هتل سنتی یا مدرن ؛ کدام را برای اقامت انتخاب کنیم؟

فرقی نمی‌کند که هتل سنتی یا مدرن را برای اقامت انتخاب می‌نمایید، هر‌دوی این هتل‌ها می‌توانند به یک اندازه دارای کیفیت و امکانات مناسب باشند.

به گزارش حرف تازه ، به نقل از الی گشت ، امروزه در سراسر شهرهای دنیا هتل‌های متنوع و با‌کیفیتی وجود دارند که امکانات و خدمات مناسبی را برای اقامت مهمانان خود ارائه می‌دهند؛ در واقع فرقی نمی‌کند که هتل های سنتی یا مدرن را برای اقامت انتخاب می‌نمایید، هر‌دوی این هتل‌ها می‌توانند به یک اندازه دارای کیفیت و امکانات مناسب باشند. برخی از افراد بر این باور هستند که ممکن است هتل‌های سنتی از امکانات مناسبی برخوردار نباشد؛ اما در مورد این موضوع باید در نظر داشته باشید که هتل‌هایی که از دیزاین و طراحی سنتی الهام می‌گیرند، نوع خاصی از اقامت را برای مهمانان خود به ارمغان می‌آورند و چه بسا دارای امکانات ویژه و منحصر‌به‌فردی نسبت به هتل‌های مدرن باشند.

از طرفی هتل‌های مدرن معمولاً دارای امکانات لوکس می‌باشند و طراحی داخلی و دیزاین مینیمال به وجود آمده‌‌اند. اغلب این دسته از هتل‌ها امکانات مشابهی با دیگر هتل‌های مدرن داشته و می‌توانند اقامتی مناسب را برای مهمانان خود فراهم نمایند. هر کدام از هتل های سنتی یا مدرن ممکن است دارای مزایا و یـا معایبی باشند و از همین رو قبل از آن‌که اقدام به رزرو یک هتل نمایید، بهتر است با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد آن هتل بیشتر آشنا شوید تا بهترین اقامت را در سفر خود تجربه نمایید. در ادامه این راهنما، آژانس الی گشت قصد دارد تا ویژگی‌های هتل های سنتی یا مدرن را بررسی نماید؛ اگر علاقه‌مند به آشنایی بیشتر در زمینه هتل‌های مدرن و سنتی هستید، پیشنهاد می‌دهیم در ادامه همراه ما باشید.

هتل سنتی یا مدرن ؛ کدام را برای اقامت انتخاب کنیم؟

هتل سنتی یا مدرن

معماری سنتی ایرانی در هتل های ایرانی

معماری سنتی ایرانی یکی از مطرح‌ترین سبک‌های معماری در دنیا به‌شمار می‌آید و بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا برای دیدن مراکز دیدنی و معماری برجسته ایرانی به شهرهای مختلف ایران سفر می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت که وجود هتل‌های سنتی یکی از شاخصه‌های گردشگری در ایران به‌شمار می‌رود و با استفاده از این هتل‌ها قادر خواهیم بود تا معماری برجسته ایرانی را به گردشگرانی از سراسر دنیا معرفی نماییم. در کشورهای دیگر نیز به همین صورت بودن و می‌توانید با اقامت در هتل‌های سنتی این کشورها با فرهنگ و سنت کشور مربوطه بیشتر آشنا شوید و به این صورت تجربه کامل‌ترین از سفر را داشته باشید.

کدام یک از هتل های سنتی یا مدرن برای اقامت مناسب هستند؟

هتل های سنتی یا مدرن بسیاری در کشور ایران وجود دارند. می‌توان گفت که یکی از اصلی‌ترین تفاوت هتل های سنتی یا مدرن زیر ساخت آن‌ها می‌باشند. در واقع معمولاً هتل‌های سنتی تفاوت‌های متمایزکننده‌‌ای از هتل‌های مدرن دارند و نمی‌توان گفت که تفاوت آن‌ها تنها در ظاهر آن‌ها می‌باشد. به عنوان مثال هتل‌های برجسته‌‌ای در استان اصفهان و یا یزد وجود دارند که از سال‌های دور، به‌جا مانده‌‌اند و برخی از المان‌های اصلی معماری قدیمی ایرانی را دارا هستند.

در این هتل‌ها، مرکز هتل فضایی برای استراحت مهمانان، رستوران و یا کافی ‌شاپ‌ها می‌باشد و معمولاً اتاق‌ها در اطراف این مرکز واقع شده‌اند. اما در هتل‌های مدرن، فضای هتل به صورت چند طبقه ساخته می‌شود و اتاق‌ها و سوئیت‌ها در طبقات مختلف هتل پراکنده می‌شوند. بنابراین در انتخاب هتل های سنتی یا مدرن باید به موضوع ساختار تا حدودی توجه داشته باشید، چرا‌که معمولاً هتل‌های سنتی فضایی دل بازتر دارند و وسایلی که در آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولاً از جنس چوب و یـا ساخته شده از کاه گل هستند. این مصالح و متریال به صورت بومی انتخاب می‌شوند و در واقع می‌توانید المان‌های بومی بسیاری را در هتل‌های سنتی مشاهده نمایید.

