای فرهنگ قرآنی در سطح کشور و استان است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری که ما به فضای قرآنی احتیاج داریم، افزود: تلاوت، قرائت و حفظ قرآن هدف نهایی نیست بلکه تلاوت و قرائت و حفظ قرآن مقدمه تدبر، درک و عمل به آن است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه مسابقات سراسری قرآن کریم، تدبر در قرآن را در جامعه افزایش می دهد، گفت: استان گیلان در همه ابعاد به نوعی قرآنی شده و فضای آن قرآنی است.

حجت الاسلام عادلی با بیان اینکه تا کنون تعاملات خوبی برای این مسابقات در استان انجام شده است، تصریح کرد: در این راستا نزدیک به یکسال جلسات متعدد به صورت کلی و جزئی برگزار و کمیته های مختلف تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه در جامعه به نخبگان ورزشی بیش از نخبگان قرآنی اهمیت داده می شود که این موضوع مورد اعتراض فعالان قرآنی است، خاطرنشان کرد: اگر خانواده ها به همان اندازه که به درس شیمی، ریاضی و … اهمیت می دهند به قرآن اهمیت دهند، فرهنگ عشق و تمایل به قرآن در بچه ها نهادینه می شود.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان با بیان اینکه خانواده ها و مسئولان توجه بیشتری به قرآن داشته باشند، اظهار داشت: این موضوع زمانی به جدیت انجام می شود که به اثرات قرآن معتقد باشیم.

حجت الاسلام عادلی با بیان اینکه به هر میزان جامعه ای قرآنی باشد به همان نسبت از ناهنجاری های جامعه کاسته می شود، افزود: به هر میزان برای قرآن تلاش شود، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای ارتقای فرهنگ قرآنی جامعه است.

وی با بیان اینکه سطح قرآنی استان گیلان نسبت به سنوات گذشته رشد بسیاری کرده است، گفت: در دوره های گذشته در رشته های مختلف یک تا دونفر شرکت می کردند اما امسال نماینده های زیادی در بخش قرائت، ترتیل، حفظ و… داریم.