سید امیرحسین علوی :

نیاز به گفتمان ایده آل گرایی در رشت/ ظرفیت های شهر خلاق خوراک بخشی از محور توسعه باشد

حرف تازه – رئیس شورای اسلامی شهر رشت در سی و هفتمین جلسه شورا ضمن تبریک مجدد سال نو اظهارداشت: آغاز سال ۹۷ با ایام ماه مبارک رجب و مناسبت های بسیاری مواجه شده که میلاد آقا امیرالمومنین علی(ع) یکی از مهم ترین این مناسبت ها بود. سید امیر حسین علوی همچنین ۲۰ فروردین روز […]

حرف تازه – رئیس شورای اسلامی شهر رشت در سی و هفتمین جلسه شورا ضمن تبریک مجدد سال نو اظهارداشت: آغاز سال ۹۷ با ایام ماه مبارک رجب و مناسبت های بسیاری مواجه شده که میلاد آقا امیرالمومنین علی(ع) یکی از مهم ترین این مناسبت ها بود.

سید امیر حسین علوی همچنین ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته ای را به همه غیورمردان ایران اسلانی تبریک گفت و یاد و خاطره شهدای هسته ایرا نیز گرامی داشت و در ادامه افزود: امروز سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی را هم گرامی می داریم. ضمن آن که مبعث حضرت رسول اکرم (ص) را نیز در پیش داریم.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ با رویکرد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: از سوی شورا مرقومه ای به شهرداری ارسال شده که در برنامه ریزی های سالانه بحث استفاده از کالاهای ایرانی و تجهیرات و امکانات تولیدی داخل کشور و استان گیلان در اولویت قرار داشته باشد و تمام مجموعه مدیریت شهری از ظرفیت های بومی و محلی به نحو شایسته استفاده کنند تا رسالت خود را در راستای این نامگذاری و استفاده از ظرفیت های بومی برای رونق اقتصادی بهینه و شایسته استفاده کنیم. 

تاکید بر استفاده از ظرفیت های محلی با به کارگیری عناصر خلاقیت

وی همچنین تصریح کرد: ایام نوروز فرصتی شد که بسیاری از تجارب شهرهای موفق دنیا را مطالعه کنم و با افرادی که در حوزه مدیریت شهری کار کرده اند مشورت هایی داشته باشیم. استفاده از ظرفیت های محلی با به کارگیری عناصر خلاقیت سهم به سزایی در تولید ناخالص ملی در سراسر دنیا ایفا می کند.

ظرفیت های شهر خلاق خوراک بخشی از محور توسعه باشد

سید امیر حسین علوی در ادامه گفت: رشت با ظرفیت های انسانی فراوان قطعا باید در زمینه خلاقیت بسیار پیشرو باشد. دو شهر خلاق در ایران داریم؛ یکی رشت و دیگری اصفهان. ظرفیت هایی که به نام شهر خلاق خوراک به ثبت رسیده باید بخشی از محور توسعه باشد و در تمامی امور از خلاقیت و نوآوری به نحو شایسته استفاده کنیم. زمان آن رسیده دست به دست هم دهیم و کمک کنیم تا مدیریت شهری در این بخش موفق عمل کند. 

از آرمان های ۴ دهه گذشته فاصله گرفته ایم

رئیس شورا خاطر نشان کرد: امروز اگر می خواهیم برای رشت کارهای بزرگی انجام دهیم باید سطح مشارکت عمومی در برنامه ریزی های شورای شهر افزایش پیدا کند و این دغدغه تک تک همکاران بنده است و باید به بازخوانی آرمان های ۴ دهه گذشته بپردازیم که بعضی از آن فاصله گرفته ایم. باید ایده آل گرا باشیم و از آرمان هایمان مزیت ایجاد کنیم تا در مدیریت شهرمان کمک کند.

نیاز به برنامه ریزی منسجم و گفتمان ایده آل گرایی در رشت

سید امیرحسین علوی افزود: تجربه دیگر در ایام نوروز دیدن برخی دیگر از شهرهای کشور بود که از هویت خود مزیت اقتصادی تولید کرده اند و به یک شهر ایده آل برای زندگی تبدیل شده اند و من فکر می کنم ما هم برای شهرمان باید یک برنامه ریزی منسجم فراتر از بودجه داشته باشیم تا به گفتمان تبدیل شود و آن گفتمان می تواند گفتمان ایده آل گرایی باشد.

به گزارش حرف تازه وی در ادامه گفت: برای رسیدن به ایده آل ها نیاز به کمک همه لایه های جامعه داریم. اگر می خواهیم شهرمان ایده آل و گردشگر پذیر باشد و ترافیکش با مشکلات کمتر مواجه باشد و محیط زیست بهتری داشته باشد و برند بزرگ اقتصادی داشته باشد باید پای خود را بسیار فراتر از جایگاهی بگذاریم که امروز در آن قرار داریم. هدف از گفتن این مسائل این است که بگوییم ما در شورا به این مسائل فکر می کنیم. 

رئیس شورا افزود: اینکه از آغاز سال شهرداری کارش را شروع کرد به دلیل تلاش همکاران در روزهای پایانی سال ۹۶ بود.

تدوین برنامه های خدمت مشخص برای اقشار مختلف 

علوی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه هایی که دنبال آن هستم تدوین برنامه های خدمت مشخص برای اقشار مختلف است و برخی از موارد آماده شده است. کودکان استثنایی، مسائل فرهنگی، مهندسان ساختمان و حوزه های مختلف مدنظر است تا کارهای بزرگی را در این شهر رقم بزنیم و در سال جاری عملیاتی کنیم. در سال ۹۷ هم همانند ۹۶ تک تک کمیسیون ها ورود کنند و در حوزه خود پیش قراول باشند. طرح های اعضای شورا در این مدت از کل دوران شورای چهارم بیشتر بوده است. باد طرح ها را گسترش دهیم و اجرایی کنیم.

عزل و نصب ها تعیین تکلیف شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خطاب به شهردار گفت: ناظر حرف هایم اصحاب رسانه هستند. نمی خواهم مصداقی مطرح کنم. چه در روزهای پایانی سال و چه در روزهای اخیر فضایی که در خصوص سیستم مدیریت شهری صحبت می شود نمی دانم چه هدفی دنبال می شود اما در خصوص عزل و نصب ها می خواهم تعیین و تکلیف شود و اینطور نباشد که ذهن همکاران مغشوش شود. علنی می گویم و از رسانه های وزینی که همیشه کمک حال ما بوده اند می خواهم انعکاس دهند و کمک کنند و بی دلیل فضا شلوغ نشود. البته برخی هم دنبال این موضوع نبودند و از فضای آشوب دنبال مسائل دیگر بودند. این مسائل به آینده این شهر آسیب می زند. امروز همکاران ما باید مسائل اصلی شهر را حل کنند. نه اینکه وقت ما بابت چنین مسائلی تلف شود. از شهردار می خواهم فضا را آرام نگه دارند و زمان به کار سپری شود. همه ما منتظر خروجی کارها هستیم و فضا را به نحو شایسته ای باید مدیریت کنیم تا خدمتگزاران صادقی باشیم.

سید امیرحسین علوی همچنین انتصاب حجت الاسلام فلاحتی را به عنوان نماینده محترم ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت تبریک گفت و از زحمات آیت الله قربانی نیز قدردانی کرد.