هتل مدرن

اقامت در هتل‌های سنتی

اگر قصد سفر به یکی از شهرهای ایران را دارید و می‌خواهید در طول مدت سفر خود در آرامش بیشتری را تجربه کرده و از محیط‌های شهری فاصله بگیرید، بنابراین انتخاب یک هتل سنتی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. معماری به کار رفته در بسیاری از هتل‌های سنتی ایرانی منحصر‌به‌فرد بوده و می‌توانید در عین پیچیدگی جزئیات آن‌ها، هماهنگی و هارمونی را نیز مشاهده نمایید. با این حال در نظر داشته باشید که هتل‌های سنتی ایران دارای امکانات کافی برای یک اقامت مناسب و به‌یاد‌ماندنی هستند و نیازی به نگرانی در مورد این موضوع نخواهید داشت. به عبارتی تکنولوژی و اینترنت در دسترس مهمانان قرار داده می‌شود و داخل اتاق‌ها و سوئیت‌های این دسته از هتل‌ها تمامی امکانات در دسترس می‌باشد.

هتل‌های سنتی

اقامت در هتل‌های مدرن

هتل‌های مدرن نیز امروزه از طرفداران بسیاری برخوردار هستند، شما می‌توانید با اقامت در هتل‌های مدرن شهرهای مختلف ایران و جهان با سبک‌های مدرن و به روز معماری بیشتر آشنا شده و بتوانید در فضایی لوکس و پیشرفته اقامت داشته باشید. هتل‌های مدرن معمولاً دارای امکانات پیشرفته‌تری هستند و در این هتل‌ها بیشتر می‌توانید المان‌هایی نظیر فناوری‌های به روز و تکنولوژی‌های روز دنیا را مشاهده نمایید.

به صورت کلی اغلب هتل‌های مدرن در سراسر دنیا دارای طراحی مینیمال و لوکس به همراه رنگ‌ بندی خنثی می‌باشند، با این حال در این بین می‌توانید هتل‌هایی را مشاهده کنید که از المان‌های بسیاری در طراحی آن‌ها استفاده شده است.  به عنوان مثال شهر دبی یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا به شمار می‌رود و در این شهر هتل‌های لوکس و مدرن بسیاری واقع شده‌ اند که طراحان مطرح دنیا اقدام به طراحی آن‌ها کرده‌اند. همچنین، با اقامت در این دست از هتل‌ها از امکانات تفریحی بیشتری برخوردار خواهید بود.

در بین هتل‌های ایران نیز می‌توانیم به هتل اسپیناس اشاره نماییم، این هتل بزرگ دارای بیش از ۴۰۰ واحد اقامتی می باشد که می‌توان گفت از مطرح‌ترین هتل‌های ایرانی به شمار می‌رود. این هتل از قسمت‌های متنوعی تشکیل شده است که شامل رستوران کافی شاپ، امکانات ورزشی و تفریحی می‌باشند و امکانات و خدمات مدرنی را به مهمانان خود ارائه می‌دهد.

هتل های سنتی یا مدرن

سؤالات متداول

هتل‌های مدرن ایران کدم‌اند؟

جمله هتل‌های مدرن ایران عبارت‌اند از :

  1. هتل ۵ ستاره اسپیناس پالاس تهران

  2. هتل بزرگ شیراز

  3. هتل درویشی مشهد

  4. هتل کایا تبریز

هتل های سنتی یا مدرن

تفاوت هتل‌های سنتی با هتل‌های مدرن در چیست؟

هتل‌های سنتی از بافت و طراحی سنتی به وجود می‌آیند و در مقابل هتل‌های مدرن از به روزترین متد طراحی پیروی می‌کنند. در صورتی‌که قصد اقامت در فضایی را دارید که از هیاهوی شهری به دور باشد، اقامت در هتل‌های سنتی انتخاب مناسبی برای شما می‌باشد و از طرفی با اقامت در هتل‌های مدرن از امکانات پیشرفته و فناوری‌های به‌روز برخوردار خواهید بود.

هتل‌های سنتی ایران کدم‌اند؟

از جمله هتل‌های سنتی ایران عبارت‌اند از :

  1. هتل عباسی اصفهان

  2. هتل باغ مشیرالممالک یزد

  3. هتل عامری‌ها کاشان

هتل های سنتی یا مدرن

نتیجه گیری

انتخاب محل اقامت در سفر یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تأثیر گذار در کیفیت سفر می‌باشد، شما می‌توانید از بین هتل‌های متنوعی که در شهرهای مختلف ایران و جهان قرار دارند، بهترین هتل را برای اقامت خود انتخاب نمایید با این حال، برای این کار باید اطلاعات کافی در مورد هتل‌های مختلف را داشته باشید و سپس اقدام نمایید. آژانس الی گشت این جاست تا در مورد هتل‌ها و شهرهای مختلف ایران و جهان اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد.