حسین داداشی:

نیلوفرآبی را باسنبل آبی اشتباه گرفته اید!

حرف تازه : در پی انتشار مطلبی به نام «سنبل آبی در رسانه» توسط یکی از نوجوانان دبیرستانی گیلان که در رسانه خانوادگی مشغول به کار است و اظهار نظر این مطلب در مورد اخذ مجوز رسانه های جدید تنها به منظور اینکه این خبرنگاران دیگر خبرگار معمولی نباشند و به خبرنگار مدیر مسئول مبدل شوند و […]

حرف تازه : در پی انتشار مطلبی به نام «سنبل آبی در رسانه» توسط یکی از نوجوانان دبیرستانی گیلان که در رسانه خانوادگی مشغول به کار است و اظهار نظر این مطلب در مورد اخذ مجوز رسانه های جدید تنها به منظور اینکه این خبرنگاران دیگر خبرگار معمولی نباشند و به خبرنگار مدیر مسئول مبدل شوند و تهدید دانستن خبرنگارانی با تحصیلات عالیه دانشگاهی و سابقه چندین ساله در رسانه در نقش مدیر مسئولی و طعنه زدن به آنها با واژه هایی مانند کت مدیر مسئولی به تن کردن و نیز نقد مقایسه ای این رسانه ها با رسانه های قدیمی بدون نگاه کارشناسی یادداشتی توسط رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات ارسال شد که در ادامه می خوانید :

«نیلوفرآبی راباسنبل آبی اشتباه گرفته اید!» آقا ایمان عزیز؛
متن سراسرتوهین آمیز جنابعالی به مدیران مسئول نشریات و پایگاههای تحلیلی، خبری گیلان و مقایسه آنان با «سنبل آبی» موجب شگفتی است! چرا که خود نیز از این جمع و از خانواده ای رشد کرده اید که به قول شما دیروز خبرنگارمعمولی! و امروز با پرستیژ مدیر مسئولی روزنامه و هفته نامه و سایت فعال استان ایفای نقش می کند.هرچند این مقایسه جنابعالی را نادرست ومع الفارق می دانم چون هیچ ارتباط منطقی بین این گونه مهاجم مزاحم با تعدد نشریات گیلان وجودندارد!

به نظر می رسد جنابعالی «نیلوفرآبی» را بخاطر شباهت شکل برگ ها و رنگ گلهای این دوگیاه با «سنبل آبی» اشتباه گرفته اید!!
سعی شما با ارایه این نوع استدلال این بود تا نتایج خود را ازاین مقایسه به عنوان یک حقیقت به خواننده القا کنید در حالیکه استفاده از قیاس مع الفارق چیزی جز سفسطه و مخدوش ساختن واقعیات نمی باشد…
اما بد نیست بدانید که جمله مدیرعامل خانه مطبوعات هم، در مخالفت باتعدد نشریات مورد تایید مقامات عالیه و استانی قرار نگرفته و اصحاب رسانه هم رویکرد مثبتی با این اظهارنظر نداشتند و حتی اعلام داشتند که کثرت نشریات یک مزیت و فرصت است نه تهدید!!

جناب رنجکش؛
تعدد رسانه دردنیای امروز، واقعیت هایی هستند که جامعه ناگزیر از پذیرش آن است و برگشت به عصرقبل دیگر ممکن نیست.
ظهوراین رسانه ها را نباید تهدید تلقی کرد. چرا که این نشریات به ویژه نشریات الکترونیکی فرصت خوب و فراونی را فراهم کرده اند و قابل بهره برداری می باشند.
برهمین اساس تعدادی از خبرنگاران که به نوعی تجربه کاری خبری داشتند اقدام به اخذ مجوز کرده اند و به نظر من در این مسیر موفق بوده اند که نمونه بارز آن ابوی گرامی خبرنگاردیروز ایرنا و مدیر مسئول امروز روزنامه معین و… هستند!

به نظرمن تعدد نشریات در گیلان فرصت خوبی جهت ماندن کسانی است که شایستگی این جایگاه رادارند و موجب می شود فضای بازی درجامعه ایجاد شود و فعالیت رسانه ای از دست افراد خاص خارج شود.
با آرزوی توفیق بیش از پیش برای شما، امیدوارم دوستان دیگر حوزه رسانه نیز به ارزیابی استدلال شما بپردازند.

بااحترام – حسین داداشی