نگاه کلی به بعضی از مسائل و آسیب هایی که ناخواسته به دیگران وارد میکنیم

تی تی خبر : در چندین ماه گذشته شاهد انجام پروژه و اقداماتی برای زیبا سازی شهر و رفاه حال ساکنان کلانشهر رشت بودیم که در هر گوشه و کنار این شهر به چشم می خورد. یکی از این اقدامات بسیار زیبا و جالب بود اجرای طرح پیاده رو سازی و مهمتر از آن مشخص کردن […]

تی تی خبر : در چندین ماه گذشته شاهد انجام پروژه و اقداماتی برای زیبا سازی شهر و رفاه حال ساکنان کلانشهر رشت بودیم که در هر گوشه و کنار این شهر به چشم می خورد. یکی از این اقدامات بسیار زیبا و جالب بود اجرای طرح پیاده رو سازی و مهمتر از آن مشخص کردن مسیری برای نابینایان عزیز توسط شهرداری شهر رشت بود.
این طرح مسیر حرکتی نابینایان عزیز را در پیاده رو مشخص می کند و آنها را متوجه مسیر و تغییرات مسیر می نماید. اما برخی چشم پوشی های ساده از بعضی شهروندان و عدم سخت گیری از برخی ارگان ها و نهاد ها این طرح را با مشکل مواجه کرده است.
دست فروشان یا مغازه دارن عزیز که گاهی کالاهای خود را در این مسیر می گذارند، رانندگان وسایل نقلیه از جمله موتور سواران که هر کجا دلشان بخواهد پارک می کنند و متاسفانه با آن ها با اغماض برخورد می گردد.
با توجه به موارد مطروحه بیاییم با تغییر نگرش، جور دیگری به مسائل نگاه کنیم و خودمان را لحظه ای جای نابینایان عزیز بگذاریم. آنها سالیان زیاد است با انواع مشکلات روبه رو هستند حال که یکی از مشکلات آنها تا حدودی حل شده است حداقل ما شهروندان با کارهای ناخواسته خودمان برای این قشر مشکل ایجاد نکنیم و انشاالله که مسئولین مربوطه هم با متخلفین در این باره برخورد جدی کنند.

میلاد دانش