یک فوریت تصویب شد

نگرانی شورای رشت از ابهامات اساسنامه جدید سازمان پسماند شهرداری های گیلان

نود و دومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت که صبح امروز در ساختمان شورا برگزار شد با نگرانی شورای رشت از ابهامات اساسنامه جدید سازمان پسماند شهرداری های گیلان همراه بود.

به گزارش اختصاصی حرف تازه ، علی مقصودی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت در خصوص اساسنامه جدید پسماند، با بیان اینکه موافق تغییر اساسنامه سازمان نیستیم اظهار داشت: تغییرات لازم در اساسنامه جدید اعمال شده و هر تغییر دیگری نافی وضعیت موجود سازمان پسماند است.

نگرانی شورای رشت از ابهامات اساسنامه جدید سازمان پسماند

حسن کریمی کرنق عضو شورای شهر رشت نیز با پرداختن به تبصره ۲ ماده ۴ به تداخل برخی موضوعات میان اساسنامه جدید و اساسنامه سازمان اشاره کرد و گفت: مواردی که تداخل دارد طبق اساسنامه شهرداری رشت عمل می شود.

مسعود عباس نژاد دیگر عضو شورای شهر رشت نیز با انتقاد از عدم اطلاع رسانی جامع به اعضای شورا تصریح کرد: ما نمی دانیم با چه اساسنامه ای روبرو هستیم و نمی دانیم به چه چیز رای می دهیم. پیش از جلسه یک برگه به ما نداده اند و بنده با دو فوریت، در چنین شرایطی صد در صد مخالفم.

سید حسین رضویان عضو دیگر شورای شهر رشت نیز بررسی اساسنامه جدید پسماند را خارج از حیطه اختیارات شورا دانست و اظهار داشت: اساسنامه پسماند استان از حدود ما خارج است. اصلا ما چرا باید چنین موضوعی را بررسی کنیم؟ ما یک سازمان پسماند داریم که در حدود اختیارات ما است.

نادر حسینی عضو دیگر شورا نیز با بیان اینکه رای دادن به این اساسنامه جدید اختیارات سازمان پسماند را از سال آینده از دست شورا و شهرداری خارج می کند عنوان کرد: رای به این اساسنامه یعنی اختیارات و اساسنامه فعلی سازمان پسماند تا پایان سال پا بر جا است اما از سال بعد ما نمی توانیم اساسنامه مستقلی داشته باشیم.

مجید عزیزی یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز به مخالفت با اساسنامه جدید پرداخت و خاطر نشان کرد: به شدت مخالف این اساسنامه هستم. کلیات طرح ابهامات بسیار زیادی دارد و تا زمانی که ابهامات رفع نشود مخالف خواهم بود.

اما شمس شفیعی عضو شورای شهر رشت در موافقت با اساسنامه جدید گفت: بودجه ها و حمایت ها به این داستان گره خورده است و اگر تنها مخالف اساسنامه جدید باشیم ضرر خواهیم کرد. من موافق مصوب شدن هستم.

سید حسین رضویان عضو شورای شهر رشت نیز خطاب به شفیعی عنوان کرد: آیا موضوعات مدنظر شورا و شهرداری رشت را می پذیرند؟ قرار بود استانداری گیلان پیگیر این موضوع باشد اما تا کنون پاسخی دریافت نکرده ایم.

محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز با بیان این نکته که اساسنامه کشوری را نمی توانیم یک کلمه تغییر دهیم اذعان داشت: رشت، رودبار و منجیل سه شهرداری هستند که تا کنون اساسنامه جدید را تایید نکرده اند. کلیه شهرداری های مازندران و گلستان آن را تایید کرده اند. اما در سمت مقابل صحبت و دغدغه همکاران نیز منطقی است. می توانیم دو فوریت را به یک فوریت تبدیل کنیم. اساسنامه پیشنهادی خودمان را بدهیم و بر اساس آن تایید کنیم.

در پایان دو فوریت رای نیاورد اما یک فوریت رای آورد.